پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
محمود خدا دوست گفت: اجرای موفق و موثر این طرح در نظام سلامت با تمامی مشکلات اقتصادی که در دوران تحریم گریبانگیرمان بود، محقق نمی شد مگر با همدلی و همزبانی که زیباترین نوع اجرا را هم در خود آذربایجان شرقی شاهد بودیم.

شعارسال : دکتر محمود خدا دوست امروز در مراسم رونمایی از طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس گزارش ستاد برگزاری این مراسم در کل کشور، استان آذربایجان شرقی یکی از بهترین و موفق ترین اجرا در این طرح را داشته است.

وی ادامه داد: اجرای موفق و موثر این طرح در نظام سلامت با تمامی مشکلات اقتصادی که در دوران تحریم گریبانگیرمان بود، محقق نمی شد مگر با همدلی و همزبانی که زیباترین نوع اجرا را هم در خود آذربایجان شرقی شاهد بودیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اهمیت به نظام سلامت و بهداشت هم در روایات و هم در خود قانون اساسی ما به آن تأکید شده است تا خدمات این نظام به صورت عادلانه در اختیار مردم کشورمان قرار گیرد.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه بهره وری از نظام سلامت یک حق همگانی می باشد، اذعان داشت: پیش از این و همواره سلامت جزو اولویت های دوازدهم و سیزدهم در کشور به شمار می رفت ولی در دولت تدبیر و امید این اولویت به رتبه دوم و سوم ارتقا پیدا کرد و این مورد یک اتفاق نادر و ثبت شدنی در تاریخ انقلابمان می باشد.

وی ادامه داد: این اتفاق میسر نمی شد مگر با یک مدیریت جهادی و به پشتوانه سخت کوشی های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که یک تجربه بزرگ در دفاع مقدس و در دوران سازندگی داشتند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد وزیر رسیدن به خدا دو بال نیاز دارد که یکی از آن بال های خدمت صادقانه به مردم و خلق خدا می باشد و اگر این بال را نداشته باشیم نمی توانیم به خدا برسیم.

وی با انتقاد از اظهارنظرهایی که در ابتدای کار طرح تحول نظام سلامت به گوش می رسید، گفت: در ابتدا عده ای اعتقاد داشتند که پرداختن وزارت به حوزه درمان یک هزینه اضافی برای این وزارت خانه ایجاد می کند و می گفتند که احتمال ماندگاری طرح بسیار پایین است، اگر چه به طور قطع بر یقین اینگونه نبود و کارکنان مردم در وزارت برای همه حوزه ها اعم از درمان و بهداشت و غیره برنامه ریزی مناسبی انجام داده بودند.

خدا دوست با تاکید بر اینکه یکی از اساسی ترین نیازهای مردم در حوزه سلامت، درمان است، بیان داشت: دولت یازدهم همواره این نیاز اساسی مردم کشورمان را مورد توجه قرار داده و نسبت به آن برنامه ریزی کرده بود.

وی در ادامه سخنان خود وی با بیان اینکه همواره وزارت بهداشت به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه نگاهی وسیع داشته است، خاطرنشان کرد: 11 میلیون نفر در اجرای طرح، بیمه شدند که 80 درصد از این جمعیت دارای درآمد ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان بودند.

خدا دوست ادامه داد: در این طرح، حدود 10 هزار پزشک عمومی و متخصص در کل کشور توزیع شدند که 4 هزار از این 10 هزار نفر به مناطق روستایی و محروم اعزام شدند.

وی اذعان کرد: ماحصل اجرای این طرح در کل کشور، باعث رضایتمندی مردم و ارائه خدمات مطلوب و دسترسی عادلانه تر مردم به خدمات درمانی و پزشکی در مناطق محروم شد.

وی اتفاق مهمی که در این طرح روی داد را توجه بیشتر به مناطق حاشیه نشین کشور عنوان کرده و گفت: درست است که بعد از انقلاب شاهد تأسیس خانه های بهداشت در روستاها و مناطق محروم بودیم ولی نیاز بود تا به مناطق حاشیه نشین در کلانشهر نیز توجه شود تا مردم این مناطق نیز به موجب درآمدهای پایین و مشکلات اقتصادی به حاشیه ها پناه آورده بودند از خدمات مطلوب پزشکی برخوردار شوند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه طبق امارها جمعیت حاشیه نشین شهر تبریز، 500 هزار نفر می باشند، متذکر شد: در این طرح که حاشیه شهر مورد توجه قرار گرفته است، یک پایگاه سلامت برای هر 13 هزار و 500 نفر تدارک دیده شد و برای هز 2000 نفر نیز یک مراقب سلامت و برای 25 الی 50 هزار نفر جمعیت نیز یک مرکز جامع سلامت در نظر گرفته شده است که در این مراکزف کارشناسان روانشناس، پزشک عمومی و پزشک تغذیه پیش بینی شده است.

وی مزیت شهر تبریز در این مراکز را بهره مندی از پزشکان متخصص عنوان نمود.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت در ادامه سخنان خود تصریح کرد: طب سنتی یا طب عمومی و یا طب ملی چون در ریشه در باورها و اعتقادات مردم دارد، می توان از ظرفیت آن برای حفظ سلامت مردم کمک گرفت.

وی با بیان اینکه طب سنتی ایران، قدمتی هزاران ساله دارد، اظهار کرد: این طب با دارا بودن پشتوانه قابل اتکا می تواند به سلامت و اقتصاد کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با استناد از ظرفیت های بومی کمک کند.

خدا دوست در پایان از اجرای طرح پایلوت ادعام خدمات سلامت بر اساس آموزه های طب سنتی در 10 دانشگاه 10 استان کشور در بهمن خبر داده و اظهار امیدواری کرد این ادغام تا سال 95 فراگیر شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آناج ، تاریخ انتشار شنبه 10 بهمن 1394 ، کد مطلب : 34669 : www. anaj.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین