پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۳۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
«کالج جهانی متحد» نام حرکتی است که به دنبال ایجادی تغییرات زیاد در سیستم آموزشی دنیاست.

شعارسال: چند سال بعد از جنگ جهانی دوم و در روزهایی که شدت جنگ سرد به بیشترین شدت خود را داشت، «نژادپرستی» به اوج خود رسیده بود، سیاستمداران کارهای علمی دانشمندان سیاه پوست را نمی‌پذیرفتند، هیچ سیاه پوستی مسئولیتی دولتی نداشت، برخی مدارس فقط برای سفیدپوستان بودند و ... حرکتی بین‌المللی برای مقابله با نژادپرستی در مدارس آغاز شد، حرکتی که هنوز در حال جنگیدن با نژادپرستی است؛ «کالج‌های جهانی متحد»

این حرکت برپایه ایده‌های یک فیلسوف تعلیم و تربیت آلمانی به نام کرت هان آغاز شد و به هدف متحد کردن جوانان با سیستم آموزشی مشارکتی برای تبدیل آنان به قهرمانان صلح ساخته شد، هان باور داشت که «مدرسه باید وسیله آمادگی برای زندگی باشد و اگر بتوانیم کاری کنیم که جوانان از اطراف دنیا با هم تحصیل کنند می‌توانیم جلوی جنگ‌های آینده را بگیریم

این ایده باعث شد تا حرکت کالج‌های جهانی متحد با وظیفه متحد کردن مردم، ملل و فرهنگ‌ها در آینده‌ای سرشار از صلح راه بیافتد. اکنون بیش از نیم قرن از آن زمان گذشته، اما جنگ همچنان ادامه دارد، افراد زیادی مجبور به مهاجرت از محل زندگی خود شده‌اند همچنان در بسیاری از کشورها مسائل نژادپرستانه در مدارس رخ می‌دهد.

به موازات همه جنگ‌ها،‌ جنبش کالج‌های جهانی متحد همچنان ادامه دارد و در حال اجرای برنامه‌های مختلفی در حوزه ساخت دبیرستان‌های مختلف و ایجاد برنامه‌های آموزشی برای پناهندگان و مهاجران است و از جمله در ارمنستان ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت این سیستم در حال تحصیل هستند.

در سال ۲۰۱۴ در دلیجان ارمنستان دبیرستانی بین‌المللی زیرنظر همین حرکت در ارمنستان ساخته شد، نام این مدرسه «یو دبلیو سی دلیجان» است، این مدرسه در جاده ابریشم که زمانی ارمنستان را به تبریز وصل می‌کرد ساخته شده، دانش‌آموزان این مدرسه از کشورهای مختلف هستند و مسئولان آن با برنامه‌های مختلف قصد دارند تا به اهداف آموزشی که در سال ۱۹۶۲ به سمت حرکت کردند را اجرایی کنند.

شب‌های فرهنگی

یکی از اهداف اصلی این دبیرستان جهانی شدن است و به همین دلیل برای دانش‌آموزان آن که از ۸۰ کشور مختلف هستند برنامه‌های برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ خود ایجاد شده است. در برنامه که آن را شبهای فرهنگی می‌نامند دانش‌آموزان از یک گروه فرهنگی خاص سعی می‌کنند به نوعی موسیقی و میراث فرهنگی خود را به دیگر دانش‌آموزان نشان دهند.

همچنین در روزهایی خاص برای یک فرهنگ مشخص دانش‌آموزان جشن می‌گیرند، مثلا در یکی از اعیاد اسلامی، برخی از آنها مسئولین مدرسه را به نماز صبح دعوت کردند، دانش‌آموزان ایرانی برای نوروز برنامه آتش‌بازی درست کردند و هندی‌ها هم جشن خاص خود را گرفتند، در برخی مواقع آنها لباسان ملی خود را هم می‌پوشند.

از سویی در کتابخانه این مدرسه هم سیستم جهانی شدن رعایت می‌شود، در کتابخانه این کالج که امکانات عادی هر دبیرستانی وجود دارد و از سویی در آن ۱۴ هزار کتاب با ۴۱ زبان مختلف وجود دارد.

سیستم آموزش تجربی راهی برای آماده کردن دانش‌آموزان با زندگی‌

یکی از برنامه‌های این مدرسه برای افزایش مهارت دانشجویان روش آموزش تجربی است، پایه‌گذاران این سیستم در این نوع مدارس در واقع بر این باورند که می‌توانند با روش آموزشی تجربی و مهارت به محور به اهداف کارت هان برسند.

آنها می‌گویند روش تجربی نه تنها باعث مس‌شود نحوه آموزش بهتر شود بلکه منجر می‌شود دانش‌آموزان خودشان را کنترل کنند، خودشان را ببخشند، با خودشان درباره مهارت‌هایشان بحث کنند و ... در این سیستم دانش‌آموزان وارد جامعه می‌شوند با مردم در رابطه با نیازهایشان بحث می‌کنند و به نوعی خلاق‌تر هم می‌شوند.

هفته‌ تمرکز

یکی دیگر از برنامه‌های این دبیرستان که برای یک هفته اجرا می‌شود برنامه تمرکز روی یک مبحث خاص است، دانش‌آموزان در آن هفته موضوع خاصی در زمینه‌های مختلف انتخاب می‌کنند و در آن یک هفته پروژه‌های مختلفی را در رابطه با آن برنامه اجرا می‌کنند.

در طول این یک هفته ورکشاپ‌های مختلف برگزار می‌شود، مهمان‌های مختلفی از خارج کالج دعوت می‌شوند و امکان دارد که آن بحث بعد از هفته‌ی تمرکز هم ادامه پیدا کند.



سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 10اسفند1396 ، کدخبر: 757922: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین