پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۵۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
بررسی کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی، شاه بیت سخنان نوروزی رهبر انقلاب در مشهد بود؛ از طرفی در ماههای اخیر که اعتراضات و نارضایتی هایی در کشور رخ داده است، بیش از هر زمانی مقوله یاد شده مورد بحث مردم و نخبگان و رسانه هاست.
شعارسال:بررسی کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی، شاه بیت سخنان نوروزی رهبر انقلاب در مشهد بود؛ از طرفی در ماههای اخیر که اعتراضات و نارضایتی هایی در کشور رخ داده است، بیش از هر زمانی مقوله یاد شده مورد بحث مردم و نخبگان و رسانه هاست.

در این زمینه، برخی که به خاطر امکانات رسانه ای و آشنایی با شیوه های مدیریت افکارعمومی، صدای بلندی هم دارند، می پرسند که مگر عملکرد نظام در چهار دهه جز 8 سال جنگ و خرابی و خسارت به انواع سرمایه ها، مهاجرت نخبگان، محدود شدن آزادی ها و اقتصاد ویران و فساد گسترده ثمره دیگری هم داشته است؟

گروهی دیگر هم در کشور که صاحب تریبون های قدرتمندی هستند به جای تحلیل دقیق مشکلات، چهل سال گذشته را سراسر افتخار خوانده و هر صدای معترض و منتقدی را عامل بیگانه خطاب می کنند؛ مگر نقدی که متوجه رقبای سیاسی آنها شود!

بدون شک سال پیش رو فرصت خوبی برای ارزیابی دقیق نقاط قوت و ضعف و موانع نیل به آرمان های انقلاب است که رهبری انقلاب هم پس از بحثی اجمالی در این خصوص، شرح تفصیلی را به ماههای آینده موکول کردند.

خوب است که نخبگان کشور و رسانه ها فرصت را غنیمت شمرده و به دور از اختلافات مقایسه دقیقی میان پیش و پس از انقلاب به دست دهند؛ ولی واقعیت آن است که عمل به این توصیه با موانعی سخت رو به روست که مهمترین آن مقوله قبیله گرایی سیاسی است که مورد اشاره رهبری قرار گرفته است.

با کمال تأسف باید گفت، وقتی دولت منتخب مردم به گونه ای با انواع ابزارها مورد هجمه قرار می گیرد که گویی دشمن درجه یک ماست و از آن طرف وقتی کل نظام و قانون اساسی متهم به انسداد و اصلاح ناپذیری و غرق شده در فساد خوانده می شود و نیز راه حل مشخصی پیشنهاد نمی شود، چگونه می توان از مردمی که شاهد گرد و غبار این بلوا هستند و خودشان هم مشکلات مهم و بزرگ زیادی را در زندگی و سر سفره خود لمس می کنند، توقع داشت تا به روزگار و آینده خویش امیدوار باشند؟!

چهل سالگی زمان پختگی یک انسان است و از نظام جمهوری اسلامی به عنوان حاصل عمل جمعی مردم ایران و کارگزاران این نظام، نیز اینگونه انتظار می رود؛ از همین رو، امروز روزی است که همه نخبگان سیاسی و علمی کشور به جای دعواهای بنیان کن-در حالی که در یک کشتی نشسته اند- باید با ایجاد نگاهی کلان به مقوله منافع ملی و دوری از منافع کوتاه مدت قبیله ای، به آینده ایران بیندیشند و ضمن استفاده از زبانی گویا و صدایی رسا در تبیین مستدل و مستند دستاوردهای انقلاب و نظام برآمده از آن، صدای مطالبات مردم را بشنوند و با همفکری، به دنبال یافتن پاسخ مناسب به آنها باشند.

بنا به تعبیر رهبری انقلاب «همه مشکلات با نگاه به داخل قابل حل است»؛ اگر شروط یاد شده محقق شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت افکارنیوز، تاریخ انتشار2فروردین 97، کدخبر: 888888 ، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
اصلاح پذیری عملا غیر ممکن شده است ؛ وقتی کسی از اشخاص طراز اول کشور را نتوانیم نقد کنیم و همش به ستایش وی بپردازیم چگونه انتظار پیشرفت در کشور را داریم؟
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
با اگر نمیشه مشکل حل کرد باید عمل وارد این ورطه شود
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
ولله من هرچی به تاریخ ایران نگاه میکنیم بعد از انقلاب میبینم که ما هر چی به حرف رهبری اتکا و اطمینان بیشتری کردیم نفع بیستری بردیم...با صحبت این دوستمون کاملا مخالفم! کدوم ستایش؟ این همه ازادی رو نمیبینید؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین