پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
منطقه غوطه شرقی در نزدیکی دمشق هم اکنون شاهده بمباران هوایی گسترده از سوی ارتش دولت سوریه است.

شعارسال: خبرگزاری فرانسه نوشت: دولت سوریه می گوید در این حملات به دنبال نابود کردن گروه های تروریستی و آزاد کردن این منطقه از تروریست هاست.

این منطقه هم اکنون خارج از کنترل دولت بشار اسد است.

مخالفان بشار اسد می گویند این منطقه تحت کنترل مخالفان مسلح است و در حملات ارتش دولت بشار اسد، شمار زیادی از افراد غیرنظامی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد، غوطه شرقی را "یک جهنم بر روی زمین" توصیف کرده و خواستار برقراری آتش بس فوری برای خارج کردن غیرنظامی ها و زخمی ها از این منطقه شد.

غوطه شرقی هم اکنون در محاصره کامل نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

در شورای امنیت سازمان ملل متحد هم قرار است دو کشور سوئد و کویت پیش نویس طرحی را برای آتش بس یک ماهه در منطقه غوطه شرقی و ارائه خدمات درمانی و کمک های انسان دوستانه به این منطقه ارائه کنند.

در این طرح، شکست محاصره مناطق غوطه شرقی، یرموک، فوعا و کفریا درخواست شده است. پیش بینی می شود این طرح امروز پنجشنبه به رای گذاشته شود.

"دیده بان حقوق بشر سوریه" از گروه های مخالف مستقر در انگلیس گفته است در حملات ارتش سوریه به منطقه غوطه شرقی تاکنون 310 غیرنظامی از جمله 72 کودک کشته شده اند.

منطقه غوطه شرقی محل زندگی 400 هزار نفر است و از زمان آغاز بحران در سوریه تاکنون این شدیدترین اتفاقات خشونت آمیز در این منطقه است.

سفیر روسیه در سازمان ملل هم در این باره گفته است: وضعیت پیچیده است. ارتش سوریه در حال مبارزه با تروریست ها در غوطه شرقی است. این تروریست ها دمشق را بمباران می کنند.

این سخنان سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، با واکنش همتای آمریکایی اش روبه رو شد.

نیکی هیلی گفت: سخیف است که گفته می شود این حملات علیه شهروندان عادی با مبارزه با تروریسم مرتبط است.

رویترز هم در گزارشی نوشت: تنها در روز چهارشنبه گذشته، 38 نفر در بمباران هوایی غوطه شرقی کشته شدند.

رویترز نوشته که این منطقه تحت کنترل مخالفان است.

در گزارش رویترز آمده است: بلال ابوصلاح 22 ساله یکی از ساکنان شهرک دوما یکی از بزرگترین شهرهای غوطه شرقی گفت: منتظر نوبت خود هستیم تا بمیریم. این تنها عبارتی است که می توانم بگویم. اکثر مردم در پناهگاه ها زندگی می کنند. در هر خانه 5 یا 6 خانواده زندگی می کنند. غذا وجود ندارد. بازاری باز نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 3اسفند1396، کدخبر: 594502: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
نمیدونم این جنگ لعنتی کی میخواد پایام پیدا کنه ، بیشترین آسیب را مردم عادی برده اند ، کشور سوریه رو به ویرانی رفته است و روند بازسازی آن مسلما سال ها طول خواهد کشید
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
جنگ رو به منظقه خاور میانه و مسلمان نشین اوردند و خون مسلمانان را ریختند امریکا و اسرائیل باید بداند که جواب خون این مردمان را باید بدهند
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
داره منطقه ای رو میزنه که اگه نزنه افراد غیر مسلح تو دمشقو تروریستا بمباران میکنن
واقعا پیچیدس
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین