پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
سرنوشت 75 درصد بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در سالهای 91 تا 95 از موضوعات قابل تامل گزارش تفریغ بودجه سال 95 است .بحثی که واکنش رئیس مجلس را نیز در پی داشت.

شعارسال: آنطور که در گزارش تفریغ بودجه سال 1395 آمده و عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در مجلس در نشست علنی روز چهارشنبه 4 بهمن مجلس شورای اسلامی قرائت کرد ، از سال 1391 تا پایان سال 1395 معادل 2هزار و 203 میلیارد تومان یعنی حدود 67درصد سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است . بالغ بر 503میلیارد تومان (حدود 25درصد) منابع مذکور در غالب تسهیلات در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته و 75 درصد مابقی منابع مذکور بر اساس اساسنامه صندوق یاد شده در بانکها سپرده گذاری شده است .

در قبال سپرده گذاری صورت گرفته بانکها اقدام به پرداخت حدود 266 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نموده اند .

دکتر علی لاریجانی در واکنش به توضیحات عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور درباره عملکرد صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: فلسفه ایجاد صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی این بوده است که تسهیلات راحت تری به شرکت های دانش بنیان داده شود تا فعال شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده توسط دیوان محاسبات ، 75 درصد شرکت های دانش بنیان در بانک ها سپرده گذاری کرده اند تا از سود آن استفاده کنند، گفت: اگر قانون چنین اجازه ای به شرکت ها می دهد، توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شود تا اشکال قانونی آن رفع شود. همچنین به مسئولان امر اعلام کنند تا روش خود را تغییر دهند.

دکتر لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان تسیهلات راحتی را دریافت می کنند تا این سرمایه چرخش داشته باشد نه اینکه آن را حصر کنند.

                                                                                                          

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار:4 بهمن 1396، کدخبر: 367390،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین