پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در جلسه امروز سند ملی توسعه زیست فناوری بررسی و اصلاحات آن انجام خواهد شد.

شعارسال:منصور کبکانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه صد و یکمین جلسه شورای ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه تشکیل ستاد توسعه زیست فناوری مورد بررسی قرار گرفت که پیش از این نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل این ستاد تصویب شده و لازم بود سند فرابخشی در مصوبات این حوزه وجود داشته باشد.

وی افزود: تا افق ۱۴۰۴ و اجرایی شدن این سند زمان زیادی نداریم و باید واقع بینانه‌تر بررسی شود. هم چنین محور دیگر این سند کسب سه درصد بازار جهانی است که تحقق آن مستلزم الزامات زیادی است و قرار شد براین اساس این سند اصلاح شود.

کبکانیان یادآور شد: بحث گیاهان و محصولات تراریخته بخش مهمی از جلسه امروز را به خود اختصاص داد هم چنین در حوزه علم و فناوری و پژوهش دستاورد‌ها دراین حوزه باید گسترش پیدا کنند با توجه به واردات زیاد محصولات تراریخته سند ملی توسعه زیست فناوری باید به این مسئله بپردازد چرا که ۸۰ درصد واردات کالری غذایی کشور تراریخته است.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: براساس آمار دستگاه‌های مذکور ۵۰ درصد کالری غذایی کشور از واردات تامین می‌شود و ۸۰ درصد این میزان محصولات تراریخته است بنابراین باید در حوزه علم و پژوهش روی این مطالب در سند زیست فناوری کار شود.

وی ادامه داد: برای ذخایر ژنتیکی سند مصوب دیگری داریم و سند ملی توسعه زیست فناوری در این زمینه ضعیف است و قرار شد در این سند ذخایر ژنتیکی تقویت شود.

کبکانیان در پایان یادآور شد: کلیات سند زیست فناوری با تمام ملاحظات و اصلاحات در این جلسه بیان شد و باید در پیش نویس جمع بندی شود و بعد از اعمال این اصلاحات در جلسه بعد مطالب سند بند بند مطرح و نهایی خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار28دی 96، کدخبر: 660466، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
ایشالا نسخه نهایی سند به دست ما مردم عادی و دانش پژوهان هم برسه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین