پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۸۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد قیمت ارز کاهش می یابد و قطعا افرادی متضرر خواهند شد.

شعارسال:وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد قیمت ارز کاهش می یابد و قطعا افرادی متضرر خواهند شد.

مسعود کرباسیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان با اشاره به میزان رشد اقتصادی کشور اظهار کرد: امسال میزان رشد اقتصادی کشور بدون در نظر گرفتن درآمد نفتی 6 درصد و با احتساب درآمد نفتی هفت درصد بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی سال جاری در مقایسه با سال گذشته حدود 70 درصد افزایش داشته است، گفت: امسال در حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی در کشور پرداخت شده است که این اقدام به کاهش آمار بیکاری در کشور کمک می‌کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: سیاست‌هایی برای اشتغال‌زایی پایدار در هیات وزیران مطرح شده است که در صورت تصویب گشایش اقتصادی بیشتری در کشور حاصل خواهد شد.

مسعود کرباسیان درباره نوسان قیمت ارز گفت : البته رئیس کل بانک مرکزی توضیح تخصصی را می دهد و نوسان قیمت ارز در این روزها باید مدیریت شود ولی من توصیه می کنم به افراد که از آن روزی باید نگران باشند که قیمت ارز پایین می آید و این توصیه را جدی بگیرند .

 دلار در بازار آزاد در یک ماه اخیر بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان گران شده و از ۴۳۰۰ تا حتی ۴۸۰۰ تومان پیش رفته است. اما در بازار رسمی در سه ماه قبل حدود ۱۹۰ تومان و در یک ماه گذشته تا ۹۰ تومان افزایش قیمت داشته و به ۳۶۹۵ تومان رسیده است. در حال حاضر اختلاف قیمت دلار در بازار آزاد و رسمی تا حدود ۱۰۰۰ تومان می‌رسد. از سوی دیگر در نوسان اخیر بازار ارز با اینکه تغییر قیمت دلار و رکوردهای پی‌درپی آن بیش از هر ارز دیگری خودنمایی کرده و تمامی توجهات به سمت نرخ دلار پیش رفته و در صدر اخبار قرار دارد ولی در سویی دیگر برخی ارزها نیز کم از دلار نداشته و حتی درصد رشد بالاتری را هم تجربه کرده‌اند. یورو ارزی است که هم‌پای دلار و حتی بیش از آن گران شده و اکنون در بازار آزاد تا ۶۱۵۰ تومان هم قیمت می‌خورد، آن هم در شرایطی که تا حدود یک ماه پیش قیمتی تا ۵۲۰۰ تومان داشته که بیانگر رشد بیش از ۹۰۰ تومانی در این بازه زمانی است.

در بازار رسمی نیز قیمت یورو در حدود سه ماه اخیر تا ۷۵۰ تومان و در یک ماه گذشته تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است. یورو اکنون در مرکز مبادلات ارزی تا ۴۵۶۸ تومان نرخ‌گذاری می‌شود. در این حالت اختلاف قیمت نرخ رسمی و آزاد یورو بیش از ۱۵۰۰ تومان است.

حال مشخص نیست وقتی وزیر اقتصاد عنوان می کند باید قیمت ارز کاهش یابد دقیقاً به چه معنا می باشد. آیا منظور وزیر این است که از قیمت فعلی باید مقدار ناچیزی کاسته شود یا اینکه باید قیمت ارزهای مهم مثل دلار و یورو به همان قیمت های اولیه ای که در ماه های گذشته داشته اند برگردد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار17بهمن 96، کدخبر: 3961117119، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
هرموقع خبر از کاهش قیمت دادن دلار شدیدا افزایش قیمت پیدا کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین