پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۷۰۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها خبر داد.

شعارسال: دکتر مجتبی شریعتی نیاسر ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در راستای تسهیل در اجرای آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری مصوبات شصت و پنجمین جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان برای اجرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس آیین‌نامه فوق سقف ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های سطح یک و دو حداکثر 40 درصد، دانشگاه‌های سطح سه 30 درصد و سایر دانشگاه نیز حدکتر 20 درصدظرفیت پذیرش با آزمون تعیین شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌های سطح یک موظف هستند یک سوم از پذیرفته شدگان بدون آزمون خود را از متقاضیان سایر دانشگاه‌ها پذیرش کنند.

دکتر شریعتی خاطرنشان کرد: ماده یک آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد تاکید دارد دانشجویان باید پس از 6 نیم سال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل، جزو 15 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

وی تاکید کرد: براساس آیین‌نامه فوق دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو 15 درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

به گفته معاون آموزشی وزارت علوم،چنانچه 15 درصد برتر دانشجویان حائز شرایط به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای(متناسب با سطح دانشگاه) تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا 10 درصد برتر بعدی همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته هستند.

دکتر شریعتی در پایان خاطرنشان کرد:اختیار تعیین شاخص‌ها و نحوه محاسبه امتیازات آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری(تا سقف 40 امتیاز) به دانشگاه‌های سطح یک و دو تفویض می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1396، کدخبر: 96122815267، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
این استعداد های درخشان میتوانند همان آینده سازان این سرزمین باشند به شرطی که حمایت های مادی و معنوی مناسبی از آن ها صورت بگیرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
این استعداد ها احتمالا بیشترشان جذب دانشگاه های خارج از کشور در تحصیلات تکمیلی میشوند و علاقه ای برای ماندن در ایران ندارند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
توجه ویژه به استعداد های درخشان باعث ترویج فرهنگ شایسته سالاری تو کشورمون میشه
ن.ف۸۳
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین