پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
سعيد اكبري معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، در افتتاحيه سومين کارگاه آموزشي ASBU تاکيد کرد که ايران تنها کشور منطقه است که راه اندازي راه هاي مستقيم هوايي را در چشم انداز پنج ساله و سند چشم انداز خود لحاظ کرده است.
شعارسال: سعيد اكبري، معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، در افتتاحيه سومين كارگاه آموزشي ASBU با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه ارتباطات طي سال هاي اخير عنوان كرد: زماني كه من در این صنعت استخدام شدم، هنوز از تلفن هاي هندلي استفاده مي شد ولي در سال هاي اخير به ويژه يكي دو سال اخير، به رشد فناوري هاي  تلفن هاي هوشمند و ارتباط هاي تركيبي دست يافته ايم كه اين رشد با سرعت قابل قبولي ادامه دارد.

معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به رشد فناوري هاي سيستم هاي هواپيمايي غير نظامي دنيا افزود: اين فناوري ها با پويايي و سرعت پيش مي رود و بايد بتوانيم خودمان را به آن برسانيم. به عنوان كشوري كه بايد حلقه هواپيمايي را سرويس دهد، بايد تلاش كنيم تا از پيشرفت هاي روز دنيا عقب نمانيم.

وي گفت: ايكائو در اين زمينه چندان فعال و سريع نيست و بيشتر دنباله رو است كه البته با توجه به اينكه بايد براي تمامی كشورها در حوزه فناوري برنامه ريزي كند، این موضوع طبيعي است.

اكبري افزود: صنعت هواپيمايي، صنعتی فراگير است و تمام كشورها با آن درگیرند. بنابراين بايد با دنيا هماهنگ باشيم. زماني از CNS استفاده مي شد و بعد مفهوم CNSATM CONCEPT مطرح شد و ASBU نيز محصول اين فرايند است و تمام پيشرفت ها در قالب بلاك هاست و كشورهايي كه نمي توانند خود را با اين قالب ها تطبيق دهند، از مزاياي آن محروم مي شوند.

ایشان با اشاره به پيشتازي ايران در راه اندازي مسيرهاي هوايي جديد گفت: ايران تنها كشور منطقه است كه راه اندازي راه هاي مستقيم هوايي را در چشم انداز پنج ساله و سند چشم انداز خود لحاظ كرده است. البته بدون پشتوانه متخصصان ارتباطات و ناوبري هوايي كه از نظر كيفيت كار و دانش در منطقه اول هستند، قادر به انجام اين كار نبوده ايم.از سال ها پيش اجراي برنامه نقشه راه "اسبو" را شروع كرديم و خوشبختانه به ايده آل هم نزديك هستيم. ايده آل آن است كه بگوييم ايجاد مسيرهاي هوايي جديد و توسعه ناوبري هوايي ما بر اساس نياز است.

اكبري با اشاره به اينكه کشور عراق در جذب پروازهاي عبوري، رقيب اصلي ايران محسوب مي شود، گفت: تفكر ما هواپيمايي است ولي بايد اين تفكر را در قالب اقتصادي به منصه ظهور بگذاريم و بازار را از دست ندهيم.

وی افزود: تمام خوشبيني ما به اتكاي اطمينان بر مهارت كارشناسان معاونت ارتباطات و ناوبري هوايي است كه اين معاونت هم در نوك پيكان بيروني قرار دارد و هم نقطه اتكاي شركت براي درآمدزايي است.

ایشان با اشاره به رشد 20 درصدي پروازهاي عبوري ايران گفت: اين رشد مايه افتخار و در عين حال موجب نگراني است كه چگونه خود را با اين حجم پرواز تطبيق دهيم.

گفتنی است، سومين كارگاه آموزشيASBUاز صبح شنبه 28 بهمن 96 در دانشکده مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی آغاز شده است و یکشنبه 29 بهمن به کار خود پایان خواهد داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایرلاین پرس ، تاریخ انتشار 28بهمن1396 ، airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین