پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۱۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
نمایندگان مجلس جزئیات اختصاص سه درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه‌ها به معلولان را تصویب کردند.

شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامیدر جلسه علنی امروز (یکشنبه، 3 دی) پارلمان و در جریانبررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان، با اکثریت آراء، ماده 15 این لایحه را تصویب کردند.

طبق ماده 15لایحه حمایت از حقوق معلولان،دولت مکلف است حداقل 3 درصد ازمجوزهای استخدامی رسمی، پیمانی و کارگری دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از سازمان‌ها، وازتخانه ها، موسسات، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

طبقتبصره یک این ماده، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی مکلفند سه درصد از مجوزهای استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند. سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به تخصیص این سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت اقدام و بر رعایت آن نظارت کند.

همچنین درتبصره 2 این ماده آمده است: بالاترین مسئول دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی،شهرداری‌ها و بانک‌ها مکلف به اجرای دقیق مفاد این ماده می‌باشند. متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذی‌صلاح به مجازات‌های مندرج در ماده 4 این قانون محکوم می‌شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبروان ، تاریخ انتشار 3دی 96، کدمطلب:13295086،www.khabarone.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
یکی از مشکلاتی که جامعه باهاش رو در روئه بها ندادن مخصوصا از لحاظ اجتماعی به معلولین باارزش و محترم ماست که هرچی این مشکل برطرف تر بشه در این زمنیه موفق تر عمل کردیم
ا.ف75
ناشناس
Netherlands
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
اره بنده خداها بهترین شغلیه که میتوننن داشته باشن و فشار هم بهشون نیاد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین