پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
طی روزهای اخیر و همزمان با نزدیک شدن به شروع سال جدید میلادی، موسسات مختلفی به تشریح روندهای سفر در سال ۲۰۱۸ پرداخته‌اند.

شعار سال: طی روزهای اخیر و همزمان با نزدیک شدن به شروع سال جدید میلادی، موسسات مختلفی به تشریح روندهای سفر در سال ۲۰۱۸ پرداخته‌اند. با توجه به این گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد در سال جدید میلادی روندهای مختلفی در گردشگری پدیدار شود که از این جمله می‌توان به تقویت سفر به خاورمیانه، ورود گوشی‌های هوشمند به بازار گردشگری و رزرو کردن و در نتیجه اهمیت یافتن طراحی اپلیکیشن‌های مناسب برای این منظور، اهمیت دادن به فراهم آوردن امنیت از سوی تورگردانان برای سفرهای انفرادی زنان، گسترش شرکت‌های مربوط به اقتصاد اشتراک‌گذاری مانند اوبر و Air BnB، گسترش توریسم سلامت، تعمیق رکود ترامپی گردشگری در آمریکا، تشدید ورود به طبیعت، اهمیت به رشد پایدار گردشگری و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

تقویت سفر به خاورمیانه

براساس این گزارش‌ها، رشد میزان سفرهای ورودی بین‌المللی به خاورمیانه افرادی را از اروپا و آمریکای جنوبی به خود جلب کرده و این روند رو بهرشدامسال نیز کاهش نخواهد یافت. براساس اطلاعات اخیری که از سوی بارومتر سازمان جهانیگردشگریبه دست آمده،خاورمیانهسریع‌ترین رشد منطقه‌ای سفر را درجهانخواهد داشت. قلمروهای فلسطینی با رشد ۸/ ۵۷ درصدی پیشتاز چنین رشدی خواهند بود. شرکت‌های سفر نیز به این نکته توجه نشان می‌دهند. برای مثال «هیلتون ورلدواید» اکنون هفت هتل جدید درمصردارد و هنرمند خیابانی معروف، بنکسی نیز هتلی در شهر بیت‌اللحم افتتاح کرده است.

روندهای رزرو کردن

از سوی دیگر، برخی از محققان و متخصصانصنعتسفر اعلام کرده‌اند در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۹ درصد از مسافران پس از تحقیق در گوشی‌های هوشمند خود عمل رزرو را انجام داده‌اند. این آمار به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از ۷۰ درصد مربوط به سال ۲۰۱۶ است. همچنین ۴۹ درصد از رزروهای آنلاین مستقیم اکنون روی موبایل‌ها در دسترس هستند که این نسبت در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۱درصد بود. برخی از شرکت‌های تحقیقات بازاری جهان انتظار دارند تورهای آنلاین و رزرو جاذبه‌ها از این طریق، از حدود ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۲۱ میلیارددلاردر سال ۲۰۲۰ برسد. همچنین به نظر می‌رسد ۵۹ درصد ازمسافرانجست‌وجوی خود برای سفر بعدی‌شان را بین یک تا سه ماه قبل از خروج به آن مقصد انجام داده‌اند.

مسافرتزنانتنها

برخی محققان صنعت سفر نیز به رشد میانگین جست‌وجوهای ماهانه برای سفر زنان تنها اشاره کرده‌اند و معتقدند این رشد بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ حدود ۵۲ درصد بوده و به‌طور متوسط بین اکتبر ۲۰۱۶ تا سپتامبر ۲۰۱۷ حدود ۲۹۰۰ جست‌وجو را دربرگرفته است. در سال ۲۰۱۵، تریپ ادوایزر گزارش کرده بود ۷۴ درصد از زنان در سراسر جهان به تنهایی سفر کرده یا قصد داشتند سفر کنند. متخصصان معتقدند امنیت، بزرگ‌ترین چالش و دغدغه مسافران زن تنها است و تورگردانان و شرکت‌های مسافرتی باید کارهایی را از جمله به کارگیری زنان بیشتر ازجامعهمحلی به‌عنوان میزبان و راهنما؛ فراهم آوردن خدماتی که در هنگام ورود اطمینان از ایمنی را برای مسافران ایجاد می‌کنند؛ به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها و نظرات از مسافران زن تنهای سابق؛ اجرای تورها با گروه‌های کوچک‌تر و اطمینان از محیطی که ملاقات افراد جدیدی را تسهیل می‌کند و برخی موارد دیگر انجام دهند.

ادامه توسعهاقتصاداشتراک‌گذاری

به نظر می‌رسد اقتصاد اشتراک‌گذاری که نخست از شرکت‌هایی همچون Air BnB، اوبر، کوچ‌سرفینگ و موارد دیگر این چنینی آغاز شده بود، به‌طور قابل‌توجهی به سفرهای تجربی ارتباط داشته باشد. متخصصان سفر معتقدند تورگردانانی که روی چنین روندهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید با شبکه محلی رانندگان و اجاره‌دهندگان در یک منطقه کار و کارکرد بازیگران عمده‌ در صنعت اقتصاد اشتراک‌گذاری سفر را نیز رصد کنند تا فرصت‌های کسب‌وکار خود را به‌خوبی بفهمند.

توسعه توریسم سلامت

در همین حال، موسسه «بیماران فرامرزی» گزارش می‌کند در سال گذشته تنها نزدیک به یک میلیون آمریکایی به خارج از این کشور سفر کردند تا از درمان‌های پزشکی بهره گیرند. با پیر شدن نسل مربوط به انفجار جمعیت بعد ازجنگ جهانیدوم، مسائل مربوط بهسلامتآنها اهمیت بیشتری خواهد یافت و در سال ۲۰۱۸ نیز این روند مشاهده می‌شود. از آنجا که پزشکان بین‌المللی که در کشورهایی مانند ایالات‌متحده پرورش می‌یابند، این کشور را گروهی ترک می‌کنند، نسلی که در حال پیر شدن است این انتخاب را پیش روی خود می‌بیند که با قیمتی ارزان‌تر عمل‌هایجراحیخود را در کشورهای دیگر انجام دهد که از استانداردی از مراقبت‌های پزشکی و سلامتی برخوردار باشند؛ تایلند، مالزی، پاناما وکلمبیامواردی از چنین کشورهایی هستند.

ادامه رکود ترامپی

براساس گزارش‌هایی که روند آتی سفرها را بررسی کرده‌اند، رکود ترامپی در سفر و گردشگری یکی از مواردی است که انتظار می‌رود ادامه پیدا کند. با سخت‌تر شدن معیارهای مهاجرتی و سیاست‌های ترامپ که بر گردشگری این کشور موثر است، پیش‌بینی تداوم رکود ترامپی در سال آینده چندان دور نیست. حقیقت این است که وقایع تروریستی رخ‌داده در این کشور از تیراندازی‌های لاس‌وگاس گرفته تا تظاهرات سیاسی در شارلوت‌ویل، جرائم در شیکاگو، افزایش هزینه ورودی به پارک‌های ملی و برخی موارد دیگر همه در مجموع آمریکا را به مقصدی تبدیل می‌کنند که جذابیت کمتری برای سفر خواهد داشت. نگاهی به صنعت سفرهای داخلی نشان می‌دهد در تعداد گردشگران ورودی به ایالات‌متحده کاهش شدیدی رخ می‌دهد. ممنوعیت‌های ضدمسلمانان اثر کامل خود را در ۲۰۱۸ خواهند گذاشت و چینی‌ها و اروپایی‌ها به جاهای دیگری سفر خواهند کرد.

پارادوکس گردشگری

افراد متولد نسل هزاره یعنی متولدین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ میلادی اکنون همه‌چیز را می‌خواهند، اما همزمان می‌خواهند شدت سفر کمتر نیز بشود. این احساسات متناقض در سال گذشته شدت یافت. علاقه به درآمدهای گردشگری و همزمان ناراحتی از ازدحام ایجادشده ناشی از آن، بر استراتژی‌های سفر در جهان تا حدودی اثر خواهد گذاشت. بازاریابان سفر باید در مورد خواسته‌های مسافران و تجارب گردشگران و مردم محلی بیشتر بدانند و درک کنند گردشگران برای چه تجربه‌هایی حاضر به پرداختپولهستند.

تشدید ورود به طبیعت

گاهی اوقات ما تنها می‌خواهیم از دفتر کار بیرون برویم، دستگاه‌های خود را خاموش کنیم و بار دیگر به آرامش و زیباییطبیعتمتصل شویم. به همین منظور نیز بسیاری از افراد از تورهای جنگل‌گردی مانند «کن‌جیو» که در ۴۰ کیلومتری خارج از شهر هوشی‌مینه در ویتنام وجود دارد و دارای میمون‌ها و کروکودیل‌های زنده و فضاهای طبیعی است، استقبال می‌کنند. در صورت مسوولانه رفتار کردن در طبیعت، این تجربه خوبی خواهد بود. تجربه سفرهای رودخانه‌ای نیز از موارد دیگر است. تقاضا برای استفاده از تورگردانان متخصص در این زمینه، کوچک بودن گروه و ایمنی و کیفیت زیاد در این بین مهم است.

پیاده‌روی در پایتخت‌های فرهنگی

مفهوم تور پیاده‌روی در سال‌های اخیر رونق زیادی یافته است. این یکی از بهترین راه‌هایی است که شهری را از چشم ساکنان محلی آن ببینیم. یکی از شرکت‌هایی که چنین تورهایی را فراهم می‌کند، «سندمن اروپای نو» نام دارد که در این حوزه به خوبی شناخته شده است. آنها اطمینان می‌دهند که هر راهنمایی یک متخصص محلی است که سبک بی‌نظیر زندگی محلی و مواردی مانند تاریخ آنها را با داستان‌پردازی کاریزماتیکی بیان خواهد کرد.

سفرهای ماجراجویانه پایدار

کریستین یورگنسن، مدیرعامل شرکت «فیورد نروژ»، سازمان رسمی گردشگری غرب نروژ اظهار کرده که این منطقه چگونه در طول ده‌ها سال به انفجار رسیده و هر سال شاهد رشد بوده است. این کشور یکی از مناطق مهم برای سفرهای ماجراجویانه جهان محسوب می‌شود اما مساله مهمی که برای آن وجود دارد توجه کردن به پایداری توریسم است. برای مسافرانی که در جست‌وجوی یک مقصد پاسخگو هستند، این منطقه از نروژ گزینه قدرتمندی است. مدیرعامل این شرکت معتقد است کهفناوریتنها یک ابزار بازاریابی و فروش نیست، بلکه ابزاری برای توسعه منطقه‌ای نیز هست. وی ادامه می‌دهد که باید از توسعه این منطقه به نحوی که برای آینده پایدار باشد، اطمینان یابند و نمی‌توانند آن را به صنعتی تبدیل کنند که کسی علاقه‌ای به ارتباط برقرار کردن با آن ندارد.

شناسایی بازار

در سال پیش‌رو احتمالا، برخی از مسافران می‌خواهند در سواحل ماسه‌ای استراحت کنند، برخی دیگر نیز نمی‌توانند در مقابل جذابیت تورهای سه روزه غارهای یخی در ایسلند مقاومت کنند. شرکت «ژئواکو» میهمانان خود را بهایسلندو جاذبه‌های آن دعوت می‌کند. این شرکت که به‌ویژه برای سنین ۲۴ تا ۳۵ ساله محبوب است، بازار خود را می‌شناسد و می‌داند چگونه برای مشتریانش آنچه لازم است را فراهم کند. «تریپ ادوایزر» در رتبه‌بندی خود براساس نظرات کاربران، به آنها نمره ۵ را داده است.

شناخت واقعی یک کشور

چیزهای زیادی در مورد پرسه‌زدن و سفر انفرادی گفته می‌شود، اما دشوار است بیش از یک راهنمای تور در مورد فرهنگ و میراث یک مکان یاد بگیریم. یکی از تورگردانان پیشرو در سوئیس، «بست‌آو سویتزرلند»، جذابیت متنوعی از تورها را نشان می‌دهد که بهترین‌های یک منطقه را به اشتراک می‌گذارند. مدیرکل آن، کریستین لندیس، عنوان می‌کند که چگونه وابسته به فصل، ممکن است زوج‌های جوان در حال گذراندن ماه عسل یا خانواده‌ها، مسافران انفرادی، میهمانان سفرهای تجاری و انواع مختلف دیگر را ببینید. وی می‌گوید: «معمولا میهمانان ما در سوئیس در جست‌وجوی بیشترین کارها در این کشور هستند. حدود ۴۰ درصد از مشتریان ما آسیایی هستند که ۲۵ درصد در واقع هندی، ۳۰ درصد از ایالات‌متحده و ۱۰ درصد از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، ۱۰ درصد از استرالیا و نیوزیلند، ۸ درصد ازآمریکای لاتینو ۸ درصد نیز از اروپا هستند.» به عقیده وی، افرادی که به سوئیس سفر می‌کنند به دنبال طبیعت جالب آن و تفریحات در این کشور هستند، هرچند دلایل دیگری نیز وجود دارد. برای مثال برخی برای خرید کردن می‌آیند و برخی دیگر تور آموزشی یا ماجراجویی جدی می‌خواهند. در واقع در این کشور بخشی از هر چیزی وجود دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 10دی 96، کدمطلب:۳۳۳۳۸۴۹، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
نباید بزاریم تبلیغات منفی سیاسی مانع از سفر به کشور زیبای خودمون بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین