پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
برخی رسانه ها گزارش دادند پادشاه اردن دو برادر و پسرعمویش را به گمان همکاری با عربستان سعودی بازداشت کرده است.

شعارسال:برخی رسانه ها گزارش دادند پادشاه اردن دو برادر و پسرعمویش را به گمان همکاری با عربستان سعودی بازداشت کرده است.

 به نقل از دیلی اکسپرس، ملک عبدالله دو برادر و یک پسرعمویش را که گمان می رود با عربستان سعودی همکاری داشته اند، بازداشت کرد. گفته می شود این سه نفر پس از آن که با رهبران عربستان و امارات گفتگوهایی داشته اند، بازداشت شده اند.

با افزایش بدگمانی ها نسبت به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تنش ها در میان کشورهای خاورمیانه گسترش یافته است.

پایگاه خبری «الثوره» در گزارشی نوشت پس از آن که ملک عبدالله از طریق دستگاه های اطلاعاتی خبردار شد شاهزاده فیصل بن حسین، شاهزاده علی بن حسین، و شاهزاده طلال بن محمد با رهبران عربستان و امارات متحده عربی در تماس بوده اند، دستور بازداشت آنها را صادر کرده است.

علی رغم گزارش رسانه ها، ارتش اردن حصر خانگی این افراد را تکذیب کرده است و می گوید این سه تن در راستای تغییرات در ارتش بازنشسته شده اند. با این وجود، سه شاهزاده مذکور از زمانی که مسئله بازداشت آنها مطرح شده، در مجامع عمومی دیده نشده اند.

اردن هم همچون بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه نگران برنامه های عربستان برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت منطقه ای است.

مارکوس چِوِنیکس، تحلیل گر مسائل خاورمیانه در موسسه «تی‌اس لمبارد» می گوید روابط دیپلماتیک در این منطقه غیرقابل پیشبینی شده اند.

او می گوید: «من واقعا تلاش می کنم پیش بینی کنم در ادامه چه پیش خواهد آمد. پس از زمانی طولانی این نخستین بار است که یک داور خارجی در خاورمیانه وجود ندارد که روابط دیپلماتیک هریک از طرف ها را تعریف کند. برای مدتی طولانی آمریکا و روسیه بودند، سپس تنها آمریکا بود و اکنون هیچکس نیست».

تلاش های عربستان برای سلطه بر خاورمیانه باعث شده است تا بسیاری از متحدان بپرسند چه قدر می توان به این کشور اعتماد کرد.

ادامه تنش های این کشور با ایران هم منبع دیگری برای نگرانی متحدانی است که می ترسند به یک جنگ نیابتی میان تهران و ریاض کشیده شوند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پارسینه، تاریخ انتشار9دی آبان 96،کدخبر: 401675 ، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین