پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۸۳۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
قیمت دلار آمریکا بار دیگر صعودی شده است و با جهش قابل توجه نسبت به روز قبل ۴۷۸۰ تومان فروخته می‌شود، همچنین قیمت سکه هم افزایش محسوسی پیدا کرده است.

شعارسال: قیمت دلار آمریکا بار دیگر صعودی شده است و با جهش قابل توجه نسبت به روز قبل ۴۷۸۰ تومان فروخته می‌شود، همچنین قیمت سکه هم افزایش محسوسی پیدا کرده است.

 دلار آمریکا در هفته گذشته با شیب ملایمی در جهت افزایش قیمت حرکت کرد اما با شروع این هفته روند و شیب افزایش آن تندتر شد و به نرخ ۴۸۰۰ تومان نزدیک‌تر شد. امروز بازار ارز به طور کلی افزایش قیمت پیدا کرده و به غیر از دلار، یورو هم به ۶۰۰۰ تومان رسیده است. 

بازار سکه نیز مانند بازار ارز با افزایش قیمت مواجه شده است. سکه تمام ۱۳ هزار تومان گران شده و سایر اقلام سکه هم بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان افزایش قیمت یافته‌اند. این در حالی است که روز گذشته بازار سکه با ثبات نسبی قیمت همراه بود.

همچنین به نوشته ایسنا، بازار طلا نیز برخلاف روز قبل با افزایش قیمت محسوسی روبرو شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۱۴۷ هزار تومان عبور کرده و مثقال طلا به ۶۴۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت دلار در حالی است که بانک مرکزی با گذشت بیش از یک ماه از افزایش ناگهانی قیمت همچنان دلیل موجهی برای آن ارائه نکرده است.

ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی نهم بهمن در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده، گفت: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتا بر این روند نظارت دارد؛ البته به نظر می‌رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.

او افزود: تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که بتواند آن را برساند که حبابی در آن وجود نداشته باشد.

با این وجود، دلار همچنان بالا می رود و خبری از شفاف سازی از سوی بانک مرکزی نیست.

نوع طلا

قیمت

تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان

۱۷۰۹ تومان افزایش

مثقال طلا

۶۴۰ هزار تومان

۹۵۰۰ تومان افزایش

اونس طلا در بازار جهانی

۱۳۳۳ دلار

بدون تغییر

نوع سکه

سکه تمام طرح جدید

یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان

۱۳ هزار تومان افزایش

نیم سکه

۷۴۵ هزار تومان

۸۰۰۰ تومان افزایش

ربع سکه

۴۴۵ هزار تومان

۷۰۰۰ تومان افزایش

سکه گرمی

۲۹۵ هزار تومان

۴۰۰۰ تومان افزایش

نوع ارز

دلار آمریکا

۴۷۸۰ تومان

۱۲۸ تومان افزایش

یورو

۶۰۰۰ تومان

۹۵ تومان افزایش

پوند انگلستان

۶۷۴۰ تومان

۳۰ تومان افزایش

لیر ترکیه

۱۳۱۰ تومان

۱۹ تومان افزایش

یوان چین

۷۸۵ تومان

۲۸ تومان افزایش

درهم امارات

۱۳۰۶ تومان

۶ تومان افزایش


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  انتخاب، تاریخ انتشار: 15بهمن 96، کد خبر:۳۹۱۹۵۷،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
من یجا خوندم که بانک مرکزی از عمد داره دلاره میبره بالا تا بازار سکه گرم شه..درسته؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین