پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ضمن انتقاد شدید از عدم توجه به اماکن متبرکه در مراسم مذهبی گفت: متاسفانه بقعه های این استان مظلوم واقع شده اند.

شعارسال: حجت الاسلام علی مصائبی که به مناسبت فرا رسیدن هفته ی وقف در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: علی رغم وجود 170 بقعه ی متبرکه در آذربایجان شرقی که 20 مورد از آنها در تبریز قرار دارد، متاسفانه در ایام مذهبی هیچ توجهی بدانها نمی شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم مناسبت های مذهبی در میادین خاصی از تبریز خاطرنشان کرد: چه خوب بود که مراسمی چون تجمع هیئات حسینی در دهه محرم و حتی راهپیمایی اربعین حسینی، در بقعه های متبرکه موجود در سطح استان می گرفت تا ضمن زیارت فرزندان ائمه معصوم(ع) جایگاه این اماکن در جامعه ارتقا یابد.

حجت الاسلام مصائبی از وجود 450 مورد موقوفه آموزشی، بهداشتی، خدماتی، تجاری و اداری در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 80 درصد مردم با موقوفات سر و کار داشته و از برکات آن بهره مندند.

به گفته وی، تعداد 20 هزار رقبه در اذربایجان شرقی موجود است که از این تعداد، 14 هزار مورد به عنوان موقوفه ی منفتی و بقیه عمومی است.

مصائبی ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی نهادهای شهری با اوقاف در خصوص تعریف کاربری های مناسب برای املاک موقوفه گفت: متاسفانه هرچه کاربری عمومی و دارای ارزش پایین است برای املاک موقوفه تعریف کارری می شود و به همین دلیل نیز علی رغم تعداد و وسعت زیاد موقوفات، درآمد حاصله از آنها بسیار ناچیز است.

وی هفته ی وقف را فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی این مقوله در جامعه خواند و اظهار داشت: هرچه موقوفات در جامعه احیا و گسترش یابد، به نفع جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه امسال 100 مورد وقف جدید در آذربایجان شرقی رخ داده است اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال این رقم به 200 مورد رسیده است.

به گفته وی، شهرستان شبستر بیشترین موقوفات جدید استان در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ضمن تشریح برنامه های هفته ی وقف در استان، از برپایی نمایشگاه منطقه ای "سرمایه گذاری و وقف" با حضور استانهای شمالغرب کشور در تبریز خبر داد.

به گفته وی، باتوجه به نقش رسانه های ارتباط جمعی در توسعه ی فرهنگ وقف در جامعه، "جشنواره وقف و رسانه" در روز 24 آذرماه جاری در تالار 29 بهمن تبریز برگزار و از رسانه های برتر در این حوزه تقدیر خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبر آنلاین ، تاریخ انتشار چهارشنبه 18 آذر 1394 ، کد مطلب : 486828 : www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین