پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه خانواده شهدا قداست دارند و این قداست باید حفظ شود، گفت: باید روحیه ایثار و شهادت الگو قرار گیرد و ادامه راه شهدا مورد تأکید باشد.

شعار سال: آیت الله مرتضی مقتدایی با حضور در جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در جمع خادمان به شهدا با تبریک دهه مبارک فجر افزود: زمانی جوانان از سربازی فراری بودند، اما دیدیم که همین جوان‌ها هم آماده شهادت شدند و جان خویش را فداکارانه تقدیم راه اسلام و ارزش‌های اسلامی نمودند.

وی اضافه کرد: امام روحیه ایثار و شهادت را در بین جوانان گسترش دادند، ایشان هیچگاه حتی در تبعید و در اوج خطر از مسیری که انتخاب کرده بودند سست نشدند، وقتی در اوج خطر قرار داشتند، از ایشان پرسیدند چه احساسی دارید گفتند هیچ احساسی ندارم یعنی هیچ ترسی به خود راه نمی‌دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیامبر اکرم(ص) با اعتقاد به توحید و تبلیغ اسلام همه رنج‌ها را به جان خریدند و از هیچ رنج و آزاری نهراسیدند و در مسیر رسالت استقامت نمودند، امام نیز از پیامبر(ص) پیروی کردند و این‌گونه جوانان را متحول ساختند. وی اضافه کرد: در مسیر رسالت وعده‌های مختلفی به پیامبر(ص) دادند، اما ایشان نه سست شد و نه از مسیر منحرف و دست از اعتقاد و تبلیغ خویش بر نداشتند با وجود صدمات زیادی که از کفار دیدند، برای هدایت آنان دعا می‌کردند.

*باید روحیه ایثار و شهادت حفظ شود

آیت الله مقتدایی بیان داشت: اگر اعتقاد به خدا باشد و در راه این اعتقاد روحیه استقامت در بین جوانان باشد شکستی در کار نخواهد بود. باید روحیه ایثار و شهادت حفظ شود و الگو قرار گیرد و ادامه راه شهدا مورد تأکید باشد، راهی که در مسیر قرآن و اسلام و پیامبر اسلام(ص) است.

وی تأکید کرد: امام راحل وقتی پدر سه شهید به دیدارشان آمد، فرمود، من از او شرمنده بودم سه فرزندنش را تقدیم کرده اما خم به ابرو نداشت، خانواده شهدا چشم و چراغ این مملکت هستند، خدا به ما عنایت فرماید که همواره خدمت گزار دین و اسلام و پیرو راستین اهداف مقدس شهدای عزیز باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز مفتخر هستیم که در جمع خادمان به شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستیم، شما باید پاسدار خانواده‌های معظم شهدا و اهداف شهدا باشید و در این راستا به دیدار ایشان بروید و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید، خانواده شهدا قداست دارند و این قداست باید حفظ شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: آیت الله مقتدایی از پیشگامان انقلاب اسلامی بودند و نسبت به خانواده‌های معظم شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بذل محبت دارند.

سید جواد هاشمی تأکید کرد: امروز ما مفتخر به خدمت رسانی به ۶ هزار شهید و ۱۱هزار جانباز و آزاده هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار13 بهمن 1394، کد مطلب: 3040382: www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
خانواده شهدا تاج سر ما هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین