پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
اصلا نمی توان توجیهی برای این حد حاشیه و متن سرتاسر غلط پیدا کرد. باخت سنگین 6-2 با هیچ نگاهی حتی مصدومیت بیرانوند هم قابل توجیه نیست. شرم بر امثال تاج و مدیریت ورزشی اش. چطور در گور می خواهی بخوابی جناب تاج بی تاج؟وقتی از متن بشدت زشت این بازی فاصله می گیرم، وارد حاشیه هایی زشت تر از متن می شویم. نخواندن سرود ملی ،مچ بندهای مشکی، بالا بردن پرچم انگلیس و شادی برای باخت تیم فوتبال و توجیه و آگاه سازی اندک تماشاچیان تیم ملی؟! واقعا چرا؟ آقای حمید دهقانی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در قطر، شما واقعا مشاور برای سناریو سازی و پیش بینی برخی رویدادها نداشتید؟

شعار سال: بازی ایران و انگلستان روز دوشنبه ۳۰ آبانماه در ساعت ۱۶:۳۰ در کشور قطر آغاز گردید. اولین حاشیه بازی با نخواندن سرود ملی توسط بازیکنان تیم ملی شروع شد (در شرایط حاضر، صلاح بر برخورد انضباطی نیست، اما توجیه کردن این عزیزان یک الزام است. رخت چرک خونه رو توی حیاط همسایه نمی شورن داداشی ها).

ماجرای

تعداد بازدید : 931

دومین حاشیه بازی که ارتباط چندانی با بحث ما پیدا نمی کند، مصدومیت بیرانوند است که شعار سال، گزارشی مجزا برای ان تدارک دیده ( اینجا). 

در دقایق پایانی نیمه اول دیدار ایران برابر انگلیس یک اتفاق شدیدا حاشیه ای دیگر ، باعث دخالت پلیس شد.مطابق مقررات قطر ، ورود پرچم‌های غیررسمی به ورزشگاه ممنوع بوده و تنها پرچم رسمی دو تیم مجوز ورود به ورزشگاه دارد و عوامل برگزاری مسابقات نیز از ورود پرچم‌های غیررسمی ممانعت کردند. اما در دقایق پایانی نیمه اول دو تن از تماشاگران پرچم شیرخورشید را نمایش دادند که با واکنش روبرو شد و تماشاگران شعار «بی‌شرف بی‌شرف» سر دادند که به دنبال این اتفاق عوامل انتظامی ورزشگاه اقدام به اخراج این دو تماشاگر کردند. در تلویزیون ایران نیز ، انعکاس این رویداد با قطع شدن صدای ورزشگاه در خروجی صداوسیما روبرو شد. برخی از افراد هم مخاطب بی شرف - بی شرف گویی ها را به دو نفری که پرچم شیر خورشید بالا برده اند ، ندانسته و رویداد را به شکل دیگری تفسیر کرده اند. بالا بردن پرچم انگلیس و شادی برای باخت ایران، بخشی از ادله توجیهی این گروه از تحلیل گران و راویان روایت دیروز در ورزشگاه، بوده است. 

آنچه که در این بین واقعا جای شرم دارد . شستن رخت چرک خانه در حیاط همسایه است. حتی اگر قصد اعتراض به سیاست ها و حاکمیت داخلی را هم داشته باشیم، با هیچ توجیهی (اخلاقی، سیاسی،حقوقی، شرعی، انسانی، قانونی و ... ) ، مجاز به حمایت از بیگانه نیستم. حاشیه ها در خارج کم بود، حاشیه های داخلی نیز بدان اضافه شد. صاحب رستوران از باخت ایران دفاع می کند و موتور سوار بعد از باخت ایران، پرچم انگلیس را بر دوش گرفته و در خیابان های تهران مانور فتح می دهد؟

ماجرای

از حمید دهقانی سفیر ایران در قطر باید پرسید که با این حد از سوابق دیپلماتیک، هیچ تفسیر و تحلیلی برای سناریوهای احتمالی قبل، حین و بعد از بازی توسط گروه های مخالف نمی توانست داشته باشد؟ برایت متاسفیم جناب سفیر!

ماجرای

روی دیگر انتقاد ما به نهادهای امنیتی است.وقتی گل تیم اکوادور در مقابل قطر مردود شد، تماشاگر اکوادوری با علامت دست، اعلام مبادله رشوه کرد و تماشاگر قطری (احتمالا جزو نیروهای امنیتی این کشور بود) به مخالفت برخواست و لحظاتی بعد هم کنار هم بگو و بخند راه انداخته و حادثه را طبیعی جلوه دادند. چرا سناریوسازی لازم برای این کار و مدیریت احتمالی بحران ها در طیفی از افزایش حساسیت و آگاه سازی تماشاچیان ایرانی ، مداخله مشارکتی در بحران های احتمالی، واکنش فعال برای برد و باخت احتمالی تیم ملی و مواردی همانند صورت نپذیرفته بود؟ مسئله با توجه به شرایط ناآرام داخلی، مسلما آنقدر حساسیت داشت که ضرورت این کار با همراهی وزارت ورزش و فدراسیون و صداسیما، را طلب می کرد. 

ماجرای

در خصوص متن داستان و باخت شرم آور هم نمی خواهیم هیچ حرفی بزنیم، فقط می توانیم بگوییم که آقای تاج بی تاج ، چطور می خواهی بعد از 120 سال در گور بخوابی؟ آمدنت را نامیمون دیدیم و عملکردت هم برایمان قابل حدس بود. خداوند عاقبت دنیوی و اخرویت را بخیر کند.

ماجرای

توئیت عجیب سینا کلر ( معاون وزیر ورزش و حاضر در قطر) را کجای دلمان بگذاریم؟ 

بعد از شکست سنگین ایران مقابل انگلیس، هواداران رقیب به رقص و پایکوبی مشغول شدند. نکته عجیب اینکه سینا کلهر معاون وزیر ورزش و جوانان که به قطر سفر کرده این رقص و پایکوبی هواداران تیم ملی انگلیس را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است. در میان انگلیسی‌هایی که در حال پایکوبی هستند چند پرچم ایران هم دیده می‌شود. احتمالا منظور معاون وزیر ورزش حضور برخی از ایرانی‌های مخالف تیم ملی در جشن شادی انگلیسی هاست؟!

ماجرای

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون 

اخبار مرتبط
برچسب ها: حاشیه های بازی فوتبال ایران و انگلیس ، حاشیه و متن قوی در بازی ایران و انگلیس ، بی شرف بی شرف گفتن در بازی ایران و انگلیس ، شادی برای باخت سنگین ایران ، بالا بردن پرچم انگلیس توسط نماشاچی های ایرانی ، مصدومیت بیرانوند ، نخواندن سرود ملی توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال در قطر ، شستن لباس چرک خانه در حیاط همسایه ، حاشیه های بازی ایران و انگلیس ، دخالت پلیس قطر در بازی ایران و انگلیس ، ممنوعیت ورود پرچم های غیر رسمی به ورزشگاه در بازی های جام جهانی ، نمایش پرچم شیر و خورشید در بازی ایران و انگلیس در قطر ، قطع شدن صدای ورزشگاه در خروجی صداوسیما ، بالا بردن پرچم انگلیس و شادی برای باخت ایران ، انتقاد از نهادهای امنیتی ، مردود شدن گل اکوادور مقابل قطر ، اعتراض تماشاگر اکوادوری با علامت رشوه دادن ، تاج بی تاج ، همه حاشیه های مسابقه ایران و انگلیس ، حمید دهقانی سفیر ایران در قطر ، انتقاد از حمید دهقانی ، توئیت علی شکوری درباره بازی ایران انگلیس ، توئیت حمید دهقانی درباره بازی ایران انگلیس ، توئیت عجیب سینا کلهر ، توئیت سینا کلهر بعد از بازی ، توئیت سینا کلهر معاون وزیر ورزش
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
1
2
به نکات خوبی اشاره کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
1
3
چکار مثلا باید بکنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
2
1
اینجا که می زنند داغون می کنند. مگر اونجا قری بشه داد
مدیر پایگاه

سلام


بحث قر و فر نیست.  بحث آبروی ملی است. چرا نباید با دور اندیشی ، مداخله گری فعال نمود

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
1
5
بی شرف اونیه که هویت ملیشو از یاد برده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
بیشرف اونیه که مردم را میکشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین