پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: دولت به‌جای حرکت در مسیر پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور جهت رفع معضل بیکاری و ایجاد تحرک مناسب در بخش اشتغال بیشتر روی افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین در لایحه بودجه سال 97 تکیه کرده که از دیدگاه مجلس راه حل مناسبی به نظر نمی‌رسد.
شعارسال: جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: دولت به‌جای حرکت در مسیر پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور جهت رفع معضل بیکاری و ایجاد تحرک مناسب در بخش اشتغال بیشتر روی افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین در لایحه بودجه سال 97 تکیه کرده که از دیدگاه مجلس راه حل مناسبی به نظر نمی‌رسد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه برای ایجاد رفاه اجتماعی، فقرزدایی و کاهش اثرات آن در بین لایه‌های متوسط و اقشار ضعیف جامعه از محل پرداخت یارانه‌های نقدی سعی کرده برنامه‌های خود را برای دستیابی به این اهدف دنبال کند.

نماینده مردم رشت در مجلس عنوان کرد: از جمله برنامه‌های تدوین شده در لایحه بودجه 97 جهت فقرزدایی در کشور اجرای طرح‌هایی برای حل مشکل مسکن اقشار متوسط جامعه و تصمیم برای افزایش یارانه‌های نقدی دهک‌های پایین و کم درآمد، آن هم از محل قطع پرداختی به اقشار بالاتر است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اشتغال از معضلات پیچیده کشور بوده و دولت به‌شدت در این بخش درگیر است به‌طوری که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی 17 هزار و 500 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده تا هر طور شده تحرک مطلوبی در این حوزه ایجاد کند.

وی ابراز داشت: دولت در لایحه بودجه سال 97 به غیر از افزایش قیمت حامل‌های انرژی مبالغی را نیز از محل صندوق توسعه ملی و سیستم بانکی برای ایجاد بهبود نسبی در بخش اشتغال کشور در نظر گرفته که مبلغ در نظر گرفته شده جمعاً به میزان 60 هزار میلیارد تومان است.

کوچکی نژاد افزود: از ابتدای ارائه لایحه بودجه دولت، مجلس نظر مثبتی روی طرح‌های ارائه شده دولت برای ایجاد تحرک مناسب در حوزه اشتغال و فقرزدایی، آن هم با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کشور نداشته و پیش بینی می‌شود طرح مذکور با عدم موافقت مجلس روبه‌رو شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: در چند ساله اخیر مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه‌ای بر لزوم حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی داشته‌اند اما دولت تاکنون عملکرد خوبی در این باره نداشته در غیر این صورت قطعاً شاهد اتفاقات بهتری در حوزه اشتغال کشور بودیم.

نماینده مردم رشت در مجلس عنوان کرد: دولت قصد دارد مبلغ 21 هزار میلیارد تومان برای بخش‌هایی نظیر آبیاری نوین، پسماند شهرهای شمالی و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان از حساب ذخیره توسعه ملی برداشت کند که این کار خلاف قانون بوده و مشکلی را حل نمی‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 دی 1396، کدخبر: 1616882، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین