پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: شاخص سطح رفاه خانوارها در ۱۰ سال گذشته با نوسان روبرو بوده و امسال به حدود 76.6 درصد رسیده که هنوز مطلوب نیست.
شعارسال: محمدرضا واعظ مهدوی به شاخص درآمد هزینه خانوار اشاره کرد و گفت: هرچه ضریب هزینه‌های غیرخوراکی به خوراکی خانوار بیشتر شود نشان دهنده سطح رفاه است.

وی افزود: این شاخص در خانوار شهری در سال 80 حدود 70 درصد در سال 81حدود 74 درصد در سال 89حدود 77 درصد، در سال 90 حدود 75 درصدبوده و در سال‌های 90 تا 92 چندان تغییر نکرده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: اما این شاخص از سال 93 روبه بهبود رفته و در سال 96 به حدود 76.6 درصد رسیده اما هنوز مطلوب نیست.

واعظ مهدوی گفت: این شاخص رفاهی در خانوارهای روستایی نیز روند تقریبا مشابهی داشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به نظام چندلایه تامین اجتماعی گفت: در لایه بندی لایه حمایت و مساعدت اجتماعی را داریم که مربوط به افرادی است که توان کار ندارند و خانواده سربازها، زندانیان، معلولان، آسیب دیدگان اجتماعی، ایتام و... از این جمله اند و دولت ها مکلف‌اند اینها را از منابع عمومی تحت پوشش ببرند.

وی افزود: لایه بعدی لایه بیمه های پایه است که مربوط به نیروی کار است و حداقل های زندگی را تامین می کند.

واعظ مهدوی گفت: لایه سوم نیز لایه بیمه های تکمیلی است، رفاه اجتماعی برای زندگی استاندارد برای افراد برخوردار تر در دستورکار بیمه های تکمیلی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به شاخص بیمه شدگان استانی گفت: میانگین کشوری در نسبت بیمه شدگان تامین اجتماعی، بیمه شدگان صندوق کشاورزان و کارکنان دولت به تعداد خانوار به تفکیک استان ها در سال 96، حدود 63 درصد است اما نوسانات استانی زیاد است.

وی افزود: اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید بیمه ها را تقویت کنیم که آن هم در گروی تقویت اشتغال و توزیع عادلانه امکانات است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  فارس، تاریخ انتشار:2 اسفند  1396، کدخبر:13961202000482،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
هنوز هم راه بسیاری برای رسیدن به وضعیت مطلوب تر داریم ؛ با همکاری همدیگه و با رشد و توسعه ی صنایع داخلی کشور میتونیم به این روند کمک کنیم
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
شاخص های رفاهی مسلا سال به سال بهتر خواهد شد ، یه اصل هست که میگه با افزایش سواد مردم سطح رفاه آنان نیز بیشتر خواهد شد
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
به نظرم سطح رفاه مردم الان نسبت به گذشته کمتر شده
نه اینکه اسایش مردم کم شده باشه بلکه ارامش از زندگی مردم رفته یعنی زندگی ها مملو از استرس شده است
س.د۷۶
ناشناس
Netherlands
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
این آمار به هیچ عنوان برای یک جامعه ی اسلامی که باید در تمام زمینه ها به تعالی رسیده باشد قابل قبول نیست
ن.ف83
ناشناس
Netherlands
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
قطعا با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی نه اقتصاد ریاضتی ما می توانیم که جامعه ی خودمان را شکوفا کنیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین