پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تهران ما هیچ لیستی ارائه نکردیم و در قم نیز جامعه مدرسین لیستی ارائه کرد و من درخواستی برای قرار داشتن در این لیست نداشتم بلکه گروه‌ها خودشان بررسی می‌کنند و نام‌ها را در لیست قرار می‌دهند.

شعارسال: علی لاریجانی در دیدار با مدیران مسئول رسانه‌های قم و سرپرستان خبرگزاری‌های فعال استان قم سخن می‌گفت، ضمن تأکید بر اینکه همواره در خط اصولگرایی حرکت کرده است، اظهار داشت: اصولگرایان در کشور ذیل محور جامعتین افراد را جمع کرده‌اند، آیت‌الله موحد‌ی‌کرمانی با من تماس گرفت و من گفتم شما به هر کسی رسیدید، من همراهی می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در تهران ما هیچ لیستی ارائه نکردیم و در قم نیز جامعه مدرسین لیستی ارائه کرد و من درخواستی برای قرار داشتن در این لیست نداشتم بلکه گروه‌ها خودشان بررسی می‌کنند و نام‌ها را در لیست قرار می‌دهند، گروه‌های دیگر هم نیاز به تأیید من نداشتند، اما خودشان من را در لیست قرار ندادند.

وی تصریح کرد: البته من از کسی دلخوری ندارم و اگر میزان برای اصولگرایی جامعه مدرسین بود، جامعه مدرسین من را در لیست قرار دادند.

لاریجانی به برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در جریان راهپیمایی 22 بهمن جزوه‌ای علیه من پخش کردند که حاوی دروغ و توهین فراوانی بود، ما هیچ شکایتی از کسی نکردیم البته اگر شکایت می‌کردیم، تکلیف مشخص بود چراکه چند سال پیش در همین قم به‌وسیله پرتاب اشیاء با ما مذاکره‌ای انجام دادند، که جریان آن مشخص است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره تخلفات انتخاباتی احتمالی برخی حامیان وی، گفت: ستادهای انتخاباتی من به دقت زیرنظر هستند و با هر تخلفی برخورد می‌کنم؛ این تخلفاتی که به اسم هوادران عنوان شد، هیچ یک به ستادهای انتخاباتی من تعلق ندارد و باید با هر تخلفی برخورد شود.

لاریجانی افزود: البته تخریب‌های زیادی نیز علیه من صورت می‌گیرد که مختص قم نیست و ما در برابر آن‌ها سیاست سکوت را در پیش گرفته‌ایم و از هیچ رسانه‌ای نیز شکایت نکرده‌ایم. در عین حال اگر کسی علیه مقامات کشور حرفی بزند، دستگاه‌های قانونی به تکالیف خود رسیدگی می‌کنند و این اختصاصی به بنده ندارد.

وی با اشاره به بالابودن حجم کشمکش‌های سیاسی در کشور، اظهار داشت: حجم کشمکش‌های سیاسی در کشور به‌ویژه در مسائلی که ضرورت ندارد، بالا است. گاهی مشاهده می‌کنیم مشکلات کشور در یک حوزه است ولی در جای دیگری شاهد داد و فریاد هستیم و به‌جای اینکه افکار عمومی به حل مشکل کشور متمایل شوند، به سمت و سوی دیگری سوق داده می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر موضوعی برای همه کشور اهمیت داشت و راهی جز درگیر‌کردن تمام ظرفیت افکار عمومی نبود، باید همه رسانه‌ها روی آن متمرکز شوند ولی در صورتی که چنین نباشد، نباید افکار عمومی به سمت مسائل غیر ضروری سوق داده شوند.

لاریجانی افزود: از دور که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که میزان جدال‌ها به‌حدی است که تمرکز روی مشکل اقتصادی انجام نمی‌گیرد و اگر مسئولان رسانه‌ها و سیاستمداران و همه، روی حل این مشکل متمرکز باشند، همیشه و در هر موضوعی به این مشکل هم توجه می‌کنند و راه‌حل‌هایی پیدا می‌شود و این نقیصه را حل می‌کنند. البته ممکن است در قم به‌عنوان مثال راه‌حل‌ها محلی باشد و هر‌کس راه‌حل مناسب منطقه خود را ارائه کند.

وی تصریح کرد: اگر به همگرایی فکری در جامعه نزدیک شویم، کار بزرگی کرده‌ایم و نمی‌توان بدون معطوف کردن مردم به این مسئله و راه‌حل‌های آن، مشکل اقتصادی را حل کرد. اگر کارآفرینی مسئله مهم در اقتصاد مقاومتی باشد، باید آن را برجسته کنیم و ذهن مردم را به این سمت جلب کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم تا موانع تولید و مشکلات آن کمتر شده و حتی از بین برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت سیستم دیوانیِ حجیمی دارد و باید کوچک شود، حال اضافه‌کردن بار برای این سیستم، صحیح نیست و اینکه اکثر مردم در ایران به‌دنبال یک کار دولتی 30 ساله هستند، سبب پیشرفت اقتصادی نمی‌شود. کشورهایی که به فرهنگ کارآفرینی اهمیت دادند، جهش کرده‌اند و آن‌هایی که از این فرهنگ دور هستند، ضرر کرده‌اند؛ ما نیز باید به سمت کارآفرینی در بین مردم برویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طبیعی بودن وجود اختلاف نظر در کشور اشاره کرد و گفت: وجود اختلاف نظر از نشانه‌های دموکراسی است و برای یک حکمرانی خوب، باید به‌جای زیاد شدن اختلاف نظرات، آن‌ها را در یک مسیر درست انداخت تا سبب حل مسائل و مشکلات کشور شوند. اختلاف نظر اگر منجر به دشمنی و تحقیر و توهین نشود، بد نیست و باید تلاش شود که از درون آن، فکرهای خوب بیرون بیایید و استفاده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 3اسفند1394، کدخبر: 1008035: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین