پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
یک مطالعه آمریکایی که در مجله اقتصاد عمومی منتشرشده بر اساس مقیاس چندین نظرسنجی، نتیجه گرفته است که جذابیت‌های یک فرد می‌تواند با باورهای سیاسی آن‌ها ارتباط داشته باشد.

شعارسال: معمولاً با افراد خوش‌ظاهر بهتر برخورد می‌شود، بنابراین احساس می‌کنند که جهان درست و عادلانه است و این دیدگاه منجر به «نقطه کور» در درک سختی دیگران می‌شود. یک مطالعه به این نتیجه رسیده است احتمال اینکه افراد جذاب به سمت جناح راست بروند بیشتر است.

به نقل از گاردین، تحقیقات پیشین نشان داده است که با افراد خوش‌ظاهر بهتر برخورد می‌شود و آن‌ها موقعیت اجتماعی بالاتر و پول بیشتری کسب می‌کنند که منجر به دیدن جهان به‌عنوان یک مکان منسجم و منصفانه می‌شود.

یک مطالعه آمریکایی در مجله اقتصاد عمومی منتشرشده بر اساس مقیاس چندین نظرسنجی، نتیجه گرفته است که جذابیت‌های یک فرد می‌تواند با باورهای سیاسی آن‌ها ارتباط داشته باشد.

رولف دوس پترسون، از دانشگاه ساسکوهانا، نوشت: «ما دریافتیم که افراد جذاب بیشتر به‌عنوان محافظه‌کار و جمهوری‌خواه شناخته‌ می‌شوند.»

آن‌ها این روند را به «اثر هاله‌ای» تعبیر می‌کنند. اثر هاله‌ای، خطایی شناختی است که در آن افراد ویژگی مشخصی از یک انسان، شی‌ء یا هر پدیده دیگری را مبنایی برای قضاوت درباره کال آن قرار می‌دهند.

در صورت عدم شناخت کافی و کنترل آن، مطمئناً اثر هاله‌ای می‌تواند تأثیر منفی‌ای در زندگی ما داشته باشد. برای مثال، فرض کنید شما به‌عنوان مدیر یک شرکت قرار است یک فرد مسلط و ماهر درباره برنامه‌نویسی استخدام کنید ولی در فرایند مصاحبه تنها به خاطر آراسته بودن، اشتباه کرده و خسارت‌های مالی زیادی را متحمل می‌شوید.

مطالعات مختلف در طول سال‌ها نشان داده‌اند که ظاهر فیزیکی افراد، تجربه زندگی‌شان را به میزان قابل‌توجهی متمایز می‌کند و پترسون می‌گوید این تجربه‌ها دیدگاه‌های سیاسی ما را شکل می‌دهند. جذابیت مهم است. وقتی با ما برخورد متفاوتی می‌شود، جهان را به‌طور متفاوت درک می‌کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که ظاهر جذاب‌تری دارند، زندگی بهتری را تجربه می‌کنند؛ چراکه برخورد بهتری با آن‌ها می‌شود.

این موضوع باعث می‌شود که این افراد قدرت درک سختی‌های دیگران را نداشته باشند و به فردگرایی برسند و کمک‌های اجتماعی و رفاهی را که معمولاً توسط سیاست چپ‌گرا ارتقا پیدا می‌کنند رد کنند. البته لزوماً تمام افراد جذاب محافظه‌کار وهمه افراد غیر جذاب لیبرال نیستند. پترسون تأکید کرد که جذابیت افراد را به سمت محافظه‌کاری می‌کشاند.

محققان داده‌های مربوط به مطالعات ملی آمریکا در سال‌های 1972، 1974 و 1976 را که از مردم خواستند تا ظاهر افراد دیگر و اعتقادات سیاسی، درآمد، نژاد، جنسیت آن‌ها را بررسی کنند. آن‌ها گفتند که بین جذابیت ظاهری فرد و باورهای سیاسی او ارتباطی وجود دارد. افراد جذاب با موانع کمتری در گردش دنیای اجتماعی روبه‌رو هستند و احتمالاً به همین دلیل محافظه‌کار می‌شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 12 بهمن 96، کد خبر:156655 ، www.etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
توی ایران هم یعنی هرکسی که از راستی ها حمایت میکنه یعنی پس نباید احتمالا مشکل اقتصادی یا چیز دیگه ای داشته باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین