پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی معتقد است که هرجا در ادعاهای افراد به حقوق عمومی مردم تعدی شود، مدعی العموم باید ورود کرده و پی‌گیری کند.

شعارسال:نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی معتقد است که هرجا در ادعاهای افراد به حقوق عمومی مردم تعدی شود، مدعی العموم باید ورود کرده و پی‌گیری کند.

محمد کاظمی درباره این‌که «آیا نباید مدعی‌العموم در مورد ادعاهایی که اشخاص نسبت به یکدیگر مطرح می‌کنند سریع‌تر برخورد کرده و پی‌گیری کند؟» گفت: همانطور که از نامش پیداست مدعی‌العموم مدعی حقوق عمومی مردم است و آن‌چه که مربوط به اشخاص می‌شود را مورد پیگیری قرار می‌دهد. به عنوان مثال اگر در تبلیغات انتخاباتی کاندیداهایی علیه یکدیگر مطلبی را بیان کنند که صحت ندارد و باعث هتک حیثیت طرف مقابل شود، آن شخص می‌تواند در دادسرا شکایت کند که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: البته آن‌چه مربوط به عموم مردم می‌شود مانند گزارشی که اخیرا شهردار تهران ارائه کرد، علی‌القاعده مدعی‌العموم باید ورود کند و با توجه به این‌که حقوق مردم در شهر یا محدوده‌ای مورد تعدی قرار گرفته، به عنوان وظیفه خود پیگیری کرده و خاطیان را تحت تعقیب قرار دهد.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره این‌که اگر مدعی العموم ورود نکند چه نهاد یا دستگاهی مسئولین پی‌گیری را بر عهده دارد؟ بیان کرد: مدعی‌العموم قاضی است و در تشکیلات قضایی، تشکیلاتی به نام دادسرای انتظامی قضات وجود دارد، اگر کسی مدعی شود که مدعی العموم به وظیفه قانونی‌اش عمل نکرده، می‌تواند به دادسرای انتظامی قضات مراجعه و اعلام جرم کند؛ لذا راه برای شکایت قضات هم باز است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت پی‌گیری ادعاهایی که بر افکار عمومی تاثیر می‌گذارد نیز گفت: عموما بازرسی کل کشور می‌تواند در این مساله ورود کند، در واقع گزارش سازمان بازرسی کل کشور ملاک قرار می‌گیرد تاکنون هم در مسائلی مانند حقوق‌های نجومی دیدیم که سازمان بازرسی کل کشور، ورود کرده و پیگیری‌های لازم را انجام داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار6بهمن 96،کدخبر: 96110603049، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین