پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۷۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
وزارت خارجه و نیروهای مسلح امارات با به نمایش گذاشتن برخی سلاح‌ها از جمله پهپاد، مدعی حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله یمن شدند.
شعارسال: به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، وزارت خارجه و نیروهای مسلح امارات مدعی شدند که ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یک عملیات در یمن سلاح و تجهیزات نظامی به دست آورده است که نشان دهنده حمایت ایران از انصارالله یمن است.

نیروهای مسلح امارات با طرح این ادعا که ایران به انصارالله سلاح می‌دهد، برخی از سلاح پیشرفته از جمله موشک، پهپاد، مخازن سوخت موشک‌های بالستیک از نوع اسکاد و مین‌های هوشمند را به نمایش گذاشت.

امارات مدعی شده است که سلاح به نمایش گذاشته شده بخش کوچکی از سلاحی است که ائتلاف عربی به دست آورده است و با هماهنگی کامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های بین‌المللی مربوط به امارات انتقال داده شده‌اند.

آنها با بیان اینکه ائتلاف عربی نزدیک به 30 هزار مین را خنثی کرده است، مدعی شدند که ایران به حوثی‌ها (انصارالله یمن) کارشناسان ساخت و فناوری اسلحه و روش بکارگیری آنها را فرستاده است.

همچنین محمد طلال الطنیجی، رییس دفتر اجرایی کمیسیون کالا و مواد صادراتی و وارداتی و نماینده وزارت خارجه امارات مدعی شد که سازمان‌ها و دستگاه‌های بین‌المللی مسئول اجرای قطعنامه 2216 و 2231 شورای امنیت اخیرا گزارشی تهیه کردند که نشان می‌دهد ایران و انصارالله یمن این دو قطعنامه را نقض کرده‌اند.

وی گفت: ائتلاف عربی و دستگاه‌های بین‌المللی مربوطه همکاری‌های خوبی خصوصا در رابطه با تبادل اطلاعات در مورد نقض دو قطعنامه 2231 و 2216 از سوی ایران و حوثی‌ها (انصارالله) دارند.

این مقام اماراتی مدعی شد که هک شدن برخی جملات فارسی بر روی سلاح به دست آمده نشان دهنده حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله است.

وی مدعی شد که برخی دستگاه‌های سازمان ملل از امارات به دلیل دادن این اطلاعات و اثبات حمایت‌های ایران و نقض قطعنامه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اخیرا با محکومیت شدید حملات هوایی و دریایی ائتلاف متجاوزین به بندر الحدیده یمن نسبت به وخیم‌تر شدن هر چه بیشتر  شرایط انسانی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه همواره تاکید کرده‌ایم که بحران یمن راه حل نظامی ندارد و متجاوزین به این کشور باید به تجاوز خود پایان دهند، افزود: چنین جنایاتی کورسوی امیدی که برای تلاش‌های سیاسی در حال انجام است را نابود کرده و بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود.‌

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پیش از این تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 30خرداد 1397 ، کدخبر: 3970330125،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
توی بی بی سی، نمایشگاه تسلیحات منتصب به ایران رو نشون داد. مثل اینکه خیلی براشون مهمه.
دم گوش مون آمریکا داره هر غلطی می کنه، هیچ کس بهش چیزی نمی گه. این مهملات چیه که عربستان و امارت می گن
ناشناس
Norway
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
اخه بگو امارات تو اندازه ه شهر ایران هم نیستی با چه جراتی میای به ایران افترا میزنی؟
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
ایران برای چه باید به این کشور کمک تسلیحاتی کند در صورتی که خود گرفتار بحران های بسیار دیگری هم هست
ا.ح75
حسین12
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
ایران واقعا دمش هم گرم اگر این کار رو کرده باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین