پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۵۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
نیروهای ارتش سوریه در حال ادامه عملیات خود در غوطه شرقی دمشق هستند و موفق شدند کنترل پدافند هوایی «البیتشورا» در غوطه شرقی را به دست گیرند.

شعار سال: ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت، چهارشنبه توانستند منطقه «حوش الضواهر» واقع در جنوب شرق شهر «دوما» در غوطه شرقی دمشق را از تروریستهای جبهه النصره پس بگیرند.

یک منبع نظامی از غوطه شرقی خبر داد که ارتش سوریه شامگاه روز گذشته موفق شده است پدافند هوایی «البیتشورا» واقع در شمال شهر «اوتایا» در غوطه شرقی را آزاد کند.

این منبع به وبگاه خبری «مراسلون» اعلام کرد که عملیات ارتش سوریه از شامگاه گذشته و از مواضع نیروهای مقاومت در شهرک حوش الضواهر آغاز شد و درگیری شدیدی میان این نیروها و تروریستها در داخل این پدافند رخ داد.

در جریان این درگیری‌ها ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند و برخی دیگر نیز به اسارت ارتش سوریه درآمدند.

در این عملیات از تانکهای «تی-90» روسیه استفاده شد و با این تانکها، با دقت بسیار بالایی مواضع تروریستها نابود شد.

تسلط بر پدافند هوایی اوتایا پس از آزادسازی شهرک حوش الضواهره و شکست خطوط دفاعی تروریست‌ها صورت گرفت؛ خطوطی که تروریستها نام «خط مرگ» بر آن نهاده بودند.

این پدافند در جنوب حوش الضواهر و در شمال اوتایا واقع شده است.

جنگنده های سوری نیز مواضع النصره را در «حرستا، الشیفونیة، عربین، أوتایا، حزة، مسرابا، زملکا و بیت سوا» به شدت بمباران کردند.

در مقابل، تروریستها نیز برای دومین روز پیاپی گذرگاه امنی را که برای عبور افراد غیر نظامی و خرج آنان از غوطه در نظر گرفته شده بود را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که تروریستها شش خمپاره و راکت به سوی این گذرگاه شلیک کردند و بدین ترتیب طی دو روز گذشته به خاطر ممانعت تروریستها، هیچ غیر نظامی نتوانسته است از غوطه خارج شود.

مرکز مصالحه روسیه در سوریه نیز خبر داد که بیش از 300 غیر نظامی در نزدیکی این گذرگاه تجمع کردند ولی نتوانستد وارد منطقه اردوگاه «الوافدین» شوند؛ چرا که تروریستهای جیش الاسلام» به شدت این منطقه را بمباران و چند زن را بازداشت کردند که قصد داشتند خود را به گذرگاه اردوگاه الوافدین برسانند.

در 8 اسفند ماه جاری از ساعت 09:00 به وقت محلی آتش‌بس پنج ساعته‌ روزانه که تا ساعت 14 ادامه می‌یابد، در غوطه شرقی دمشق اجرایی شده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه 24 فوریه، قطعنامه جدیدی برای آتش‌بس در سوریه تصویب کرد و از طرف‌های درگیر خواست تا فورا مقدمات برای آتش‌بس را که مدت آن حداقل 30 روز است، فراهم کنند. در این قطعنامه (به اصرار روسیه) گروه‌های تروریستی داعش، النصره و القاعده مستثنی شدند.

روسیه اعلام کرد که یکی از اهداف آتش‌بس پنج ساعته روزانه، کمک به خروج مردمی است که گروههای تروریستی از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

ارتش سوریه با عملیات خود در غوطه شرقی تلاش می‌کند بخشی از شرق استان دمشق را که تحت اشغال گروههای مسلحی مثل جیش الاسلام، جبهة النصره و دیگر گروههای کوچک مسلح است و با خمپاره‌افکنی به شهر دمشق، سبب کشته و مجروح شدن مردم و ناامن شدن پایتخت می‌شوند، پاکسازی کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 10اسفند 96، کدمطلب:۶۷۰۲۲۸، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
مسئله اینجاست که این همه پایگاه های استراتژیک ارتش سوریه چگونه به دست تروریست ها افتاد ، باز خداروشکر که این پدافند آزاد شد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
کی میشه که تمام این تروریستا از سوریه پاک بشه
انشالله که یه روزی مردم سوریه هم دوباره ارامش و امنیت رو تجربه کن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
تا آزاد سازی کامل سوریه از نیروی های خارجی و تروریست ها چیز زیادی باقی نمونده ؛ به امید پیروزی محور مقاومت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین