پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید بر اینکه از نظر زیست محیطی و شهری استفاده از شن و نمک برای پاکسازی برف غیر قابل توجیه است گفت: باید شرایطی ایجاد شده تا مردم براساس مقتضیات، شرایط شهری را درک کرده و مشارکت بیشتری با مدیریت شهری داشته و مسیرهای مناسب برای تردد را انتخاب کنند تا نیاز به پاشش شن و نمک برای بازگشایی مسیرها کاهش یابد.

شعارسال: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید بر اینکه از نظر زیست محیطی و شهری استفاده از شن و نمک برای پاکسازی برف غیر قابل توجیه است گفت: باید شرایطی ایجاد شده تا مردم براساس مقتضیات، شرایط شهری را درک کرده و مشارکت بیشتری با مدیریت شهری داشته و مسیرهای مناسب برای تردد را انتخاب کنند تا نیاز به پاشش شن و نمک برای بازگشایی مسیرها کاهش یابد.

حسن بختیاری با اشاره به روش‌ استفاده از شن و نمک در پاکسازی معابر شهری از برف و جلوگیری از یخبندان، یادداشت دکتر طباطبایی مزدآبادی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: روش استفاده از شن و نمک برای مقابله با برف روشی سنتی و قدیمی است که اثرات زیست‌محیطی و اقتصادی مخربی را ایجاد می‌کند؛ نخستین اثر این کار این است که برف که منبع آبی مناسبی برای ذخیره منابع آبی و زیست‌محیطی است به وسیله آلوده شدن با نمک ای‌سی آن بالا رفته و به سفره‌های زیرزمینی آسیب زده و امکان استفاده نخواهد داشت.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی در کشور و اقلیم گرم و خشک ایران گفت: نمک‌پاشی از بین بردن فرصت بارش برف برای تامین منابع آبی در کشور است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: به لحاظ شهری هم نمک و ماسه موجب تخریب آسفالت شده و خوردگی را افزایش داده که به نوعی اتلاف هزینه‌ها است چراکه عمر آسفالت کم شده و نیازمند هزینه‌های زیادی از سوی شهرداری‌ها برای بازگرداندن سطوح به شرایط عادی است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر زیست محیطی و شهری استفاده از شن و نمک برای پاکسازی برف غیر قابل توجیه است افزود: باید شرایطی ایجاد شده تا مردم براساس مقتضیات، شرایط شهری را درک کرده و مشارکت بیشتری با مدیریت شهری داشته و مسیرهای مناسب برای تردد را انتخاب کنند تا نیاز به پاشش شن و نمک برای بازگشایی مسیرها کاهش یابد.

بختیاری همچنین با بیان اینکه تکنولوژی‌های جدیدی هم در این بخش عرضه شده که استفاده از مواد جایگزین برای ذوب کردن برف و یخ است اذعان کرد: شهرداری‌ها باید به سمت استفاده از ترکیبات جدید برای ذوب یخ و برف حرکت کنند.

وی اضافه کرد: با این حال موضوع مقابله با یخبندان و برف باید از روشی که هم‌اکنون در کشور وجود دارد تغییر یافته و نحوه مدیریت بحران به سمت استفاده از روش‌های سازگار با محیط زیست حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در رفع مشکل یخبندان در شهر و میزان استفاده از شن و نمک برای این کار افزود: با توجه به بارش فعلی با پیگیری صورت گرفته میزان پاشش نمک و شن در شهر قم در حداقل ممکن بوده و تنها در سطوح شیبدار از این روش استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمک‌پاشی کفران نعمت الهی است تصریح کرد: تاکید داریم که مردم باید با درک صحیحی از موضوع بارش برف که نعمت بزرگ الهی است در شرایطی که کشور درگیر خشکسالی است، داشته و ظرفیت خود را در راستای مقابله با این موضوع و رفع یخبندان بیشتر کنند تا شهرداری‌ها هم دچار فشار اجتماعی برای مقابله با برف نشوند که این اتفاق با کمک مردم می‌تواند شکران نعمتی باشد که خداوند در این شرایط نصیب ما کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15 بهمن 1396، کدخبر: 13961113000484، www.qom.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
انقدر مدیریت شتابزده عمل میکنه که مجبور میشه با یافته های قدیمی و سنتی خودش تصمیم بگیره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین