پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
معاون سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به سکونت ۱۱ میلیون ایرانی در مناطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، گفت: نبود دسترسی به خدمات اجتماعی و فقدان نظارت اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات در مناطق حاشیه نشین هستند.

شعارسال: معاون سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به سکونت ۱۱ میلیون ایرانی در مناطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، گفت: نبود دسترسی به خدمات اجتماعی و فقدان نظارت اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات در مناطق حاشیه نشین هستند.

رضا محبوبی در همایش تخصصی مدیریت (سازماندهی، نظارت و پیشگیری) آسیب‌های اجتماعی ویژه فرمانداران و مدیران کل استان، با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی ایران در سال‌های اخیر، اظهار کرد: سه میلیون بیکار، سه میلیون نفر معتاد، وجود ۶۰۰ هزار زن بی همسر بر اثر طلاق در سنین فعال ۲۵ تا ۴۰ سال و نیم میلیون زندانی ورودی در سال از جمله آسیب‌های اجتماعی موجود در ایران در طول سال‌های اخیر به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در طول پنج سال گذشته تا حدودی کنترل شده است. تعداد زنان سرپرست خانوار به دلایلی غیر از طلاق، به حدود سه میلیون نفر در سال گذشته رسیده است و بیش از ۱۵ میلیون پرونده قضایی در دستگاه قضایی داریم که این نیز به کم رنگ شدن نقش ریش سفیدان و آموزه‌های دینی در منازعات مربوط است.

محبوبی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر کارکرد نامناسب ساختارهای اجتماعی بیان کرد: این کارکرد نامناسب را باید به ساختارهای اجتماعی و نهادها ارجاع داد. آسیب اجتماعی اگر فراگیر شود، تبدیل به مسأله اجتماعی می‌شود؛ به عنوان مثال بیکاری انتخاب خود فرد نبوده و جامعه این شرایط را به او و سایرین تحمیل کرده است، از این رو باید ریشه‌ آن را در جامعه جست‌وجو کنیم.

همایش تخصصی مدیریت (سازماندهی، نظارت و پیشگیری) آسیب‌های اجتماعی ویژه فرمانداران و مدیران کل استان به همت مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396، کدخبر: 593277، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
چه امار زیادی واقعا! برای ایران با این همه ثروت واقعا شرم اوره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین