پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
رئیس دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ را در پارلمان قرائت کرد و گفت: تنها ۲۰درصد احکام بودجه ۹۵ اجرایی شده است.

شعار سال: عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات در جلسه علنی چهارشنبه، پارلمان گزارش تفریغ بودجه سال 95 کشور را قرائت کرد. وی گفت: تنها 20 درصد احکام بودجه 95 اجرایی شده است.

وی درباره گزارش تفریغ بودجه، اظهار داشت: با وجود اینکه مجلس دو ماه بیش از قانون به دولت برای انتشار اوراق و اختصاص منابع عمرانی فرصت داد و دو ماه زمان از دیوان محاسبات گرفته شد، اما بنده از رئیس مجلس تقاضا کردم که فرصت بیشتری در اختیار دیوان محاسبات قرار دهد که با همراهی همکاران دیوان محاسبات، گزارش در زمان مقرر تکمیل شد.

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به اعلام وصول گزارش تفریغ بودجه سال 95 در هفته گذشته، افزود: این گزارش، بیست و هشتمین گزارش تفریغ بودجه است که بر اساس ماده 221 آیین‌نامه داخلی مجلس تهیه شده است.

به گزارش تسنیم، طبق بخشی از ماده 221 آیین‌نامه مجلس، رئیس دیوان محاسبات، هنگام تقدیم گزارش تفریغ بودجه سالانه کشور، حداکثر به‌مدت یک ‌ساعت درباره آن در جلسه علنی توضیح می‌دهد و هیئت‌رئیسه مجلس نیز، گزارش کاملی از تفریغ بودجه را به کمیسیون برنامه و بودجه، به‌عنوان کمیسیون اصلی و بخش‌های مرتبط با کمیسیون‌های دیگر را به‌عنوان کمیسیون فرعی ارجاع می‌‌دهد تا حداکثر یک ‌ماه گزارش خود را به کمیسیون اصلی (کمیسیون بودجه) تقدیم کنند.

کمیسیون اصلی نیز موظف است حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم گزارش به مجلس، با توجه به گزارش کمیسیون‌های فرعی و اخذ توضیحات از دستگاه‌های اجرایی، گزارش بررسی نهایی خود را تهیه و به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 بهمن 96، کد مطلب: 1636717، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین