پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی محور برنامه های محرم و صفر امسال را سبک زندگی رضوی با تکیه بر احیای شعار اسلامی و معرفی اسلامی ناب در مقابل جریانهای تکفیری بیان کرد

.


شعارسال : سید جلال حسینی در تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی همزمان با ایام دهه اول محرم الحرام گفت: همایش عظیم دانش آموزی باتئثی بر حضرت قاسم بن الحسن با عنوان «احلی من العسل» در حرم مطهر برگزار می‌شود و دانش آموزان عزادار مشهدی در ساعت نه و نیم روز ۲۸ مهرماه همزمان با ششم محرم در صحن جامع رضوی به اقامه عزا می‌پردازند.

وی در ادامه از برگزاری با شکوه‌ترین محفل شیر خوارگان حسینی جهان اسلام در حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: در این مراسم که در روز بیست و چهارم مهرماه همزمان با اولین جمعه ماه محرم می‌باشد شیر خوارگان حسینی لباس عزای حضرت علی اصغر را برتن می‌کنند و میزبان تمامی مادران و شیر خوارگان حسینی در صحن جامع رضوی هستیم.

حسینی در ادامه اضافه کرد ۱۲۰ جلسه تبیین معارف حسینی و ۱۸۰ جلسه مرثیه سرایی و برنامه‌های عاشورایی در حرم مطهر رضوی در طول این ایام بر پا می‌شود و همچنین با بهره گیری از الگوی ناب محمدی و تاثی بر حضرت سید الشهدا در شب عاشورا بزرگ‌ترین محفل قرانی از ده و نیم شب تا نخستین دقایق بامداد عاشورا قرائت می‌شود و در طول ایام دهه محرم روزانه یک دوره قران توسط زائران و مجاوران در رواق امام خمینی قرائت و تقدیم حضرت سید الشهدا می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات استان قدس رضوی تصریح داشت ۱۴۰ حلقه معرفت و نشست‌های تخصصی با موضوع امربه معروف و نهی از منکر در مسجد صدیقی‌ها در بیست و هفتم و بیست و هشتم مهرماه برگزارمی شود.

حسینی اضافه کرد نسخه دیجیتال فرهنگی آستان قدس رضوی از طریق ۲۱ کانال رادیویی و بلوتوث و wi-fi برای زائران ارسال می‌شود و همچنین این بسته به ۲۷ نهاد و سازمان فرهنگی توسط سامانه اشتراک محتوی مجازی در دهه اول محرم ارسال و علاقمندان می‌توانند برنامه‌های دهه اول محرم را از طریق اتاق اینترنتی رضوی و سایت TV رضوی به صورت مستقیم دریافت کنند.

وی گفت زائران غیر ایرانی عرب زبان نیز در رواق دارالرحمه می‌توانند بعد نماز ظهر و عصر از برنامه ویژه عرب زبان‌ها استفاده کنند و اردو زبانان در رواق کوثر و آذری زبانان در رواق غدیر می‌توانند از برنامه‌های این ایام بهرمند شوند.

وی با بیان اینکه استان قدس رضوی عالیترین مرکز نشر معارف اسلامی است گفت: یکی از مهم‌ترین موقوفات رضوی موقوفات مربوط به اقامه عزای حضرت سید ااشهداء است که در طول این ایام موقوفات معتمد الملک، عضد الملک، مالک التجار، علی اکبر تحویلدار و میرزامحمد مومن برابر با نیات واقفان استفاده می‌شود.

در ادامه سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در تشریح برنامه‌های حوزه معاونت در دهه اول محرم امسال گفت: همزمان با دهه اول محرم استان حضرت رضا آماده میزبانی از میلیون‌ها تشرف به حرم مطهر رضوی را دارد و مراسم صلاه بصورت سنتی طبق سنوات گذشته در سی‌ام ذی الحجه در حرم مطهر به طرز با شکوهی برگزار می‌شود همچنین مراسم خطبه خوانی شب دهم ماه محرم از سوی خدام حضرت رضا در حرم مطهر بصورت نمادین و با شمع و گل قرائت می‌شود.

وی از هیات‌های مذهبی خواست در همایش یکپارچه روز تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهرشرکت و با اجتماع در حرم مطهرعلاوه بر اقامه عزای حسینی وحدت و همبستگی عزاداران حسینی در مقابل چشمان همگان بویژه دشمنان اسلام را به نمایش بگذارند.

منبتی یادآوری کرد: امسال پیش بینی می‌شود ۴ هزار هیت عزادار در طول این ایام به حرم مطهر مشرف و به عزاداری بپردازند و روزانه سه هزار دعوت نامه غذای متبرک شام و دو هزار دعوت نامه صبحانه در کنار میزبانی هفت هزار نفری غذای حضرت در مهمانسرا در بین هیات عزادار توزیع شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر مشهد شهر امام رضا است گفت همه شهر باید شایستگی میزبانی از زائران حضرت رضا را داشته باشد و همگی باید در کنار یکدیگر با وحدت رویه میزبانی درخوری از زائران حضرت داشته باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت  خبرگزاریایلنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 21 مهر 1394 ، کد مطلب : 313240 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین