پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به طور علنی در حال حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از گروهک‌های تروریستی جندالله و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) برای براندازی حکومت ایران هستند.

شعارسال:آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به طور علنی در حال حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از گروهک‌های تروریستی جندالله و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) برای براندازی حکومت ایران هستند.

سایت مدرن دیپلماسی در یادداشت اخیر خود به قلم پرفسور راهول مانچندا می‌نویسد تاکنون باید دولت آمریکا این را یاد گرفته باشد که این اصلاً ایده‌ای خوبی نیست که گروه‌های تروریستی در قسمت‌های مختلف جهان را تجهیز کند و پس از مدتی به دلیل بازگشت اجتناب نا‌پذیر اقدامات تروریست‌ها به مبدا اصلی‌شان (آمریکا)، که از شدت خشونت این گروه‌ها ناشی می‌شود، مجبور به دست‌برداشتن از حمایت آنها یا حتی انکار هرگونه رابطه با این‌گونه گروه‌های تروریستی شود.

ما شاهد آشکار شدن این پارادایم در چند دهه گذشته بوده‌ایم که آمریکا از گروه‌هایی مثل القاعده، النصره، لا فینیس، آوانژوردیا نازیونال، اردین نووو، کنتراس، تبعیدیان کوبا، سازمان‌های شبه نظامی کلمبیا، لوس پپس، ارتش آزادی‌بخش کوزوو ، جندالله، مجاهدین خلق (منافقین) و تعداد بی‌شمار دیگری از آنها برای فعالیت‌های تروریستی در کشورهایی که به هر دلیل با آمریکا مشکل دارند، حمایت می‌کند.

به دنبال شکست تحقیرآمیز آمریکا در حمایت از داعش برای ایجاد بی‌ثباتی، اختلال و از بین بردن ببسیاری از حکومت‌ها در خاورمیانه نظیر سوریه، عراق، لیبی، یمن و ... و همچنین حملات مختلف تروریست‌های منتسب به داعش در آمریکا و اروپا، ظاهرا دونالد ترامپ از حمایت از این گروه‌های تروریستی دست برداشت. زیرا مردم آمریکا و اروپا از طریق بررسی موضوع در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به ریشه‌های شکل گیری و حامیان مالی آنها پی‌برده‌اند.

اما آمریکا به جای تغییر در سیاست خارجی خود به منظور منع یا پایان دادن به استفاده از خشونت برای اجرای سیاست‌هایش در کشورهای دیگر، این‌گونه به نظر می‌رسد که دولت فعلی آمریکا از طریق سازمان سیا خود را برای یک رویکرد دقیق‌تر با حمایت از گروه‌های کوچک‌تر مثل سازمان مجاهدین خلق و جندالله، که عمدتاً در مناطق کوچکی مثل اطراف ایران عملیات‌های خود را انجام می‌دهند و همچنین حمایت بیشتر از نمایندگانش (در منطقه) یعنی اسرائیل و عربستان سعودی وفق خواهد داد.

اما این گروه‌ها هم مثل سرطان میل به بزرگ‌شدن غیرقابل کنترل دارند و وقتی که جلوی سرمایه‌گذاری بر روی آنان را بگیرند یا بخواهند در میان افکار عمومی خود را از این گروه‌های تروریستی جدا کنند، آنها دقیقاً مثل داعش به آمریکا و اروپا باز می‌گردند.

همه این موارد باید همچون کابوس آزاردهنده‌ای برای مجموعه‌های مثل اف‌بی‌آی در آمریکا باشد. زیرا آن زمان که گروه‌های تروریستی به طور اجتناب‌ناپذیر به سمت حامیان مادی و معنوی خود برمی‌گردند، بیشتر این گروه‌ها (نظیر اف‌بی‌آی) مامور تصفیه کردن و یا توضیح دادن آشفتگیِ وحشتناک بر اثر اقدامات تروریستی آنها در خاک آمریکا، می‌شوند.

دقیقا همانطور که مجموعه‌هایی نظیر اف‌بی‌آی اصلی‌ترین نهاد قانونی یا عضو پیشگیرانه دولت آمریکا هستند که با موضوع مواد مخدر برخورد می‌کنند. موضوعی که باز هم به طور عمده ناشی از حمایت مخفی سازمان سیا از رژیم‌های تولید مواد مخدر و قاچاق آن در افغانستان، کلمبیا، ونزوئلا و مکزیک است.

برخی اخبار اخیراً نشان می‌دهند که ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به طور علنی در حال حمایت مالی، تسلیحاتی، آموزشی و لجستیکی برای گروه تروریستی جندالله و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) برای به زیر کشیدن حکومت کنونی ایران هستند.

اگرچه ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل ممکن نیست حکومت فعلی ایران را دوست داشته باشند، اما آنها چه حقی برای به کارگیری این نوع از رفتار تروریستی حمایت‌شده توسط دولت‌هایشان دارند؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار16دی 96،کدخبر: 334483 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین