پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
«هشام شرف عبدالله» وزيرخارجه دولت نجات ملي يمن با رد ادعاهاي واهي آمريکا تاکيد کرد که کشورش از ايران سلاح دريافت نکرده و موشک هاي بالستيک يمن سال ها پيش از اتحاد جماهير شوروي دريافت شده بود.

شعار سال: شرف عبدالله اظهار داشت: درباره چيزي که نيکي هيلي [نماينده آمريکا در سازمان ملل] در شوراي امنيت سازمان ملل به عنوان دخالت ايران در يمن و موشک هاي بالستيک مطرح کرد، بايد بگويم که ما اين موشک ها را از مدتها پيش از روس ها داشتيم و ما آن ها را ارتقا داديم تا از خودمان دفاع کنيم. ايراني ها هيچ موشکي به يمن نياوردند و من به تمام دنيا مي گويم ما موشک هايي داريم که مي توان با آن ها تا سال ها با سعودي ها جنگيد.

وي با تاکيد دوباره بر اينکه يمن از ايران موشکي دريافت نکرده است، افزود: اگر کسي شواهدي، مثلا تصاوير ماهواره اي يا هر چيزي ديگري دارد که غير اين را ثابت مي کند آن ها را به دنيا نشان دهد، نه اينکه برود و موشک هاي اسکادي را نشان دهد - که مدت ها قبل از اتحاد جماهير شوروي گرفته بوديم و ارتقا داديم - و سعي کند ثابت کند که آن ها موشک هاي ايراني است.

وزير خارجه يمن همچنين گفت: ما تا دو سال به سمت سعودي ها شليک نکرديم. زيرا منتظر بوديم تا اتفاقي بيفتد. تا اينکه متوجه شديم که هيچ کسي به ما گوش نمي دهد. در نتيجه دفاع از خود را آغاز کرديم. زرادخانه ما دفاعي است، نه براي حمله به کشورهاي ديگر. ما اينجا در صنعا هستيم. بياييد تا آن ها را به شما نشان دهيم.

«نيکي هيلي» نماينده آمريکا در سازمان ملل در ادامه سياست هاي ضدايراني دولت جمهوريخواه کشورش، بيست وسوم آذر ماه سال گذشته يک کنفرانس مطبوعاتي برگزار کرد و با نمايش بقاياي موشکي که مدتي قبل تر از يمن به سمت فرودگاه رياض شليک شده بود، مدعي شد که آن موشک ساخت ايران بوده است.

عربستان در پي برتري نيروهاي جنبش انصارالله يمن در جنگ با نيروهاي دولت مستعفي عبدربه منصور هادي که تحت حمايت رياض قرار دارد، در تاريخ ششم فروردين 1394 با تشکيل ائتلافي نظامي و با طراحي نقشه اي شتابزده و بدون اعتنا به مقرارت بين المللي و با هدف «جمع کردن» شش روزه اين مناقشه، به اين کشور فقير عرب همسايه خود در شبه جزيره عربستان حمله کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 8 آذر 97، کد مطلب: 20181129112611328، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین