پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: این انتخابات نشان داد که یک جناج را نمی‌توان حدف کرد جناحی که در انقلاب، نظام و مردم ریشه دارد با هیچ شعار و تهمت و به هیچ قیمتی حذف شدنی نیست.

شعارسال: سید حسین مرعشی، عصر پنج‌شنبه (13 اسفندماه 94) در ویژه برنامه شکرانه ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت استان کرمان با تحلیل نتایج انتخابات اظهار کرد: این انتخابات دارای پیام‌های روشنی بود؛ نخستین پیام این بود که هیچ جناحی به هیچ قیمتی حذف شدنی نیست.

او افزود: رقیب ما به درستی یا نادرستی از همه امکاناتی که در دسترس داشت برای حذف جناح ما استفاده کرد ولی با امکانات حداقلی که ما داشتیم به لطف خداوند پیروز شدیم.

مرعشی بیان کرد: در تهران روز نخست که جلسه بعد از ردصلاحیت‌ها بود فقط پنج نفر شناسایی کردیم یعنی ما با ژنرال‌های آینده ولی با سربازان خیلی ساده و با بازوان بسته با رقیب کشتی گرفتیم و سه هیچ بردیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: این نشان داد که یک جناج را نمی‌توان حدف کرد جناحی که در انقلاب، نظام و مردم ریشه دارد با هیچ شعار و تهمتی حذف شدنی نیست، این جناح شخصیت‌های معتبری دارد به‌طوری که همه دیدند که یک پیام کوتاه ویدیویی سید محمد خاتمی در تهران چه کرد!

مرعشی تصریح کرد: هم‌چنین همه شاهد هستند که آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال 1388 تحت چه فشارهای ناجوانمردانه‌ای قرار گرفت در حالی که آن چه وی گفت خطبه نماز جمعه‌ای بود که آخرین نماز جمعه وی شد و در آن خطبه که قابل پخش است او طرفین را به گفت‌وگو با یکدیگر دعوت کرد و خواست زندانیان آزاد و خسارت خسارت دیدگان جبران شود.

وی افزود: این خطبه آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار دقیق، کارساز و تعین کننده بود که نه تنها شنیده نشد بلکه وی به موضع سران فتنه برده شد، در صورتی که او حساب شده مردم را قانع کرد و جمعیت را به خانه‌ها فرستاد اما در طول این شش سال تهمتی نبود که به هاشمی نزنند و به زشت‌ترین تهمت‌ها فرزند وی را به زندان انداختند.

مرعشی بیان کرد: هاشمی در تمام سال‌هایی که مرحوم آیت الله مشکینی، رییس مجلس خبرگان بود وی نایب رییس اول خبرگان و اداره کننده آن مجلس بود. هاشمی گرداننده انقلاب و کارگردان شورای انقلاب از طرف امام (ره) بود، در تببین خط امام در خطبه‌های نماز جمعه تهران، در فرماندهی جنگ، در پایان دادن به جنگ، در سازندگی و در تمامی صحنه‌ها جایگاه وی بالاتر بود ولی وی احترام کرد، جمله آیت الله مهدوی کنی بعد از ریاست در خبرگان که مستند است این بود که "ریاست خبرگان را آیت الله هاشمی رفسنجانی به من هدیه کرد".

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اما برخی بار دیگر بعد از فوت آیت الله مهدوی کندی همه امکانات را به کار بستند تا هاشمی رییس خبرگان نشود و امروز باید گفت بعد از شش سال، آیا این حجم رای برای پایان دادن به این تخریب‌ها کفایت نمی‌کند؟

مرعشی تاکید کرد: این یکی از نکات مهم این انتخابات بود که نمی‌شود شخصیت‌های ریشه‌دار و انقلابی را با تهمت و حرف‌های سخیف از صحنه بیرون کرد، مردم هم هوشیار هستند.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان سپس با اشاره به این که این انتخابات، انتخابات عجیبی بود افزود: به پیشگاه ملت ایران باید عرض ادب کرد، مردم مستحق خدمت صادقانه هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم از این‌رو وظیفه خود می‌دانم از دولت و وزیر کشور قدردانی کنم و هرچند که ما در برخی عرصه‌ها منتقد سیاست‌های داخلی بودیم ولی شهادت می‌دهم که رحمانی فضلی انتخابات کشور را به شایستگی اداره کرد ضمن این که استاندار و فرمانداران استان کرمان هم انتخابات خوب، سالم و آرامی را برگزار کردند.

مرعشی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، 124 نماینده از 218 نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، یعنی 57 درصد ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت رای آورده‌اند و 71 کرسی در اختیار اصولگرایان است هم‌چنین 23 کرسی هم متعلق به نیروهای مستقل است که باید بعدا موضع خود را مشخص کنند. از 67 کرسی باقی مانده هم اصلاح‌طلبان می‌توانند به راحتی 40 کرسی را کسب کنند.

او ادامه داد: هرچند که 71 کرسی اصولگرا هم یک طیف نبوده و از جبهه پایداری و .. هستند اما این که در مجلس چطور عمل کنیم تصمیم گروهی این است که انتخاب به عهده منتخبان مردم در فراکسیون باشد. در استان‌ هم شش کرسی را اتئلاف اصلاح‌طلبان و یک کرسی براساس تقسیم کار مربوط به حزب اعتدال و توسعه است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی یادآورشد: 70 درصد از کرسی‌ها را در استان‌ دارا هستیم اما ضمن این که به کسانی که به خاطر دو یا یک کرسی کرمان نگران بودند حق می‌دهم اما باید گفت ما در هیچ دوره‌ای در گذشته شاهد نبوده‌ایم که 70 درصد کرسی‌های استانی را داشته باشیم، درگذشته در بهترین حالت 60 درصد کرسی‌ها را دارا بوده‌ایم.

وی گفت: در نخستین جلسه ناامیدی غیرقابل وصفی در بین دوستان وجود داشت و مدام با اما و اگر دوستان مواجه می‌شدیم ولی همه همت کردند و سرمایه رفته‌ای را بازیافت کردند بنابراین ضمن احترام به همه باید توجه کرد که اگر ما بخواهیم پیروز شویم جناح رقیب ما هم باید باشد و حذف شدنی نیست. چنین تصوری واقع‌بینانه نبوده و نیست.

مرعشی سپس با تاکید بر این که کسانی که پیروز شده‌اند نباید مغرور شوند افزود: اگر نمایندگان به مردم پشت کنند و به آن‌ها خدمت نکنند همین سرنوشت (یعنی رای نیاوردن نمایندگان دوره قبل) در انتظار آن‌ها خواهد بود؛ غرور در پیروزی، آفت است.

او با اشاره به این که در حوزه کرمان و راور و سیرجان هم نباید نا امید شد بیان کرد: یاس هم از آفت‌هاست ضمن این که ما باید با یک اعتدال برخورد و خودمان را برای خدمت بیش‌تر به مردم آماده کنیم. از نظر من هم کشور و هم استان در معرض برنامه‌های سازندگی خوبی می‌تواند قرار گیرند چراکه شرایط برای یک جهش صنعتی در ایران و استان فراهم است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: به عنوان برادر کوچک با همه ارادتی که به دولت و نمایندگان منتخب مردم دارم با قاطعیت می‌گویم که اگر قرار باشد دوستان ما در مجلس کوچک‌ترین تعللی در خدمت به مردم کنند من اولین کسی هستم که جانب مردم را خواهم گرفت و حق را به مردم خواهم داد.

مرعشی تصریح کرد: مردم اصل هستند پس کوچک‌ترین وقت‌کُشی و غفلت در اولویت‌ها، ما را چهار سال دیگر شرمنده مردم می‌کند، همه هم‌پیمانان ما و نیروهای سیاسی که ما پشت سر این افراد جمع شدند هدف‌شان این بود که به مردم خدمت کنند از این رو کوچک‌ترین غفلت را تحمل نخواهیم کرد زیرا مردم آینده نظام را رقم زده و در مقابل نفوذ، خارجی‌ها و بیگانگان ایستادگی می‌کنند.

وی یادآورشد: کسانی که فهرستی را فهرست خارجی‌ها می‌خواندند و کسانی که مردم را از شخصیت‌های معتبر خود حذف، خانه‌نشین و یا محروم می‌کردند توجه نداشتند که خودشان آب به آسیاب دشمن می‌ریختند چون اگر مردم نباشند همه اتفاقات بد خواهد افتاد.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان این که امیدوارم موج خوبی از سازندگی، عمران و توسعه با همکاری نمایندگان منتخب جدید در استان آغاز شود گفت: کاندیداهای جریان اصلاح‌طلب در کرمان و راور یعنی دکتر سالاری و نوذری هم توجه کنند که اعتماد وسیع مردم در دوره کوتاه نوید خوبی از موفقیت بود البته ما باید در حوزه کرمان و راور در بحث تشکیلات سیاسی ارزیابی کرده و همت بیش‌تری داشته باشیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: وقت خدمت به مردم است به ویژه در حوزه کرمان و راور، سیرجان و بردسیر یا در جیرفت و خواهش می کنم تصمیم قاطع بگیریم برای همکاری با همه منتخبان مردم در یک دوره چهار ساله، برای پیشبرد اهداف بلند استان و خدمت به مردمی که اگر جان هم برای آن‌ها بدهیم لایق هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار خبر 14 اسفند 1394 ، کدمطلب: 94121408971، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین