پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
هیاهوی رسانه‌ای غرب و آمریکا در خصوص تحولات غوطه شرقی دمشق، نیت واشنگتن برای ایجاد یک پایگاه نظامی برای نیروهای این کشور در این منطقه را مخفی می‌کند؛ پایگاهی که قرار است همه راههای امدادرسانی به جریان مقاومت را رصد کند.

شعارسال:هیاهوی رسانه‌ای غرب و آمریکا در خصوص تحولات غوطه شرقی دمشق، نیت واشنگتن برای ایجاد یک پایگاه نظامی برای نیروهای این کشور در این منطقه را مخفی می‌کند؛ پایگاهی که قرار است همه راههای امدادرسانی به جریان مقاومت را رصد کند.

از زمانی که عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای پاکسازی غوطه شرقی آغاز شد آمریکا و محور ضد مقاومت دست به اتهامات واهی و تبلیغات گسترده‌ای زدند که در واقع حکایت از اهمیت این منطقه برای واشنگتن و همپیمانانش داشت.

وبگاه خبری «العهد» در یادداشتی به قلم «محمد عید» گزارش داد، برای اینکه نیروهای آمریکایی حضور خود را در غوطه دائمی کنند، باید گروههای تکفیری در آن حضور داشته باشند؛ حال تحت هر عنوان و نامی. در واقع این مسئله نشان می‌دهد که چرا آمریکاییها تا این میزان، همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا عملیات ارتش سوریه در غوطه را متوقف کنند.

آمریکاییها برای نیل به این هدف، برگه‌ای بهتر از افراد غیر نظامی پیدا نکردند؛ زیرا گذرگاه امنی که روسیه پس از طرح آتش بس انسانی برای خروج افراد غیر نظمی ایجاد کرد، تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته و هیچ غیر نظامی از آن خارج نشده است؛ علیرغم بوقهای تبلیغاتی غرب وآمریکا که مدعی حمایت از افراد غیر نظامی سوری هستند، روز گذشته مشخص بود که این محور به تروریستها دستور داده است که به غیر نظامیان اجازه خروج ندهند. این مسئله به حدی رسید که تروریستها اطراف این گذرگاه را بمباران کردند و پیام بازدارنده ای به افراد غیر نظامی دادند که جان خود را به خطر نیاندازند.

در واقع محور غربی با چنین اقداماتی در تلاش است که همیشه حالت ترس و تشویش را در دمشق حفظ کند تا سوریه نتواند هر گونه تصمیم راهبردی را اتخاذ کند.

یک منبع نظامی سوری به وبگاه العهد گفت که دمشق به خوبی این پیام را درک کرده و پس از مقدمه های منطقی آن مانند تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به اراضی خود به ویژه در دمشق و اطراف آن، به مضمون آن پی برده است.

به گفته این منبع، دمشق می‌داند که چرا آمریکا بی وقفه تلاش میکند که حمله ارتش سوریه به غوطه را متوقف کند؛ زیرا که آزادسازی غوطه، رؤیای آمریکا در ایجاد یک پایگاه نظامی در اطراف دمشق را بر باد خواهد داد.

نقشه آرشیوی

وی تأکید کرد، هدف آمریکا از ایجاد این پایگاه، فقط تهدید دمشق نیست، بلکه می تواند محلی برای رصد تحرکات نیروهای مقاومت و راههای امدارسانی به آنان از طریق مرزهای سوریه و مناطق داخلی آن به ویژه جاده‌های قلمون شرقی باشد. در واقع واشنگتن نتوانست از طریق مرزهای عراق، تماس تهران-دمشق را قطع کند و به همین دلیل، دست به طراحی این نقشه زده است.

جزئیات نقشه آمریکا

این منبع در ادامه اعلام کرد، همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به پایگاههای ارتش سوریه در قلمون شرقی و دمشق، ارتش سوریه مراکز تجمع تروریستهای جیش الاسلام را در «النشابیة، الشیفونیة و أوتایا» رصد کرد و به این نتیجه رسید که هدف صهیونیستها، حمایت هوایی از جیش الاسلام بود تا این گروه بتواند از النشابیه و شهرکهای مذکور، گذرگاهی به سمت قلمون شرقی ایجاد کند.

در موازات این اقدام تروریستها، نیروهای آمریکایی نیز در حال ایجاد گذرگاه از التنف به قلمون شرقی بودند. در واقع برای نیل به این هدف، بمباران پیاپی و شدید صورت میگرفت که با کمک آن، نیروهای آمریکایی می‌توانستد از طریق گذرگاهی که جیش الاسلام ایجاد کرده بود، از آنجا عبور کنند.

به گفته این منبع، قرار بود پایگاه نظامی آمریکا در هنگ حمل و نقل در الشیفونیه احداث شود، ولی آمریکا، اسرائیل و تروریستها فکر نمی‌کردند که ارتش سوریه بتواند جنگنده رژیم صهیونیستی را سرنگون، و پدافند هوایی سوریه جنگنده های صهیونیستی را بر فراز لبنان و اردن دنبال، و به عمق رژیم صهیونیستی چند موشک شلیک کند. موفقیت ارتش سوریه در ناکام گذاشتن این طرح، سبب شد که عملیات نظامی در غوطه زودتر آغاز شود.

یک منبع دولتی سوریه نیز اعلام کرد که سوریه و روسیه توانستند از طریق قطعنامه اخیر شورای امنیت، هر گونه اقدام نظامی سوری در غوطه را قانونی کنند.

«حسام طالب» پژوهشگر و نویسنده جهان عرب میگوید که حمله تروریستهای جبهه النصره و فیلق الرحمن به اداره حمل و نقل و مواضع ارتش سوریه در «حرستا» موجب تقویت ائتلافهای میان گروههای تروریستی شد.

طالب در ادامه اظهار داشت، بیشترین حمایتی که از النصره صورت میگرفت، با سلاح سنگینی بود که جیش الاسلام آن را در اختیار این گروه قرار می‌داد. ولی قطعنامه شورای امنیت، النصره و همپیماناش را از آتش بس در غوطه مستثنی کرد. همین مسئله سبب شد که گروههای تروریستی حاضر در غوطه با انتشار بیانیه موافقت خود را با خروج النصره از این منطقه اعلام کنند. ولی این موافقت با دستکاری در تعداد تروریستهای النصره همراه بود. به گونه ای که ارتش سوریه تعداد این تروریستها را دو هزار عنصر برآورد کرد، ولی جیش الاسلام و فیلق الرحمن فقط 300 عنصر النصره را بیرون کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 11اسفند 96، کدخبر: 13961211000175 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
ایران نباید بگذارد چنین کاری را آمریکا در سوریه انجام دهد ؛ دولت سوریه نیز باید جلوی این کار آمریکا بایستد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین