پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
یکی از عجیب‌ترین و متناقض‌ترین روز‌های تهران امروز بود که لباس شخصی‌ها و گارد ویژه که برای سرکوب معترضان در خیابان هستند، شادی‌کنان، خوشحالی خود از برد ایران مقابل ولز را ابراز می‌کنند. تصاویری که صداوسیما از وضعیت تهران مخابره کرده، شبیه آن است که هم اکنون تمام پایتخت غرق شادی و سرور است، اما تصاویر محلات مختلف نشان می‌دهد چنین تصویری واقعی نیست و دست‌کم مشاهدات خبرنگار رویداد۲۴ نشان می‌دهد که در بسیاری از مناطق تهران وضعیت کاملا عادی است. با توجه به وضعیت کنونی کشور، هرچند مردم زیادی از برد تیم ملی خوشحال هستند، اما واقعیت آن است که این روز‌های روز‌های شادی برای ملت ایران نیست.

شعار سال: روز جمعه ۰۴ آذر ۱۴۰۱ یکی از عجیب‌ترین روز‌های تهران بود. بعد از بازی تیم ملی ایران مقابل ولز، صحنه‌هایی رقم خود که دوگانه عجیبی را ایجاد کرده بود. از یکسو نیرو‌های ضد شورش برای سرکوب معترضان در خیابان حضور داشتند و از سوی دیگر انتشار فیلم‌ها و تصاویر شادی آن‌ها پس از برد تیم ملی، صحنه‌های عجیبی را رقم زد که غیرقابل باور بود و بیشتر به صحنه فیلم‌های سورئال شبیه بود تا واقعیت؛ چه اینکه تصور اینکه افرادی با لباس‌هایی که هراس به دل بیننده می‌اندازد و با آن پوششی که در برخی موارد حتی صورت‌های خود را پوشانده بودند، بسیار عجیب بود.

در برخی مناطق تهران لباس شخصی‌ها هم نیرو‌های گارد ویژه را همراهی می‌کردند و صحنه‌هایی عجیب‌تر خلق شده بود و عجیب‌تر اینکه بخشی از مردم نیز با آن‌ها همراهی می‌کردند.

وضعیت تهران شببه به صحنه فیلم‌ سورئال؛ رقص یگان ویژه با باتوم و آزادی انتشار تصاویر بی حجاب زنان!
غیرقابل باورترین صحنه‌های شادی آنجا بود که نیرو‌های گارد ویژه روی ماشین‌های سیاه آب‌پاش و دیگر ماشین‌های ضدشورش ایستاده بودند و پرچم را به شادی تکان می‌دادند. در واقع رقص با باتوم چیزی بود که ندیده بودیم، آنهم دیدیم!

تعداد بازدید : 220

در حقیقت اتفاق عجیب این بود که برد ایران بیش از آنکه به «اتفاق جمعی» تبدیل شود، به موضوعی متناقض تبدیل شد که بازتاب بسیاری هم داشت. عباس عبدی در تحلیل این شرایط نوشت: «اگر حکومت نتواند یا نخواهد که شادی فوتبال را به عرصه عمومی سرریز کند بازنده خواهد شد.

وضعیت تهران شببه به صحنه فیلم‌ سورئال؛ رقص یگان ویژه با باتوم و آزادی انتشار تصاویر بی حجاب زنان!

عجیب‌تر آنکه ظاهرا امروز قانون حجاب اجباری هم موقتا لغو شده بود و خبرگزاری ایسنا گزارش‌های تصویری از زنان بی‌حجاب منتشر کردند که تا پیش از این نه تنها چنین تصاویری غیرقانونی بود و اگر کسی با چنین وضعی در خیابان ظاهر می‌شد، حتما بازداشت می‌شد؛ چنانچه مهسا امینی یکی از افرادی بود که به خاطر پوششی خیلی کامل‌تر تصاویری که فارس منتشر کرده، به گشت ارشاد برده شد و آنجا جان باخت.

وضعیت تهران شببه به صحنه فیلم‌ سورئال؛ رقص یگان ویژه با باتوم و آزادی انتشار تصاویر بی حجاب زنان!
تصاویری که صداوسیما از وضعیت تهران مخابره کرده، شبیه آن است که هم اکنون تمام پایتخت غرق شادی و سرور است، اما تصاویر محلات مختلف نشان می‌دهد چنین تصویری واقعی نیست و دست‌کم مشاهدات خبرنگار رویداد۲۴ نشان می‌دهد که در بسیاری از مناطق تهران وضعیت کاملا عادی است. با توجه به وضعیت کنونی کشور، هرچند مردم زیادی از برد تیم ملی خوشحال هستند، اما واقعیت آن است که این روز‌های روز‌های شادی برای ملت ایران نیست.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۳۲۴۴۱۶، www.rouydad۲۴.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: بازی ایران و ولز ، وضعیت تهران بعد از برد تیم ملی مقابل ولز ، رقص با باتوم ، رقص یگان ویژه برای پیروزی ایران مقابل ولز ، رقص نیروهای امنیتی برای برد ایران مقابل ولز ، خوشحالی مردم از برد ایران مقابل ولز ، شادی لباس شخصی ها از برد ایران ، شادی گارد ویژه از برد ایران ، شادی یگان ویژه بعد بازی ایران و ولز ، شادی یگان ویژه بعد بازی ولز و وایران ، لغو قانون حجاب اجباری در روز پیروزی ایران مقابل ولز ، انتشار تصاویر زنان بدون حجاب بعد از پیروزی ایران مقابل ولز ، تیم ملی فوتبال حکومتی است ، تائید حکومتی بودن تیم ملی فوتبال با شادی یگان ویژه ، شادی یگان ویژه از برد ایران مقابل ولز در جام جهانی ، راه اندازی کارناوال شادی نیروهای امنیتی بخاطر برد ایران مقابل ولز ، ما که از یگان امنیتی ها می ترسیدیم ، چه شد که نیروهای امنیتی به رقص آمدند؟ ، نیروهای امنیتی با باتوم هم کتک می زنند هم می رقصند ، کاربرد باتوم یگان امنیتی برای زدن معترضان یا رقصیدن؟ ، رقص با باتوم بخاطر پیروزی ایران مقابل ولز ، انتشار تصاویر بی حجاب زنان در روز پیروزی ایران مقابل ولز ، همه مردم ایران از برد مقابل ولز خوشحال نشدند ، ایرانی ها عزادار کشته شدگان اعتراضات هستند ، تایرانی عزادار به پیروزی ایران بر ولز کاری ندارد ، چه شد که مردم از تیم ملی فوتبال متنفر شدند؟ ، چه شد که دیگر از بر تیم ملی فوتبال خوشحال نمی شویم ، چرا مردم از برد ایران مقابل ولز خوشحال نشدند؟ ، شادی مردم از باخت ایران مقابل انگلیس ، رعرق ملی ایرانی ها و دلخوری از تیم ملی فوتبال ، نیروهای امنیتی فوتبال تماشا می کردند یا معترضان را سرکوب؟ ، امنیت ما به دست اینهاست که با باتوم می رقصند؟ ، دوگانه امنیت و سرکوب ، تناقض در عملکرد یگان ویژه ، نیروهای امنیتی هم بلدند برقصند ، اینها که خط سفید کلاهشان نشان از پلیس نما بود ، اینها که می رقصند پلیس نما هستند یا نیروی امنیتی؟ ، مگر این کلاه ها را نمی گفتند نیروهای پلیس نیستند؟
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین