پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
یک سرکرده جدید آمریکایی در گروه تروریستی داعش ظهور کرده است. تحقیقات جدید، یکی از سران آمریکایی داعش را شناسایی کرد.

شعارسال : به نقل از آتلانتیک، اگر بدانید کجا را نگاه کنید، سرنخ‌ها موجود هستند. در زوایای اینترنت، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد زُلفی هوخا، پسر مالکِ آمریکاییِ آلبانیایی‌الاصلِ یک پیتزافروشی در نیوجرسی نقشه‌های پلیدی داشت.

اول از همه یک حساب توئیتری غیرفعال وجود دارد. حسابی که یک بار با حساب ضدتبلیغاتی وزارت امور خارجه درباره داعش مکالمه داشت. پس از آن، او از وبسایت اجتماعی پالتالک استفاده کرد. وبسایتی که طبق گزارش‌ها، میان جهادگرایان غربی محبوب است. اما این حساب با ویدئوی تبلیغاتی داعش که در آن هوخا طبق گفته چندین مقام اجرایی آمریکایی، یک سرباز اسیر کُردی را گردن می‌زند، قابل مقایسه نیست. اگر آن‌ها درباره هویت او درست بگویند، هوخا اولین عضو آمریکایی شناخته‌شده داعش است که در چنین ویدئویی افراد را گردن می‌زند.

بر اساس اسناد دادگاه فدرال، هوخا اکنون یکی از فرماندهان ارشد داعش و نیز یکی از چهره‌های داعش برای سربازگیری شده است. هوخا در ششم آوریل ۲۰۱۵ آمریکا را ترک کرد. چهار روز بعد او به اردوگاه آموزشی داعش رسید.

به گفته چندین مقام اجرایی، او صرفا ظرف شش ماه، در آن ویدئوی مخوف ظاهر شد. همزمان با درز اطلاعاتی از پرونده‌های حامیان داعش از سیستم قضایی آمریکا، به آرامی، جزئیاتی درباره میزان حضور آمریکایی‌ها در سلسله‌مراتب بالای این گروه و نیز درباره نقش آن‌ها در شبکه سربازگیری داعش در آمریکا ظاهر شده است.

تحقیقات قبلی، داستان‌ آمریکایی‌هایی همچون جان جورجلاس و عبدالله رامو پازارا - که هردو آن‌ها به جایگاه‌های متنفذی در سلسله‌مراتب داعش رسیدند- را آشکار کرد.

.شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری جام نیوز، تاریخ انتشار: 25 دی 1396، کدخبر: 867634، www.jamnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین