پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
معاون وزارت صنایع و معادن در دولت نهم انتقادهایی را نسبت به توافق فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس و دلایل آنها مطرح کرد.

شعارسال: معاون وزارت صنایع و معادن در دولت نهم انتقادهایی را نسبت به توافق فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس و دلایل آنها مطرح کرد.

امیر رضا واعظ آشتیانی در خصوص بحث خرید لباس‌های تیم ملی از شرکت آدیداس توسط فدراسیون فوتبال به جای امضای قرارداد اسپانسری برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه، گفت: من این موضوع را دنبال کردم و به نظرم اتفاقاتی که رخ می‌دهد، حکایت از این واقعیت دارد که ما فاقد حرفه‌ای‌گری در مجموعه ورزشی کشورمان هستیم. این اتفاقات نشان می‌دهد دستگاه ورزش هیچ تعاملی با دستگاه‌های ذیربط دیگر ندارد.

معاون وزارت صنایع و معادن در دولت نهم با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال در اطلاعیه خود در رابطه با این موضوع به دستورالعمل شماره 60/129276 وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرده است، اظهار داشت: موضوع مطرح شده نیاز به تحلیل و موضع‌گیری سریع وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد و آنها باید موضوع را علناً مطرح کنند که آیا مخالف امضای قرارداد اسپانسری فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس بوده‌اند؟ نمی‌شود که فدراسیون فوتبال به نامه یا دستورالعملی استناد کند و وزارت صنعت موضع‌گیری نکند؛ در این صورت چنین موضوعی نمی‌تواند منطق داشته باشد.

وی ادامه داد: از نظر من بخشنامه‌ای که به آن اشاره شده، شاید هیچ ربطی به موضوع اسپانسری نداشته باشد، چون ما می‌خواهیم از حضور تیم‌مان در جام جهانی درآمدزایی کنیم. کدام قانون گفته که اگر می‌خواهید درآمدزایی داشته باشید و اسپانسر بگیرید، ما مانع می‌شویم؟ از نظر من دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط به واردات و بیزینس است، نه اینکه ما بخواهیم از یک قرارداد درآمد کسب کنیم.

واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: نسبت به عدم آگاهی مسئولان فدراسیون فوتبال، تأسف می‌خورم، چون موضوعی که مطرح کرده‌اند بی‌ارتباط به دستورالعمل مورد اشاره است. مسئولان وزارت صنعت حتی می‌توانند موضوعی که مطرح شده را مورد پیگرد قرار دهند. آنها بیایند و از این دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت روشنگری کنند که آیا چنین چیزی شامل حال قرارداد درآمدزایی هم می‌شود یا نه؟ اگر پاسخ آنها آری است، توضیح بدهند که چه ایرادی دارد؟ قرارداد اسپانسری این نیست که فدراسیون فوتبال بخواهد اینجا شغلی و درآمدی برای آدیداس راه‌اندازی کند، بلکه قرار است از طریق قرارداد پول بگیرد و از فروش محصولات و حضور در جام جهانی، درآمد کسب کند. حالا ما به جای این اتفاق باید برای تأمین البسه‌مان در جام جهانی، هزینه کنیم. آیا اگر فدراسیون فوتبال بخواهد قرارداد اسپانسری امضا کند که پولی برای تأمین البسه نپردازد، خلاف مقررات وزارت معدن و تجارت است؟ این واقعاً سؤال است و سؤال دیگر اینکه چرا در این ارتباط مسئولان وزارت صنعت سکوت کرده‌اند و توضیح نمی‌دهند و اگر توضیح می‌دهند بگویند ادله‌شان چیست؟ آیا این دستورالعمل شامل حال ورزشی‌هایی که در میادین بین‌المللی حضور می‌یابند هم می‌شود یا نه؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه «فدراسیون فوتبال رویه رایزنی را بلد نیست و به رایزنی حرفه‌ای، آشنایی ندارد» افزود: برای ما فرصتی پیش آمده که به جام جهانی برویم. تیم‌های دیگر رفته‌اند و با برندهای بزرگ قرارداد بسته‌اند. حالا ما اگر نمونه داخلی داریم که از جنس داخلی استفاده کنیم و اگر نه، آقایان بروند، قرارداد اسپانسری امضا و ارز وارد کنند. این صحبت و استناد به نامه وزارت صنعت قابل قبول نیست، چرا که راهکار بسیار زیاد است. فدراسیون می‌توانست با صحبت با وزیر ورزش و جوانان این موضوع را به سرانجام برساند تا وزیر ورزش با وزیر صنعت به تفاهم برسد. اگر این تفاهم حاصل نشد، موضوع را به هیئت دولت می‌بردند تا آنجا حکمیت شود. امروز همه کشورهایی که به جام جهانی رفته‌اند از حضورشان در جام جهانی درآمدزایی می‌کنند، اما کار ما برعکس شده و برای تهیه لباس از جیب‌مان هم خرج می‌کنیم و می‌خواهیم ارز را از کشور خارج کنیم. این ضعف مدیریت است که آقایان نمی‌توانند در داخل کشور برای چنین مسائل ساده‌ای مذاکره کنند، من مانده‌ام چگونه می‌خواهند در دیپلماسی ورزشی (موضوع عربستان) موفق شوند. این افراد وقتی در گفت‌وگوی داخلی ضعف دارند، چطور می‌خواهند در دیپلماسی ورزشی موفق شوند؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اتاق شیشه ای خبر، تاریخ انتشار: 12 دی 1396، کدخبر: 449989، www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین