پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۰۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
نماینده مجلس در خصوص ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی راه گشا نبوده است

شعارسال:علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به این که در اقتصاد مقاومتی چندین بند مربوط به خروج از رکود است در رابطه با حمایت از تولید گفت: با توجه به این که یکی از مهم ترین سیاست های اقتصاد مقاومتی بحث جلوگیری از واردات کالاهایی است که تولید داخل دارند و قابلیت تولید آن ها در داخل وجود دارد اما علی رقم این سیاست ها شاهد این بودیم که در سال 96 تراز تجاری کشور منفی شد در حالی که این تراز در سال 95 مثبت بود و باعث شد که واردات به میزان زیادی از صادرات پیشی بگیرد و خود این دلیلی بر این است که نتوانستیم واردات را مهار کنیم و موجب شدکه تولید ملی ما تضعیف شود.

وی ادامه داد: اگر مبلغ قابل توجه و گسترده ای را که در خصوص قاچاق کالا وجود دارد به این حجم واردات رسمی اضافه کنیم و فشاری که به واحد های تولید کننده وارد می شود بسیار سنگین تر است و علت تعطیلی بسیاری از واحد ها مشخص می شود.

کریمی با اشاره به رشد مستمر مالیات در چند سال اخیر ابراز کرد: این رشد به معنای فشار بیشتر بر مالیات دهندگان به ویژه فعالان اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات دیگری که در بحث بیمه تامین اجتماعی و قانون کار وجود دارد و مسائل دیگری که برای پرسنل خودشان تولیدی ها است در همین رابطه باید تلاش شود تا مشکلات از پیش روی واحد های تولیدی برداشته شود.

کریمی با اشاره به فشار زیادی که بر واحد های تولید کننده واردمی شود گفت: وقتی به واحد های تولیدی در شهرک های صنعتی مراجعه می کنید مشاهده می شود بسیاری از آن ها تعطیل هستند و مابقی هم با ظرفیت های بسیار پایین کار می کنند و مجبور شدند بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کنند و خود این هم به موج بیکاری اضافه کرده و شرایط سختی را در عرصه تولید و اقتصاد دامن زده است.

وی با در نظر داشتن مدیریت جهانگیری در ستاد اقتصاد مقاومتی و تصمیماتی که درآان گرفته شده بیان کرد: این ستادعلی رقم جلساتی که داشته به نظر من تصمیمات آن نتوانسته راهگشا باشد و وضع موجود را تغییر دهد .

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دنبال کردن روند روزمره قطعا نمی تواند نسخه شفا بخشی برای اقتصاد ما باشد و قطعا تصمیمات مهم و جسورانه ای باید برای اقتصاد ملی گرفت که جای آن درستاد اقتصاد مقاومتی خالی است.

وی در پایان در مورد نمره ای که به ستاد اثقتصاد مقاومتی باید داد گفت: مردم و فعالان اقتصادی باید به این ستاد نمره بدهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایسکانیوز ، تاریخ انتشار2دی 96،کدخبر: 888069، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین