پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۳۵۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با اشاره اقدامات دولت در راستای تحقق شعار سال " اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال " گفت: اقداماتی در زمینه تحقق شعار سال از سوی هیات دولت صورت گرفت اما به دلیل محدودیت هایی که از سوی خارج در کشور اعمال شده است دولت نتوانست به صورت مطلوب شعار سال را به اجرا درآورد.

شعارسال: سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره اقدامات دولت در راستای تحقق شعار سال " اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال " گفت: اقداماتی در زمینه تحقق شعار سال از سوی هیات دولت صورت گرفت اما به دلیل محدودیت هایی که از سوی خارج در کشور اعمال شده است دولت نتوانست به صورت مطلوب شعار سال را به اجرا درآورد.

وی ادامه داد: برجام، بدعهدی های آمریکا و غرب و از طرفی برخی از عوامل که ریشه در داخل کشور داشتند دست به دست یکدیگر دادند تا اقدامات دولت برای خودکفایی در زمینه اقتصادی به ویژه تولید و اشتغال صورت نپذیرد؛ دلیل آن هم امید واهی بود که به برجام و آمریکا در برخی زمینه ها وجود داشت.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران به تمام تعهدات خود در برجام عملکرده است، اظهارداشت: ایران تمام تعهداتی را که در برجام به آن اشاره شده بود را عمل کرد ولی زمانی که نوبت به آمریکا و سایر کشور ها رسید در این زمینه بدعهدی کردند و به تعهدات خود اجرا نکردند.

حسینی‌کیا افزود: این امر یکی از مهم ترین دلایل عدم تحقق شعار سال که ریشه در اعتماد برخی به برجام بود است اما حال که متوجه شده اند از آنها آبی گرم نمی شود باید دولتی ها دست بکار شوند و خود انها در این زمینه اقدام و عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اصل اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه و رویکرد داخلی به مولفه های اقتصادی کشور نه اینکه به خارج از کشور چشم امید داشته باشیم ، بنابراین اقتصاد مقاومتی عامل درون زاست و هیچ عامل برون زایی نمی تواند در ان اثر داشته باشد کمااینکه تا امروز هم نداشته است .


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 11اسفند 1396، کدخبر: 1320096،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
حقیقتا که برجام مردم و دانشمندان هسته ایمونو به زمین کوبوند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین