پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
در حالی که سه سال است سعودی ها شهرهای یمن را بمباران کرده و با محاصره این کشور، موجب قحطی و شیوع بیماری های واگیردار شده اند، از سازمان ملل خواسته اند یمن و ایران را محکوم کند!

شعار سال: عربستان سعودی در نامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل خواسته که به مسئولیتش برای حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل و حملات موشکی یمنی‌ها به شهرهای این کشور را محکوم کند و "حامی یمن یعنی ایران را در تامین موشک بالستیک برای این کشور" مسئول بداند!

این نامه به کارل یان گوستاف فن اُستروم، رئیس شورای امنیت نوشته شده و رونوشت آن هم به آنتیونیو گوترش دبیرکل سارمان ملل ارسال شده است.

دیروز نیز ژنرال ترکی ملکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن مدعی شده بود که این کشور "حق واکنش به ایران را در زمان و مکان مناسب برای خود محفوظ میداند."

عبدالله المعملی سفیر دائمی عربستان در سازمان ملل نوشته که روز یکشنبه یمنی‌ها هفت موشک بالستیک به نواحی پرجمعیت ریاض، خمیس مشیط، نجران و جازان شلیک کرده‌اند که باعث کشته شدن یک شهروند مصری شده است.

این در حالی است که فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهند که شهروند مصری در اثر نقص یک موشک ضد موشک سپر دفاعی عربستان که از مسیر خارج گردیده، کشته شده است.

به گزارش بی بی سی، سفیر عربستان در سازمان ملل در این نامه نوشته پادشاهی عربستان و چندین کشور عضو سازمان ملل مرتبا شواهد غیر قابل انکاری را ارائه کرده‌اند که حمایت ایران از یمن را ثابت می کند، بخصوص قاچاق موشک بالستیک به یمن را.

این ادعا در حالی است که نه تنها دلیلی ارائه نشده بلکه به واسطه محاصره ظالمانه یمن، امکان ارسال نیازها اولیه و کمک های بشردوستانه به این کشور وجود ندارد چه برسد به موشک.

برخی منابع موشک‌های یمن را موشک برکان کره‌شمالی می‌دانند که سال ها پیش دولت یمن خریداری کرده بود.

از زمان حمله عربستان به یمن میلیون‌ها نفر آواره شده‌‌اند و بیماری و قحطی در این کشور فراگیر شده است و هزاران نفر از جمله غیرنظامیان کشته شده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری جام نیوز، تاریخ انتشار 8 فروردین 97، کد مطلب: 889315، www.jamnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
0
جهانیان میدادند چه کشور هایی عامل این نا امنی ها هستند ؛ عربستان با پول خود سران سازمان ملل را نیز خریده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین