پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه توسعه پایدار و متوازن کشور از اولویت‌های مجلس آتی است، گفت: عدالت اجتماعی نباید زیرچرخ‌های توسعه قرارگیرد

شعار سال: محمود صادقی منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اولویت‌های مجلس دهم، گفت: با توجه به تنش‌های دولت گذشته و مجلس نهم، متاسفانه مجلس از جایگاه خود تنزل و از راس امور بودن به تعبیر امام خمینی(ره) فاصله گرفته است، که باید در مجلس آتی تلاش شود قوه مقننه به جایگاه اصلی خود در حیطه قانون‌گذاری و نظارت بازگردد.

وی با بیان اینکه مجلس آتی باید در نسبت خود با دولت و مسئولان اجرایی بازتعریفی داشته باشد، ادامه داد: باید شان و جایگاه قوه مقننه و نمایندگان در مجلس دهم با برنامه‌ریزی‌های مناسب ارتقا یابد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با تاکید براینکه مهمترین اولویت قوه مقننه در مجلس دهم بررسی لایحه برنامه ششم توسعه است، تصریح کرد: در مجلس آتی باید با برنامه‌ریزی‌ها مناسبی به توسعه پایدار متوازن در تمام سطوح اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برسیم.

صادقی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه مباحث اقتصادی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: برنامه اقتصادی در برنامه ششم توسعه باید به گونه‌ای تنظیم شود که تامین کننده رشد و توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی باشد تا عدالت اجتماعی زیرچرخ‌های توسعه قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه در مجلس دهم باید به رونق فضای کسب و کار نیز توجه شود، گفت: رفع موانع کسب‌وکار و فعال شدن چرخه اقتصاد با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی مقاومتی در مجلس آینده باید از اولویت‌های اساسی باشد.

منتخب مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه باید از توافق هسته‌ای که میان ایران و کشورهای غربی انجام شده در جهت رونق اقتصاد ملی استفاده شود، تصریح کرد: با اتکا به اقتصاد درون‌زا و در تعامل با سایر کشورها باید به فکر پایه‌ریزی اقتصاد پویا و توسعه پایدار در مجلس آتی بود.

صادقی با اشاره به اولویت مجلس دهم برای ایجاد اشتغال برای جوانان، ادامه داد: امروز جمعیت بیکار به ویژه بیکاران تحصیل‌کرده به شدت جامعه را آزار می‌دهند که باید فکری برای این موضوع در مجلس آینده شود.

وی ادامه داد: در بحث سیاسی نیز اولویت مجلس دهم باید در جهت رفع موانع فعالیت نهادی مدنی و احزاب و پشتیبانی از رسانه‌ها و ایجاد حاشیه امنیت قانونی برای خبرنگاران و اصحاب قلم باشد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده در حوزه محیط زیست، تصریح کرد: با توجه به بحران کم آبی در کشور مجلس باید به این عرصه ورود پیدا کند و جلوی تخریب محیط زیست را بگیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 اسفند 1394، کد مطلب: 1019238: آدرس سایت: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین