پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
در دویست و چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که آخرین جلسه شورای چهارم بود با حداکثر آراء تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری قم به تصویب رسید.

شعار سال: در این جلسه کمیسیون برنامه و بودجه لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال 1395 شهرداری قم را مطرح کرد که با حداکثر آراء تصویب شد.

گفتنی است در ابتدای جلسه ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم در دوره چهارم با گرامیداشت شهادت امام جواد (ع) عنوان کرد:شورای چهارم خدمت را سرلوحه فعالیت های خود می دانست و اعضاء بدون هیچ تخلفی فعالیت های خوبی را با همدلی در جهت عمران و توسعه قم به ثمر رساندند.

وی تصریح کرد:امید است شورای پنجم با اقدامات خود در جهت توسعه قم تلاش کنند و پروژه ها و مصوبات را به سرانجام برسانند.

بیاتی اظهار داشت:عصر سه شنبه 31 مرداد ماه نیز اعضای شورای چهارم در شهرداری گرد هم می آیند و با حضور استاندار جلسه ای فوق العاده به منظور تجلیل از تلاش شورای چهارم تشکیل می شود.

در این جلسه حجت الاسلام محمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال 95 شهرداری را قرائت کرد و گفت:این لایحه چندین ماه در کمیسیون بررسی و بعد از تصویب،حسابرسی پیش‌نویس آن انجام شد.

وی افزود:این جلسات با حضور مدیر سازمان حسابرسی شهرداری و معاون امور مالی برگزار شد و توضیحاتی در مورد بودجه ارائه گردید و برخی از ابهامات نیز رفع شد اما مواردی به دلیل سیستم مالی شهرداری همچنان نیاز به بررسی دارد.

حجت الاسلام آتش زر اظهار داشت:وصولی قطعی 1377 میلیارد تومان است که 103 درصد نسبت به مصوب وصولی داشته اند همچنین هزینه قطعی یک هزار و 177 میلیارد تومان است که 88 درصد هزینه شده و مازاد درآمد بر هزینه 200 میلیارد تومان می باشد.

کاویان نماینده شهرداری در این جلسه توضیح داد:بودجه مصوب 95 شهرداری 1338 میلیارد تومان بوده و بودجه عمرانی نیز داخل آن آمده و اصل بودجه تغییری نکرده است وصولی آن 1278 میلیارد تومان بوده و 103 درصد وصولی دریافت شده است.

وی تصریح کرد:هزینه قطعی نیز 270 میلیارد تومان بوده که 93 درصد هزینه شده است هزینه عمرانی مصوب 140 میلیارد تومان است و مبلغ 900 میلیارد تومان هزینه عمرانی انجام شده که در مجموع با بودجه جاری 117 میلیارد تومان هزینه جاری و عمرانی بوده است.

کاویان خاطرنشان کرد:در این بودجه 87 درصد عمرانی و جاری 92 درصد است اصل ردیف عمرانی تغییری نداشته و در جاری نیز همان می باشد در این میان وام دریافتی از بانک ها 100 میلیارد تومان مصوب بوده 62 میلیار د تومان وصول شده که ارقام ریالی نبوده است.

لازم به ذکر است این لایحه با حداکثری آراء تصویب شد.

در ادامه حجت الاسلام آتش زر لایحه اخذ تفریغ بودجه سال 95 سازمان کشتارگاه صنعتی قم را قرائت کرد و بیان کرد:وصولی قطعی 49 میلیارد ریال می باشد که 378 میلیون ریال مازاد هزینه داشته و در کمیسیون و سازمان حسابرسی مورد بررسی قرار گرفته است ضمن اینکه دو تن از اعضای شورا توانستند مالیات 460 میلیون تومانی را نیز برای این سازمان اخذ کنند.

در پایان این مصوبه نیز با تصویب اعضا شورا مصوب شد.

عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز در این جلسه لایحه لایحه اخذ مجوز دریافت کرایه اجساد به پزشکی قانونی استان قم جهت صدور جواز دفن را مطرح کرد.

وی گفت:در بعضی مواقع باید اجساد برای صدور جواز از آرامستان ها به پزشکی قانونی در جاده قدیم بروند که طبق این لایحه کرایه این تردد 15 هزار تومان دریافت شود.

احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم در این باره توضیح داد:پزشکی قانونی مسئول جمع آوری اجساد نیست و در سالن تشریح اجسادی که دارای دستور قضائی هستند ارجاع داده می شود پزشکی قانونی نمی تواند حمل اجساد را بر عهده بگیرد.

وی بیان کرد: بر اساس آمار به‌صورت میانگین ماهانه 15 مورد از سمت مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سعید عزیزی نژاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلان‌شهر قم د نیز در این باره توضیح داد:رفت و آمدها هزینه هایی را به شهرداری تحمیل می کند که طبق آن مبلغ 15 هزار تومان تعیین شد شهرداری امکانات نقل و انتقال را دارد و روزانه بیش از پنج مورد در قم ارجاع داده می شود.

در این جلسه بختیاری خواستار کاهش بروکراسی ها در نقل و انتقال اجساد به پزشکی قانونی در جهت همراهی بیشتر با خانواده ها شد.

این لایحه نیز به تصوب حداکثری رسید.

مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی نیز لایحه اخذ مجوز واگذاری حق انتفاع بخشی از بلوک در بلوار پیامبر اعظم(ص) به سازمان انتقال خون جهت احداث ساختمان مرکز انتقال خون را قرائت کرد.

اعضای شورا در این باره عنوان کردند:این لایحه نیاز به بررسی بیشتری دارد اگر از نظر فنی احداث آن ضروری است تعامل انجام گیرد اما ار ضرورتی ندارد می تواند در منطقه دیگری احداث شود به تصویب نرسد.

رعیت پور عضو شورای اسلامی شهر قم در این باره اظهار داشت:پیشنهاد کردیم این طرح جا به جا شود تا زمین مورد نیاز را به هلکوپتر اورژانس هم اختصاص دهند و هم انتقال خون از زمین برخوردار شود.

حسین فاکر عضو دیگر شورا بیان کرد:باید لزوم و ضرورت احداث آن بیان شود و اگر الویت طرح دیگری است آن مورد توجه قرار گیرد.

خاطرنشان می شود این لایحه دوباره به کمیسیون ها ارجاع داده شد.

سعادت طلب طرح کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در خصوص موقوفه یکی از متوفیان را قرائت و عنوان کرد:این مرحوم دو هزار و 226 متر زمین واقع در خیابان انقلاب را به‌منظور احداث مکتب القرآن وقف کرده است که با توجه به بررسی محل و نبود فضای سبز مقرر شد سهم شهرداری با حفظ مالکیت واقف به فضای سبز تبدیل شود و در سایر قسمت‌ها فضای آموزشی ساخته شود.

عباس محمد در مخالفت با طرح گفت: واقف این زمین را به جهت ساخت مدرسه وقف کرده است و نباید به شهرداری هبه شود.

گفتنی است این لایحه نیز برای بررسی بیشتر به شهرداری ارجاع داده شد.

در این جلسه عباس ذاکریان در مورد تعویض اتوبوس‌های ایوکو به بنز457 خاطرنشان کرد:این طرح در فرمانداری رد شد و بعد از آن با توضیحاتی که در شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که در پایان این طرح با رأی حداکثری اعضا به مصوبه تبدیل شد.

همچنین عباس محمدی در مورد بودجه شورا اظهار داشت:این بودجه در سال 95 مبلغ دو میلیارد تومان بوده است که یک میلیارد و 970 مربوط به شهرداری و 30 میلیون تومان مربوط به سپرده بانکی بوده است.

وی تصریح کرد:وصولی از شهرداری و بانک یک میلیارد و 648 میلیون تومان بود در این راستا هزینه های اداری و خدماتی شامل یک میلیارد و 780میلیون تومان و هزینه ها یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است در این راستا مانده نسبت به بوجه 269 میلیون تومان می باشد.

این لایحه نیز به تصویب شورا در آمد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 31 مرداد 96، کد مطلب: 965-11314-5:www.hamedan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین