پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه اجرای برخی بندهای قانون تسهیل ازدواج جوانان ضمانت اجرایی ندارد، گفت: صندوق تسهیل ازدواج باید احیا شود تا اجرای برخی بندهای قانون تحقق یابد.

شعارسال : رضا شیران خراسانی با تاکید بر ضرورت تسهیل زمینه ازدواج جوانان با بیان اینکه برای ازدواج جوانان خلاء و ضعف قانونی نداریم بلکه با تعدد قوانین روبرو هستیم، گفت: یکی از این قوانین بر زمین مانده قانون تسهیل ازدواج جوانان است که در سال 1384 در مجلس هفتم به تصویب رسید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه قانون 12 سال بر زمین مانده تسهیل ازدواج جوانان به طور کامل اجرایی نشده است، افزود: در این قانون تمهیدات مناسبی مانند مسکن موقت به مدت 3 سال، تهیه فضاهای مناسب برای جشن های ازدواج، کمک هزینه زندگی به مدت 2 سال برای زوج هایی که محل درآمد ندارند پیش بینی شده است اما متاسفانه به مدت 12 سال است که بر زمین مانده و به صورت کامل اجرا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان پیگیری اجرای برخی بندهای قانون تسهیل ازدواج جوانان از سوی دستگاه های مسئول هستیم، گفت: متاسفانه مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده است؛ البته کمیسیون فرهنگی مجلس نیز پیگیر اجرای این قانون است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای اجرای بخشی از بندهای قانون باید صندوق ازدواج جوانان احیا شود، تصریح کرد: ضمانت اجرایی این قانون صندوق تسهیل ازدواج بود که در سال نخست تصویب این قانون یعنی در سال 84، 350 میلیارد تومان بودجه برای صندوق در نظر گرفته شود که هیات وزیران و شورای عالی اداری طی مصوبه ای در سال 86 ادغام این صندوق و تشکیل صندوق جدیدی به نام مهر امام رضا ( ع ) را تصویب کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم، ادامه داد: در نهایت با تشکیل این صندوق موضوع ازدواج جوانان مغفول ماند زیرا این صندوق تنها به حوزه اشتغال پرداخت بنابراین در حال حاضر برخی مواد این قانون ضمانت اجرایی ندارد و برای اجرای آنها صندوق تسهیل ازدواج باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و احیا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طور حتم تشکیل و احیای صندوق ازدواج جوانان افزایش نرخ و پایداری ازدواج در کشور را به دنبال دارد./

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، تاریخ انتشار: 18 دی 1396، کد خبر: 364638 ، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
انشاالله که مشکلات پیش روی این طرح هرچه سریع تر برطرف بشه و این جوون ها سروسامون بگیرند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین