پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
در شرایطی که تورهای ایران گران‌ترین نرخ را در میان کشورهای منطقه دارد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصمیم گرفته برای تغییر این وضعیت و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری کشور، «یک هفته تور ارزان قیمتِ ایران» به گردشگران خارجی عیدی بدهد.

شعارسال: آمارهایی که این سازمان داده نشان می‌دهد ورود گردشگران خارجی در یک سال گذشته روند ریزشی و منفی بویژه در حوزه کشورهای عرب و خاورمیانه داشته است. از سوی دیگر فعالان بخش خصوصی پیش بینی کرده‌اند؛ در صورت ادامه روند افزایشی نرخ خدمات در ایران، ورود گردشگران اروپایی در سال‌های ۱۹ ـ ۲۰۱۸ با کاهش روبرو شود. با توجه به این وضعیت، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با برخی هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی وارد رایزنی و تعامل شده تا تخفیف‌هایی را برای نوروز بگیرد و تور ایران را با قیمتی بی‌سابقه و استثنایی اجرا کند.

این پروژه که در بازه‌ی زمانی ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ اجرا خواهد شد سه بازار ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان را هدف قرار داده و برای گردشگران آن‌ها تورهای یک هفته‌ تا هشت روز به مقصد تهران، کرج، تبریز و همدان به قیمت ۳۵۰ تا ۴۴۰ دلار برنامه‌ریزی کرده است. توری که سازمان متولی گردشگری ایران، طراحی و تنظیم آن را به عهده گرفته، بلیت هواپیما به مقصد ایران، هتل و ترانسفر و برای گردشگران عراقی چکاپ پزشکی را شامل می‌شود.

قرار است در جریان اجرای پروژه‌ی «تورهای ارزان قیمت ایران» که سازمان هواپیمایی کشوری، برخی ایرلاین‌ها، هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با معاونت گردشگری همکاری دارند، لِگ‌های خالی پروازها و همچنین ظرفیت خالی هتل‌ها در این چهار شهر که نوروز کم مسافری معمولا دارند، به خدمت گرفته شود.

حراج تور ایران در نوروز

حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ـ که در جریان این طرح معاونت گردشگری قرار دارد، گفت: ‌این طرح در شرایطی که نوسانات نرخ ارز در داخل، قیمت خدمات را به شدت تحت تاثیر قرار داده و تورهای ایران را گران کرده است، اتفاق خوبی به شمار می‌آید به شرط آن‌که بتوان در این مدت زمان کوتاه از این کشورها، گردشگر جذب کرد.

هرچند رفیعی از این طرح استقبال کرده، اما معتقد است؛ متقاعد و همراه کردن شرکت‌های هواپیمایی و چارترکننده‌ها برای در اختیار گذاشتن لگ‌های خالی پروازها به قیمت ارزان، تبلیغات گسترده در این مدت زمان محدود و البته توجه به سلیقه گردشگران کشور هدف در تنظیم برنامه سفر، مهم‌ترین شروط اجرای موفق این پروژه است.

مانیلا مهاجر ـ عضو جامعه تورگردانان ایران ـ از جمله آژانس‌هایی است که با اجرای پروژه تورهای ارزان قیمتِ ایران همراه شده است به ایسنا نیز گفت:این طرح را مفید و موثر برای رونق صنعت گردشگری کشور می‌دانیم که در صورت اجرای بی‌نقص و ارائه ضمانت‌های اجرایی برای آن بویژه در بخش خدمات، آژانس‌های گردشگری یقینا از آن استقبال می‌کنند.

او اضافه کرد: این پروژه را معاونت گردشگری را مطرح کرده و قرار است پکیج سفر آن را در اختیار آژانس‌ها بگذارد که اجرا شود. آن‌ها قیمت‌های خیلی مناسبی برای تور ایران تعیین کرده‌اند و باور دارم خارجی‌ها با دیدن این قیمت شگفت‌زده می‌شوند. قیمت این تور به اندازه‌ی یک بلیت هواپیما است، درحالی که به ازای آن تور رایگان یک هفته‌ای دریافت می‌کنند.

مهاجر همچنین اظهار کرد:‌ کشورهایی که برای جذب گردشگر در جریان این تور، هدف‌گذاری شده‌اند برای ورود به ایران مشکل ویزا ندارد و آن‌طور که معاون گردشگری هماهنگی و اعلام کردند، مشکل بلیت و هتل هم وجود ندارد، اما با توجه به زمان محدود تا اجرای این تورها که شاید کمتر از ۲۰ روز باشد، با چالش تبلیغات روبرو هستیم که لازم است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار آژانس‌ها که برای این تور تبلیغ می‌کنند، وارد رایزنی با اتحادیه‌ها و سازمان‌های گردشگری کشورهای مقابل شود تا اطمینان، اعتماد و حمایت آن‌ها بیشتر جلب شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1396، کدخبر: 96112615035، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
ایران برعکس بجای اینکه تور های ارزان تری را در اختیار کشور های خارجی بگذارذ نرخ تور هارا بالا برده است ، انشالله که با طرح های امثال این نظر دیگران نسبت به ایران عوض شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
باید به جای حمایت از برخی از برنامه های بی فایده در داخل کشور تمرکز را روی گردشگری گذاشت تا این صنعت بتواند نقش فعال خود را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور ادامه دهد
ا.ح75
ناشناس
United States
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
تمهیداتی چون اعطای ازادی بیشتر و امکانات بیشتر در کشور و تبلیغات و ارائه خدمات به گردشگران خارجی برای سفر به ایران هم مقوله امنیت ملی ایران و شناخته شدن ایران را بهبود می بخشد و هم ارز اوری و کسب درامد بسیار مناسبی را برای ایران تامین میکند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین