پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
پدیده شکوفایی جلبک سبز، یک پدیده طبیعی است و وقوع آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار صحت ندارد.

شعارسال: پدیده شکوفایی جلبک سبز، یک پدیده طبیعی است و وقوع آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار صحت ندارد.

در پی انتشار خبری مبنی بر وجود لکه نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت که این پدیده لکه نفتی نبوده است، بلکه پدیده "شکوفایی جلبک سبز" یا بلوم پلانکتنی رخ داده است که مردم محلی به این پدیده "مریضی دریا" می‌گویند.

به گفته ابراهیمی به استناد بررسی سوابق وقوع پدیده پلانکتونی در سنوات قبل به نظر می‌رسد اغلب بلوم پلانکتونی در سواحل چابهار هر ساله بعد از موسم مونسون در فصول پاییز و زمستان (در فصل سرد) و به دلیل سرمای هوا رخ می‌دهد که بعضا در فصل بهار و تابستان نیز مشاهده شده است و این بلوم‌ها از یک الگو و روند طبیعی در منطقه پیروی می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد که این موضوع قبلا توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست دریایی بندر چابهار مورد بررسی دقیق قرار گرفته و از بیخطری این پدیده اطمینان حاصل کرده‌اند.

ابراهیمی با تأکید بر این موضوع که انتشار هرگونه خبر غیر تأیید شده مبنی بر آلودگی دریا، عواقب حقوقی بین المللی سنگینی خواهد داشت و می‌تواند اقتصاد منطقه را با چالش مواجه نماید؛ خواستار شد که افراد از انتشار هرگونه اخبار غیر صحیح و تأیید نشده امتناع کند؛ در غیر این صورت این اداره کل حق قانونی پیگیری و برخورد قانونی با افراد متخلف را برای خود محفوظ می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان به صورت روزانه از اسکله‌های تحت مدیریت بازدید کرده و در صورت وقوع هرگونه آلودگی احتمالی، تیم مقابله با آلودگی این بندر با تجهیزات مدرن و کارآمد و با توان عملیاتی بالا این قابلیت را دارد که در کمترین زمان ممکن، با آلودگی مربوطه مقابله نماید و با استفاده از تجهیزات جمع آوری لکه‌های نفتی موجود در بندر، مواد نفتی ریخته شده به دریا را جمع آوری و از محیط زیست دریایی محافظت کند.

این مقام مسئول از مردم خواست که در صورت وقوع هرگونه حادثه یا در صورت مشاهده هرگونه آلودگی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۵۰ (مرکز هماهنگی جستجو و نجات بندر چابهار) به این اداره کل اطلاع رسانی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1396، کدخبر: 6411493، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین