پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع طرح تحول آموزش پزشکی باید روز به روز گسترش یابد و برای این منظور کتاب‌های آموزشی نیز برای رؤسای دانشگاه‌ها ارسال شده است.

شعارسال: باقر لاریجانی امروز در نشست آمایشی کلان منطقه 6 کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌ها و گزارش‌هایی که ارائه شد، نشان دهنده این است که اقدامات گسترده‌ای در زمینه آموزش انجام می‌شود.

وی گفت: ماموریت‌گرایی دانشگاه کاری بود که انجام شد و ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها جزء مطالبات مقام معظم رهبری است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: موضوع طرح تحول آموزش پزشکی باید روز به روز گسترش یابد و برای این منظور کتاب‌های آموزشی نیز برای رؤسای دانشگاه‌ها ارسال شده است.

لاریجانی اضافه کرد: 65 دانشگاه، 180 هزار دانشجو، 18 هزار عضو هیئت علمی و ... داریم که باید برای آنها برنامه داشته باشیم و از وجود آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همه کار ما فقط برنامه طرح تحول نیست، در حوزه آموزش پزشکی اقدامات گسترده‌ای داریم که به آنها نیز باید توجه کنیم، اما طرح تحول آموزش پزشکی امر مهمی است که باید به آن توجه شده و اهتمام داشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تهیه و برای روسای دانشگاه نیز ارسال شده است و باید در این زمینه کار کنیم، چرا که نوعی آینده‌نگری است.

لاریجانی افزود: ابزار اجرایی در دست دانشگاه است، از این رو باید از این ابزار استفاده کرده و در خصوص گسترش فعالیت‌ها تلاش داشته باشد.

وی ادامه داد: توقع ما این است که براساس اهداف تحقق بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گام برداریم و این ماموریت را براساس الگویی مشخص میان مناطق آمایشی 10گانه دانشگاه‌ها دنبال کنیم.

این مسئول با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران گفت: در بسیاری از مباحث علمی در دنیا اول هستیم و می‌توانیم مدعی باشیم که در آموزش پزشکی نقش مرجعیت علمی را ایفا می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 4 اسفند 1394، کدمطلب: 13941204000884، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین