پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۰۶۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
شما ممکن است قادر به پیش بینی آینده نباشید اما متخصصان داده ها می توانند به شما بگویند که چه شغلی را برای یک آینده موفق انتخاب کنید.

شعارسال:شما ممکن است قادر به پیش بینی آینده نباشید اما متخصصان داده ها می توانند به شما بگویند که چه شغلی را برای یک آینده موفق انتخاب کنید.

گروهی تخصصی که موضوعات اقتصادی را پیش بینی می کنند (کیپلینگر) در تحقیقی با استفاده از داده های اداره آمار کار، 756 شغل محبوب در ایالات متحده آمریکا را بررسی کردند.

بیشتربخوانید : چه شخصیت‌هایی در چه شغل‌هایی موفق می‌شوند؟

آن ها در این تحقیق، قوی ترین حوزه های کاری را تا ده سال آینده (بین سال های 2016 تا 2026) ارزیابی کردند و در این ارزیابی حقوق پرداختی و همچنین میزان آموزش مورد نیاز را هم لحاظ کردند.

1. توسعه دهنده اپلیکیشن ها

پیش بینی می شود این حرفه تا ده سال آینده بیش از 21 درصد رشد داشته باشد. همچنین تخمین زده می شود که حقوق سالانه در این حوزه به بیش از 97 هزار دلار در سال برسد. مدرک مورد نیاز برای این حرفه لیسانس است. چرا باید به حوزه توسعه اپلیکیشن ها وارد شد؟ به اطراف خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید. ترویج فن آوری های مربوط به تلفن همراه تقاضا برای توسعه اپلیکیشن های جدید را در تمام زمینه ها، از اخبار گرفته تا موسیقی و... افزایش می دهد.

2. تحلیلگر سیستم های کامپیوتری

طبق بررسی های صورت گرفته، این حرفه تا ده سال آینده رشد 22 درصدی خواهدداشت و میانگین حقوق سالانه آن 85 هزار دلار خواهدبود. در دنیایی زندگی می کنیم که همه حرفه ها از کافه داری گرفته تا حوزه خودرو و صنعت هواپیمایی و... با دنیای کامپیوتر مرتبط هستند. بنابراین باعث می شود که برای افراد متخصص در حوزه کامپیوتر تقاضا بالا باشد. تحلیلگران سیستم های کامپیوتری این اطمینان را به سازمان ها می دهند که نیازهای آنها در این حوزه برآورده شده است.

3. پرستاری

درخواست برای این حرفه در یک دهه آینده با رشدی بالای 32 درصد رو به رو خواهدشد و میانگین حقوق سالانه آن 98 هزار دلار در سال تخمین زده می شود. برای این حرفه مدرک کارشناسی ارشد نیاز است. در دنیای امروز نیاز روزافزون به کیفیت مراقبت های پزشکی غیرقابل انکار است. مردم در دنیای امروز بیشتر روی مراقبت های پیشگیرانه متمرکزند که به معنای رشد بیمارانی است که به مراقبت در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز مراقبت های درازمدت و مراکز خصوصی نیازمندند. پرستاران به شدت پاسخگوی این نیاز هستند. آنها حتی بیشتر از پزشکان قادر به مراقبت از بیماران هستند به طوری که می توانند معاینه روزانه را انجام دهند، نسخه بنویسند و به طور مستقل کار کنند.

4. فیزیوتراپیست ها

این حرفه تا دهه آینده 30 درصد رشد خواهدداشت و میانگین حقوق سالانه آن تا 83 هزار دلار ارزیابی می شود. مدرک مورد نیاز برای آن هم دکترا خواهدبود. حضور فیزیوتراپیست های برای مراقبت از کسانی که دچار حمله های قلبی و سکته های مغزی شده اند ضروری است. آنها بیماران را به سمت توانبخشی هدایت می کنند. با پیشرفت هایی که در حوزه پزشکی رخ داده است، افراد بیشتری از این بیماری ها جان سالم به در می برند و در نتیجه نیازمند خدمات توانبخشی خواهند بود.

5. مدیر خدمات بهداشتی

این حرفه تا ده سال آینده با رشدی معادل 17 درصد رو به رو خواهدشد و حقوق سالانه آن به طور میانگین 93 هزار دلار خواهدبود. مدرک لیسانس برای این حرفه کفایت می کند. تقاضای روزافزون برای دریافت خدمات پزشکی نیازمند افرادی است که این موضوع را مدیریت کنند. مدیران خدمات پزشکی، می توانند مسئولیت مکان هایی را که خدمات پزشکی ارائه می دهند برعهده بگیرند.

6. دستیار پزشک

این حرفه تا ده سال آینده بیش از 28 درصد رشد پیدا می کند و حقوق میانگین سالانه آن 98 هزار دلار خواهدبود. این حرفه نیازمند مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد است. دستیار پزشک در دانش و توانایی ها باید به مانند پرستاران باشد. دستیار پزشکان برای تشخیص و درمان بیماری آموزش داده می شوند و می توانند نسخه ها و آزمایش هایی را که باید انجام شوند بنویسند. اما خلاف پرستاران، دستیاران پزشکان باید زیر نظر پزشک یا جراحان کار کنند.

7. افراد متخصص در حوزه بهداشت دهان و دندان

این حرفه تا ده سال آینده، 19 درصد رشد خواهدداشت و حقوق میانگین سالانه آن کمی بیش از 73 هزار دلار خواهدبود. با توجه به افزایش تقاضا برای دریافت خدمات مربوط به بهداشت دهان و دندان، انتظار می رود تعداد دندانپزشک ها و دستیاران دندانپزشکی تا ده سال آینده به ترتیب با رشد 12.4 درصد و 19.6 درصد رو به رو شود.

8. تحلیلگر بازار

این حرفه تا ده سال آینده با رشدی نزدیک به 21 درصد رو به رو می شود و حقوق میانگین سالانه آن نزدیک به 62 هزار دلار خواهدبود. مدرک لیسانس برای این حرفه کفایت می کند. با پیشرفت فن آوری ها، شرکت ها خواهان جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره کارها و مشتریان خود هستند. بنابراین نیاز به افرادی متخصص در این حوزه است. تحلیلگران به شرکت ها کمک می کنند که چشم انداز کسب و کار خود را به وسیله مطالعه وضعیت بازار کار و رفتار مشتریان بهبود بخشند و هدایت کنند.

9. مشاور شخصی مالی

این حرفه تا ده سال آینده نزدیک به 24 درصد رشد خواهدداشت و میانگین حقوق سالانه آن بیش از 86 هزار دلار خواهدبود. این حرفه به مدرک لیسانس نیاز دارد.

10. گفتاردرمانی

این حرفه تا ده سال آینده با 21 درصد رشد مواجه می شود و حقوق میانگین سالانه آن به کمی بیش از 73 هزار دلار می رسد. مدرک کارشناسی ارشد برای این حرفه نیاز است. صنعت مراقبت های پزشکی به طور کلی به عنوان یک حوزه جذاب شناخته می شود که جمعیت زیادی را در سنین مختلف دربر می گیرند. گفتاردرمانی به طور خاص برای درمان تعداد روزافزون بیمارانی که به طور مثال به خاطر کاهش شنوایی یا سکته مغزی دچار مشکل در حرف زدن شده اند نیاز است.

موسسه ای که این ارزیابی را انجام داده است علاوه بر حقوق دریافتی، میزان سهولت برای ورود به این حرفه ها را نیز در ارزیابی خود لحاظ کرده است. البته این موسسه در ارزیابی های خود، پزشکان را خارج کرده است چرا که برای آماده شدن برای این حرفه هم زمان زیادی نیاز است و هم هزینه زیادی باید کرد؛ در حالی که به طور مثال دستیار پزشکان در این لیست قرار دارند، چرا که برای رسیدن به این حرفه نیازمند سرمایه گذاری وسیع مالی و زمانی نیستند. با نگاهی گذرا به این 10 حرفه برتر برای آینده می توان به این نتیجه رسید که فعالیت در حوزه های دیجیتال و کامپیوتری و همچنین حوزه بهداشتی و درمانی با موفقیت همراه خواهدبود.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار8بهمن 96،کد خبر: 6413770، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین