پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
دبیرکل جبهه پیروان در تحلیل نتایج انتخابات در تهران گفت: دلایل نتایج انتخابات تهران را باید به دور از احساس تحلیل کرد. تعبیر من این است که فضای رقابت در تهران نباید دوقطبی می‌شد.

شعارسال: محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری با اشاره به تصمیم اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس مبنی بر تروریست‌ خواندن حزب‌الله لبنان اظهار کرد: دشمن پازل جنگ نیابتی را با این تصمیمات سخیف تکمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان افتخار جبهه مقاومت است، گفت: برخی کشورهای عربی حزب‌الله را رقیب خود می‌دانند، البته شاید درست فکر می‌کنند زیرا حزب‌الله با قهرمانی‌هایی که داشته است، سلسله تجاوزات اسرائیل را متوقف کرده و متعاقب این مسئله، فلش پیروزی را به نفع مسلمانان تغییر داده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی قصد داشت حزب‌الله لبنان را خلع سلاح و منحل کند. هدف دوم آن هم به گروگان گرفتن و شهید کردن سید حسن نصرالله بود و در هدف سوم هم می‌خواستند یک دیوار حائل بین اسرائیل و لبنان ایجاد کنند ولی پس از جنگ ۳۳ روزه اقرار به شکست کردند و به نقطه اول بازگشتند و موقعیت حزب‌الله پس از آن جنگ ارتقا پیدا کرد.

باهنر افزود: امروز سرنوشت کشورهای عربی به دست پیرمردهای آلزایمری یا جوانان مغرور افتاده است. در هر صورت این خواب‌های آشفته هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

وی گفت: امروز آمریکایی‌ها هم به این مسئله پی بردند که ادامه این دست حکومت‌های قرون وسطایی در منطقه امکانپذیر نیست و امروز در یمن، بحرین و سوریه، آزادیخواه‌ها در مقابل منافع آمریکایی‌ها و کشورهای مرتجع ایستاده‌اند و انشاءالله فلش پیروزی‌ها به سمت حزب‌الله و جبهه مقاومت و علیه داعش و حکومت‌های دست‌نشانده خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص انتخابات هفتم اسفند، گفت: انتخابات سال ۹۴ ویژگی‌های خاص خود را داشت و ما هم از قبل از انتخابات خیلی در مورد آن تحلیل نمی‌کردیم. ترکیب مجلس دهم با توجه به نتایج مرحله اول ظرفیت خوبی برای حرکت‌های اعتدالی دارد و باید کارآمدی خودش را در رفتارش نشان دهد.

باهنر تصریح کرد: با توجه به ترکیب ۲۲۱ نفره‌ای که فعلاً در مرحله اول پیروز شدند، نتوانیم به طور دقیق از ترکیب مجلس دهم، اندازه‌گیری‌ها و تحلیل‌هایی را داشته باشیم اما با توجه به گرایش‌های کاندیداهای پیروز در مرحله اول، جمعیت اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین بسیار به یکدیگر نزدیکند.

وی ادامه داد: البته در مرحله دوم، ۹ اصلاح‌طلب با یکدیگر رقابت می‌کنند، همچنین ۱۰ نفر از اصولگرایان هم بدون حضور رقیب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و مابقی، رقابت بین سه جریان اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقلین است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: البته افراد تند اصلاح‌طلب در مجلس دهم خواهیم داشت ولی تعداد آنها کم است بنابراین مجلس دهم می‌تواند مجلسی معتدل و در حل مشکلات مردم مفید باشد.

باهنر با بیان اینکه مهمترین مسئله امروز ما خروج از رکود است، گفت: امروز در کشور حالا به وفور وجود دارد اما مشکل آنجاست که مشتری نیست و تقاضا کم است و در بازار گردش وجود ندارد و همه چیز فریز شده است.

وی توضیح داد: دلیل این مسئله، کنترل تورم توسط دولت است. تصور ما این است که در یک تورم رکودی و رکود تورمی، هدفگذاری تورم تک‌رقمی، سیاست دقیقی نیست. زیرا رونق از کار می‌افتد. بنابراین باید مقداری تورم بالاتر در نظر گرفته می‌شد و به جای آن در کشور رونق وجود داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در مجلس آینده تنها دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب داشته باشیم، تعداد کرسی‌های اصولگرایان بیشتر است، گفت: دلایل نتایج انتخابات تهران را باید به دور از احساس تحلیل کرد. تعبیر من این است که فضای رقابت در تهران نباید دوقطبی می‌شد، چرا که در همین فضای دوقطبی، شرایط تندی به وجود آمد و عده‌ای در مسائل مختلف از جمله اقتصادی، اتهاماتی را به یکدیگر زدند؛ اما در نهایت باید گفت که مردم در تهران کاملاً تشکیلاتی رأی دادند.

باهنر تصریح کرد: در انتخابات ۷ اسفند همه باور کردند که اگر مطالبه‌ای دارند، باید پای صندوق‌های رأی آن را محقق کنند و فهمیدند که با قهر، تحریم و دعوا نمی‌توانند به مطالبات خود برسند. نکته دوم اینکه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی همراه با نظام و نه در مقابل نظام قابل تعریف است.

وی گفت: در انتخابات ۷ اسفند همه نتیجه را پذیرفتند و کسی این خطا را تکرار نکرد که اگر کم می‌آورد، در خیابان آن را جبران کند. همه فعالان سیاسی این مسئله را به خوبی دریافتند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه تصویب لایحه بودجه ۹۵ توسط مجلس تا پایان سال، گفت: دولت طبق آئین‌نامه مجلس باید تا ۱۵ آذر بودجه را تقدیم مجلس می‌کرد و طبق همان آئین‌نامه اگر این اقدام را انجام نداد، باید لایحه چند دوازدهم را به مجلس می‌فرستاد ولی دولت یازدهم به هر دلیلی بودجه را تقدیم مجلس نکرد.

باهنر ادامه داد: سخنگوی دولت در مصاحبه‌ای گفته بود که ما حتی یک روز هم در ارائه بودجه تاخیر نداشتیم اما اینکه چگونه می‌شود اواخر دی ماه را به ۱۵ آذر تطبیق داد، به عقل ما نمی‌رسد.

وی گفت: با وجود انتخابات مجلس، مشخص بود که نمایندگان نمی‌توانند تا آخر سال بودجه را به تصویب برسانند. امروز اگر کمیسیون تلفیق خیلی تلاش کند، بتواند تا پایان سال کار خود را به پایان برساند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اگر دولت لایحه چند دوازدهم را به مجلس ندهد، تخلف قانونی کرده است و ما از طریق یک طرح می‌توانیم چند دوازدهم را تصویب کنیم همانطور که در سال‌های گذشته و در دولت قبل چند بار این کار را انجام دادیم.

باهنر خاطرنشان کرد: دولت اصرار دارد که ما تا پایان فروردین لایحه بودجه را به آنها ابلاغ کنیم اما این مسئله امکانپذیر نیست. هر پرداختی که دولت بخواهد از اول فروردین داشته باشد، باید با مجوز قانونی باشد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور در مورد آقای صالحی، گفت: دولت در مسائل مختلف سخنگو دارد و باید سخنگوی دولت، مواضع آن را منعکس کند؛ اما در حالت کلی خوب نبود وقتی یکی از اعضای موثر دولت و مذاکرات هسته‌ای مثل آقای صالحی اظهارنظر می‌کند، جناب رئیس‌جمهور به آن شکل در موردش سخن بگوید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تحلیل شما از ریاست مجلس دهم چیست؟ گفت: نمایندگان مجلس دهم باید رئیس را انتخاب کنند اما انگشت اشاره بیشتر به سمت آقایان عارف و لاریجانی است و آقای عارف هم توقع مدیریت مجلس را دارد.

باهنر با بیان اینکه این مسئله به مرحله دوم انتخابات ارتباط پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: شاید اکثریت مجلس ترجیح بدهند که لاریجانی ریاست مجلس دهم را داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با نبود آقای حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان چه کسی خواهد شد؟ گفت: اصولگرایان در مجلس دهم تعدادشان زیاد است و شاید همانند مجلس هشتم، شخص لاریجانی ریاست فراکسیون اصولگرایان را بر عهده بگیرد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا یکی از دلایل عدم ثبت‌نام شما در انتخابات، کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری است؟ اظهار کرد: من قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ندارم و به دیگران هم توصیه می‌کنم که فعلاً برای این موضوع قصدی نداشته باشند و تعجیل نکنند زیرا نباید زود فضای کشور را انتخاباتی کرد.

باهنر با بیان اینکه من وقتی برای انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرده‌ام، انواع شایعه‌ها در مورد من وجود داشت، گفت: من این شایعه‌ها را گمانه‌های جهت‌دار رسانه‌ها می‌بینم و همه آنها را تکذیب می‌کنم.

وی تاکید کرد: من در موضوع بررسی صلاحیت‌ها، شهادت‌هایی را به شورای نگهبان دادم و باعث شدم که صلاحیت برخی احراز شود. در هر دوره‌ای برخی همکاران ما در مجلس احراز صلاحیت نمی‌شوند و در دوره فعلی هم حدود ۴۰ نماینده صلاحیتشان احراز نشد که با شهادت‌هایی که دادیم، حدود ۲۳ تا ۲۴ نفر احراز صلاحیت شدند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان گفت: من بعد از فراغت از کار مجلس، بنا دارم که کار سیاسی کنم و در تشکیلات سیاسی فعالیت داشته باشم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17 اسفند1394، کد مطلب: 3575148، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین