پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۰۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
شاید باروش سخت باشد ولی باید به خودمان بقبولانیم که همیشه چوب انتخاب بد خودمان را اول خود باید بخوریم و بعد شهروندانی که به تک تک اعضای شورای شهر اعتماد کردند تا منادی استیفای حقوق شهروندانی باشند که با ورود به منازل یکی یکی آنان اقدام به جلب آراء آنان کردند.

شعار سال: امام صادق علیه‏ السلام در تحف العقول، ص376 خطاب به برخی از شاگردانش فرمودند: اَدَّبَنى اَبى بِثَلاثٍ ... ونَهانى عَن ثَلاثٍ : قالَ لى : یا بُنَىَّ مَن یَصحَب صاحِبَ السّوءِ لا یَسلَم وَ مَن لا یُقَـیِّد اَلفاظَهُ یَندَم ، وَ مَن یَدخُل مَداخِلَ السَّوءِ یُتَّهَم... وَ نَهانى اَن اُصاحِبَ حاسِدَ نِعمَةٍ وَ شامِتا بِمُصیبَةٍ ، اَو حامِلَ نَمیمَةٍ ؛

پدرم مرا به سه چیز ادب آموخت و از سه چیز نهى ‏ام فرمود . سه نکته ادب این بود که فرمود : فرزندم! هرکس با دوست بد بنشیند ، سالم نمى‏ ماند و هر کس گفتارش را کنترل نکند ، پشیمان مى‏ شود ، و هر کس به جایگاه‏ هاى بد وارد شود ، مورد بدگمانى قرار مى‏ گیرد (زیر سؤال مى ‏رود) و آن سه چیز که مرا از آن نهى فرمود: دوستى با کسى که چشم دیدن نعمت کسى را ندارد، و با کسى که از مصیبت دیگران شاد مى‏ شود و با سخن‏چین.

چند صباحی است که روند انتخاب شهردار لنده به مهمترین موضوع بین شهروندان تبدیل شد که متاسفانه طولانی شدن این رویه باعث شد که افراد فرصت طلب و دست های پشت پرده به همراه دخالت های بی جا و به جا برخی از مسئولان که بیشتر جنبه منفعت عمومی را بیان کرده اند باعث شده است که اوضاع آشفته شورای شهر آشفته تر شود و چالش ها دوچندان شوند.

شاید باورش سخت باشد ولی حکایت این روزهای شورای شهر به گونه ای است که روند انتخاب شهردار از خردگرایی به جنگ زرگری، طایفه بندی، جناحی، سیاسی کاری و هزاران برچسب ها و وصله های ناجور در فضاهای مجازی و در گفت وشنودهای روز مره مردم تبدیل شده است.

منفعت های شخصی، جناحی و سیاسی باعث شده است تا کفه های ترازوی شورای شهر دایما بالا و پائین شوند و خیلی از انسان های شریفی که رزومه به دست روزی با دعوت شورا به دفتر شورای مراجعه کردهاند از کفه های خارج از عدل و انصاف به زمین بخورند مسیری که از ابتدا خوب پیش بینی شده بود مسیر دیگر به خود بگیرد.

در تازه ترین چالش ها افرادی به عنوان گزینه های شورای شهر لنده معرفی شده اند که یکی رئیس شورای شهر است و دیگری مدیر جهاد کشاورزی است که ظاهراً هر دو با سه رای انتخاب و هر دو نیز با دو رای مخالف مقابل هم صف آرائی کرده اند که در جلسات بعد بازهم برگه های رای در حضور فرماندار شهرستان حکایت از همین مسئله داشت که بازهم چینی اعتدال و تدبیر شکست و بازهم دونفر دیگر از اعضای شورای ساز مخالف زدند و این بازی همچنان ادامه دارد.

در تازه ترین چالش ها امروز ایرج جرنده رئیس شورای شهرلنده در مصاحبه ای با یکی از سایت های محلی استان با حمله مستقیم به فرماندار شهرستان لنده وی را به دخالت مستقیم در انتخاب شهردار لنده متهم کرد.

وی دخالت فرماندار لنده و پیگیری وی و تائید حکم انتخاب مختار مشهدی زاده رئیس فعلی جهاد کشاورزی شهرستان لنده برای تصدی شهرداری از سوی استانداری است.

رئیس شورای شهر لنده از فرماندار این شهرستان خواست تا در انتخاب شهردار دخالت نکند چرا که این انتخاب ربطی به وظایف وی ندارد.

نکته جالب تر اینکه دارا کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده در گفت و شنود با همان سایت محلی استانی ضمن رد ادعای دخالت در روند انتخاب شهردار لنده نیز اظهارات رئیس شورای شهر را عملاً تکذیب کرد.

وی افزود: براساس قانون ، فرماندار می تواند بدون حق رای در جلسات شورای شهر شرکت کند و ما نیز براساس قانون و برای جلوگیری از ضرر عمومی ناشی از تاخیر انتخاب شهردار که تاکنون سه ماه به تاخیر افتاده است در این جلسه شرکت کردیم .

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: تمامی موارد گفته شده از سوی ایرج جرنده(رئیس شورای شهرلنده) اتهام زنی و توهین است و شهردار را شورا انتخاب کرد نه فرمانداری و این توهین به شورای شهر است که ما برای آنها شهردار انتخاب کنیم .

حال نتیجه می گیریم که آقایان عضو شورای شهر و مسئولان دلسوز شهرستان لنده بیایید برای دپوی زباله های شهر، فضای سبز غبار گرفته شهر، مزایا و حقوق معوقه رفتگران، مطالبات و معوقات عقب مانده شهروندان و برای داشتن شهری به دور از حاشیه سازی و برای جلب اعتماد عمومی مردم به همه شما به این جنگ های زرگری، طایفه گرایی، سیاسی کاری و هر اسمی که دارد پایان دهید و با انتخابی فراجناحی و به دور از مسائل حاشیه ای و طایفه ای فردی اصلح را انتخاب کنید تا بیش از این مردم چوب بی تدبیری ها را نخوردند پایانی خوش برای تصدی جایگاه شهرداری لنده یکبار دیگر رقم بخورد.

امیدواریم باهم و برای مردم خدمات عمومی را تسهیل کنیم نه زلزله ای باشیم که بر سر مردم آوار شویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 30 آبان 96، کدمطلب:103910، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
متاسفانه اوضاع روز به روز داره بدتر و بدتر میشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
دقیقا همینه
اگه مردم تو انتخاب نماینده مجلس و شورای شهر ها دق میکردن و با تحقیق وارد میشدن ابان کلی از مشکلات رو در کشور نداشتیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین