پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
مدیرکل بهزیستی استان البرز با تشریح وضعیت ابتلای کودکان شیرخوارگاهی در کرج به شپش که در فضای مجازی اطلاع رسانی شده بود ،گفت:کودک شیرخواره مبتلا به شپش در سلامت کامل به‌سر می‌برد.

شعارسال: داریوش بیات نژاد در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات شیرخوارگاه امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی پیگیر وظایف محوله خود است و مطالبه‌گر به‌حق جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها نقص‌های عملکردی وجود دارد، افزود: ما تمام تلاش خود را برای اصلاح امور و ایجاد آرامش و عزت برای کارکنان در سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در شیرخوارگاه امام علی(ع) از جمله مشکلاتی است که در این مجموعه به چشم می‌خورد و دربه‌ کارگیری نیروها اولویت اول برای کار با جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی است.

بیات‌نژاد با اشاره به اینکه 80 درصد کودکان حاضر در شیرخوارگاه‌ها امام علی(ع) دارای والدین هستند، بیان کرد: طی دو سال گذشته از 12 نیرو جدید جامعه هدف تحت پوشش و آموزش‌دیده خود در این مراکز مازاد بر نیاز استفاده کرده‌ایم که حقوق این افراد توسط موسسه خیریه تأمین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه از محل جمع‌آوری خیرین اولویت اول ما شیرخوارگاه امام علی(ع) بوده است و تمام اصلاحات انجام‌شده در فضای فیزیکی توسط خیرین صورت گرفته است، تصریح کرد: بیش از 75 تا 80 درصد کودکان حاضر در شیرخوارگاه‌ها والدین دارند اما از پدر و مادر آن‌ها سلب صلاحیت شده و حضانت کودکان به‌طور موقت به سازمان بهزیستی واگذار شده به همین سبب درصدد هستیم سرپرستی این کودکان به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار شود.

وی در خصوص تشریح وضعیت ابتلای کودکان شیرخوارگاهی در کرج به شپش که در فضای مجازی اطلاع رسانی شده بود، گفت: در مهرماه سال جاری با توجه به رؤیت یک مورد ابتلا به شپش دریکی از فرزندان تازه پذیرش‌شده شیرخوارگاه امام علی(ع)، جهت کنترل و جلوگیری از انتشار شپش به سایر فرزندان، ناظر نوبت دستور به شستشوی بخش و نیز استعمال شامپو برای فرزندان توسط مربی مربوطه انجام شد.

وی ادامه داد: پس از استفاده از شامپو برای یکی از فرزندان دوساله حساسیت و التهاب پوستی بوجود آمد که با تماس تلفنی با پزشک متخصص و اعلام موضوع، دستور مصرف شربت ضد حساسیت و پماد دریافت شد.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه پس از استفاده از داروهای مربوطه کودک به بیمارستان اعزام و دستور شستشو با آب ولرم و پانسمان سطحی و ساده صادر شد، گفت: به سبب پیگیری‌های مجدانه همکاران و ادامه فرایند درمان تحت نظر دکتر متخصص پوست، باگذشت کمتر از ده روز حال فرزند کاملاً خوب بوده و در حال حاضر در صحت کامل به سر می‌برد.

بیات‌نژاد با توجه به اینکه بررسی‌ها نشان داده عمدی در کار نبوده و عدم آگاهی فرد به این فرایند سبب بروز مسائل یادشده شده است، افزود: اگر اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها دراین‌باره مورد به‌واسطه اصلاح کار باشد ارزشمند است اما اگر این مهم ابزار باج‌خواهی باشد جای نگرانی است و سبب بروز مشکلات حادی در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت نگهداری کودکان در مرکز شیرخوارگاه امام علی (ع) 120 فرزند است که در حال حاضر90 کودک در این شیرخوارگاه نگهداری می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29مهر1396، کدخبر: 1551708: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین