پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
شیخ‌حسنی کارشناس صنعت هوایی معتقد است؛ سوخو هواپیمای ارزانی است اما هزینه‌‌های عملیاتی آن چندان به صرفه نیست در همین راستا اگر شرکت‌های هواپیمایی هزینه عملیات برایشان اهمیت دارد لازم است روی گزینه‌های دیگر تمرکز داشته باشند.

شعارسال: فراز شیخ حسنی کارشناس صنعت هوایی  در خصوص اینکه آیا سوخو گزینه مناسبی برای صنعت هوایی کشور خواهد بود، عنوان کرد: در شرایط بحرانی کمبود ناوگان، بله گزینه نسبتاً خوبی است اما در حال حاضر با وجود تعداد بسیار زیاد تولیدکنندگان هواپیماهای کوتاه برد همچون کماک چین، میتسوبیشی ژاپن، ایرکوت روسیه، بمباردیر، امبرائر، ای‌تی‌آر، ایرباس و بوئینگ دلیلی ندارد سوخو 100 با فناوری چند سال پیش خریداری شود.

او معتقد است؛ سوخو هواپیمای ارزانی است اما هزینه‌‌های عملیاتی آن چندان به صرفه نیست در همین راستا اگر شرکت‌های هواپیمایی هزینه عملیات برایشان اهمیت دارد لازم است روی گزینه‌های دیگر تمرکز داشته باشند. وی با بیان اینکه عنوان می‌شود سوخو برای ایرلاین‌های تازه تأسیس گزینه مناسبی است، گفت: با توجه به این‌که در آغاز کار یک ایرلاین جدید، هزینه‌ها بایستی با کمترین میزان ممکن باشند، توصیه به خرید هواپیماهای ارزان همچون کماک چین وجود دارد. اگر هزینه‌های عملیاتی برای ایرلاین تازه تأسیس مهم است بهتر است از بوئینگ و ایرباس، هواپیماهای تک راهرو با فناوری به روز استفاده شود.

ایشان با اظهار به اینکه سوخو 100 هواپیمای ارزانی هست اما هزینه‌های عملیاتی آن چندان به‌صرفه نیست، تصریح کرد: هرچه تعداد نوع هواپیما در یک ایرلاین، محدود باشد، سوددهی و کیفیت خدمات‌دهی آن ایرلاین بالاتر خواهد رفت. بنابراین یک ایرلاین باید تصمیم بگیرد که از 2 یا 3 نوع هواپیمای خاص استفاده کند و اضافه کردن نوع جدید هواپیما، بدون بازنشست کردن هواپیماهای قدیمی، جز ضرر و زیان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این کارشناس حمل‌ونقل افزود: با توجه به اینکه روسیه، هواپیمای جدید مسافربری شرکت ایرکوت (Irkut MC-21) را معرفی کرده است، توصیه می‌شود شرکت‌های هواپیمایی تمرکز بیشتری روی آن داشته باشند و هواپیماهای سوخو 100 را به فراموشی بسپارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایرلاین پرس، تاریخ انتشار 28 بهمن 1396 ، کدخبر: 49702، airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین