پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
گشت و گذار در دنیای مجازی همان‌قدر که لذت بخش است گاهی برای ما دردسرهایی هم به بار می‌آورد حال چه کنیم که از بدافزارها کمتر آسیب ببینیم؟

شعارسال: با گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از تهدیداتی که کاربران را نگران میکند گسترش ویروس ها یا همان بدافزارهاست.

بدافزارها انواع و اقسام مختلفی دارد برخی فایل های شما را نابود میکند برخی اطلاعاتتان را می دزدند و برخی حتی از شما در ازای بازگرداندن اطلاعاتتان باجگیری میکنند.

اما با توجه به اینکه نمی توان از فضای مجازی استفاده کرد و بالاخره بخشی از زندگی ما در این روزگار به این دنیای مجازی تعلق دارد مهم است که بدانیم برای مقابله با بدافزارها چه اقداماتی باید انجام دهیم.

تمام سیستم‌های موجود در شبکه را اسکن کنید تا از عدم وجود هر نوع ویروس، تروجان یا جاسوس‌افزار مطمئن شوید.

مطمئن شوید نرم‌افزار امنیتی شما کلیه راه‌های ورود و خروج شبکه را حفاظت می‌کند. همچنین همیشه مطمئن باشید که نرم‌افزار امنیتی شما از آخرین فایل‌های شناسایی کدهای مخرب، بهره‌مند است.

با استفاده از یک زمانبندی مناسب، همواره از اطلاعات سیستم‌ خود (هفتگی، روزانه و ...) پشتیبان‌گیری کنید.

در سایت‌های مربوط به فروشندگان نرم‌افزارهای امنیتی عضو شوید تا بولتن‌های مربوط به آخرین پچ‌ها و سایر امور و موارد لا‌زم برای شما ارسال شود.

فهرستی از شماره تلفن‌ افرادی که در مواقع بروز مشکل به آنان نیاز دارید، جمع‌آوری نمایید.

از تمام اطلاعات و سیستم‌های مهم خود کپی‌برداری کنید تا در مواقع ضروری و مورد نیاز بتوانید به عنوان پشتیبان از آن‌ها استفاده کنید و آن‌ها را در محیط اصلی بازیابی نمایید.

برای این کار باید مطمئن ‌شوید که به اندازه کافی فضای مورد نیاز برای نگهداری اطلاعات کامپیوترهای آلوده را در دسترس دارید. در این صورت باید کل هارددیسک‌ را به صورت Image کپی بگیرید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 8 دی 1396 ، کدخبر: 13961008000231 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین