پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
بیش از یک دهه از وعده های مسئولان برای تعریض جاده خوی به ایواغلی و چهار بانده کردن آن می گذرد اما هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده و هر از چندگاهی این جاده جان افراد بی گناه را می گیرد، در گزارش پیش رو این موضوع بررسی می شود.

شعارسال: امروزه احداث راه های مواصلاتی اعم از آزادراه ها، بزرگراه ها، جاده ها و راه آهن یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی در هر منطقه ای به شمار می رود.

وجود شبکه حمل و نقل و جاده های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز مهم کشور یک ضرورت برای توسعه مناطق است و به گفته بسیاری از کارشناسان تاثیر این عامل بر رشد و گسترش سایر عوامل توسعه انکارناپذیر است و زمینه توسعه از جهات مختلف را فراهم می آورد.

شهرستان خوی به دلیل قرار داشتن در مسیر استراتژیک جاده ابریشم و هم مرزی با سه کشور و به عنوان وصل کننده اروپا و آسیا از نبود جاده های مواصلاتی بزرگ و ایمن به شدت رنج می برد.

بیش از یک دهه از آغاز بحث تعریض مسیر 20کیلومتری جاده خوی به ایواوغلی می گذرد، این جاده یکی از پر ترافیک ترین مسیرهای ورودی خوی است.

حال پس از یک دهه شعار، این جاده از طرف خوی تا سعیدآباد (کارخانه قند) این مسیر تعریض شده و مردم فقط از طرف سه راهی ایواوغلی تا یکی دو کیلومتر آنسوتر شاهد خاک بازی پیمانکارانی هستند که تعلل در اجرا به نفع شان است و در این میان، کسی دلش به جان مردمی که از این راه رفت‌وآمد می‌کنند، نمی‌سوزد و از هدر رفتن خون کشته‌شدگان در تصادفاتی که در این مسیر رخ می‌دهد ابراز پشیمانی نمی کند.

*اختصاص 3 میلیارد تومان برای تعریض جاده خوی به ایواوغلی

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی نژاد در خردادماه 91، در جریان بازدید از پروژه جاده ای خوی به ایواوغلی، از اختصاص 3 میلیارد تومان برای 4 خطه سازی این مسیر خبر داده بود.

نیکزاد با بیان اینکه کار آسفالت این جاده به عهده استانداری آذربایجان غربی است، گفته بود: مقرر شده 4 تقاطع غیرهم‌سطح موجود در این مسیر اصلاح شود.

وی محل تخصیص این میزان اعتبار را از اعتبارات ملی اعلام کرده بود که با این حساب این طرح در ردیف طرح های ملی جای می گیرد.

*جاده خوی به ایواوغلی چهاربانده می شود

غلامحسین عماری، فرماندار خوی نیز در دهه فجر 91، از اختصاص مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی جاده های خوی به ایواوغلی و خوی به سلماس خبر داده بود بود.

*تسریع در چهاربانده کردن جاده خوی و ایواوغلی

موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه ای با خبرنگاران در سال 91، گفته بود: تسریع در چهاربانده کردن جاده خوی به ایواوغلی از مطالبات اصلی مردم است که به وزیر توضیح داده شده چراکه این جاده حادثه خیز سالیانه جان چندین نفر را می گیرد، بنابراین نیکزاد هم قبول کرد تا مبلغ دومیلیارد تومان افزون بر بودجه مصوب برای چهاربانده کردن 7 کیلومتر دیگر از این جاده اختصاص دهد.

*اختصاص بودجه و دستور اتمام راه تا پایان سال 91

حتی وزیر راه و شهرسازی سابق در جریان بازدیدش از پروژه احداث دوبانده کردن جاده ایواوغلی به خوی در خرداد 91، دستور اتمام قطعه زیر ساخت تا آخر سال91 را صادر کرده بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در آخرین بازدیدش از این پروژه در مرداد ماه امسال با تاکید بر اینکه تعریض و بهسازی جاده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفته بود: با اینکه تخصیص بودجه های مصوب با مشکلاتی همراه بوده اما راه کارهایی ارائه شده که حداقل 60 درصد بودجه مصوب برای پروژه های عمرانی تخصیص یابد.

*امیدواری به گشایش اعتبارات

حسینی صدر چندی پیش در مورد تعریض جاده‌ خوی به ایواوغلی اظهار کرد: به علت عدم تخصیص اعتبارات کافی، تعریض جاده خوی به ایواوغلی قدری کند شده اما پیگیری‌های مستمر و سفر وزیر راه و شهرسازی سابق و همچنین معاون وزیر فعلی به منطقه سبب شدهم در تخصیص اعتبارات گشایش حاصل شود و هم تعریض جاده ایواوغلی به بازرگان مورد تصویب قرار گیرد.

*چشم امید مردم به دولت تدبیر و امید

حال بعد از اتمام دو دوره دولت احمدی نژاد و ندیدن هیچ اقدام عملی خاص از سوی این دولت برای اتمام و تعریض جاده خوی به ایواوغلی، اینک با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، نگاه ها و امید مردم شهرستان مصفای خوی به دولت حسن روحانی دوخته شده و مردم چشم انتظار اقدامات عملی و بدور از وعده های بدون عمل برای چهاربانده کردن و تعریض این جاده استراتژیک هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14بهمن1392، کدخبر: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین